Flere barn og aldri mistet?

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Hei.
Jeg leser stadig om de som mister, og som har mistet tidligere. Det virker som det er veldig vanlig, og sies at så og si alle opplever det iløpet av sin fruktbare alder. Men er det noen som har flere barn og aldri mistet før? Altså bare hatt «vellykkede» fullgåtte svangerskap?

Jeg er jo gravid med nummer 2. Første svangerskap resulterte i en frisk liten baby, og jeg har heller ikke mistet før jeg ble gravid denne gangen (som jeg vet om ihvertfall). Tenker ofte at det er for godt til å være sant og at det denne gangen må gå galt for meg også..? Føler oddsen er imot meg på en måte. Og virker som det er vanlig å miste i uke 8/9, og jeg er 8 fullgåtte uker i dag. Kjenner dette faktisk bekymrer meg litt :sorry:

Jeg har vært gravid 2 ganger, første svangerskap blei til en fin liten tass, som nå er 1 år. Og så er jeg gravid i uke 8+1 nå. Det er jo sjanse for at jeg kan miste nå. Men håper selvfølgelig at det ikke skjer. :)

Huff. Kjipt å måtte føle det sånn ❤️ håper at spiren klorer seg fast til mai!!

Last edited:
Gravid med nr 2 og aldri mistet før. Dog bare 5+2. Men ser det er en del som mister rundt uke 7/8. Kjenner litt bekymring jeg og.

Gravid med nr 2 og aldri mistet før. Dog bare 5+2. Men ser det er en del som mister rundt uke 7/8. Kjenner litt bekymring jeg og.
Samme her! Er 5+4. Tenker/bekymrer meg mye for det, mer enn første gang jeg gikk gravid.

Sniker fra April. Har to barn fra før, og aldri mistet. Er 10+3 med tredje barn i dag. Håper håper håper at den også sitter. Synes det er forferdelig å lese om alle dere som har mistet, og kan ikke forestille meg hvor vondt det gjør.

Jeg har to barn fra før, som satt på første forsøk. Aldri mistet før det. Så skulle jeg ha nr 3 nå.. og da gikk det galt, i uke 8/9.
Fikk helt sjokk. Men jeg ble da en del av statistikken....
Lykke til!! Håper spira di blir værende :Heartred

Mistet nettopp , temin mai. Første gang jeg mistet men har prøvd i 1,5 år. Har to barn fra før på 12 og 13 år .

Det er jo noen som mister igjen og igjen og noen som aldri mister. Jeg har mistet i 2 ganger av 6 påbegynte svangerskap. Vi fant ut at mannen hadde testikkelkreft etter de 2 gangene jeg mistet, så jeg utelukker ikke at jeg mistet pga litt syke sædceller.

Da jeg begynte å snakke om at jeg mistet viste det seg at veldig mange rundt meg også hadde det. Jeg viste at søstera mi og ene svigerinna mi hadde mistet henholdsvis 1 av 4 og 1 av 3, men det viste seg at min andre svigerinne også hadde mistet 1 av 3, og mamma hadde mistet 1 av 4.

Jeg har alltid tenkt på spontanaborter som at kroppen rydder bort det som ikke er levedyktig. Det blir annerledes med de som sliter med habituell SA selvfølgelig.

Sniker litt. To graviditeter og to barn her :dummy::dummy:

Har to barn fra før og har aldri mister. Venter nå nr 3 og er i svangerskapsuke 9 nå. Bekymrer meg egentlig ikke for å miste i det hele tatt og forventer at det skal gå bra. Det gjør jo heldigvis det i de fleste tilfeller
moren min mistet dog tre ganger før hun fikk meg, så det e heldigvis ikke noe som går i arv

Har ett barn, og er 9+3 med andremann. Har ikke mistet før, og håper alt går fint denne gangen også. Kjenner selv at jeg blir ekstra bekymret når det er så mange som mister. Utrolig takknemlig for at jeg har sluppet unna til nå. Og så sender jeg en stor klem til dere som har mistet:Heartred

Har et barn fra før av og har aldri mistet så vidt jeg vet.
Bekymret meg en hel del forrige svangerskap og bekymrer meg nå. Føler at det er for godt til å være sant og frykter ma

Jeg tror kanskje at de/vi som mister har mer behov for å "snakke om det". Det er jo vanlig å miste, men derfor hører man så mye om det også.

Jeg har tre barn, en spontanabort etter sistemann i uke 8/9, og nå gravid med nr 4 i uke 7+1.
Kjenner jo bekymringen er der.. Men, som det er skrevet over her, det er som regel kroppens måte å rydde opp når ikke alt er som det skal.
Sorgen er jo den samme, om man mister.. Og, om jeg klarer å formulere det så det er forståelig, så om alternativet er å få et barn som er alvorlig syk, så tenker jeg faktisk litt annerledes på det med SA. Og jeg finner en liten trøst i at sjansen for SA minker for hver dag ;)

Jeg har et barn fra før, og aldri mistet som jeg vet om. 5+1 idag.
Jeg sliter med å glede meg over graviditeten enda, fordi jeg er redd for at ting skal gå galt. Men jeg liker denne siden: https://datayze.com/miscarriage-chart.php

Der ser du sjansen synker for hver dag, og den lister ikke bare opp sjansen for spontanabort, men også sjansen for at alt går fint, noe jeg synes er betryggende :)

Back
Topp