Flere andregangs???

vente

Flørter med forumet
Lurer på om de av dere som er andregangs har mere symptomer på modning og at fødselen nærmer seg denne gangen? Selv føler jeg det sånn. Mye mer kynnere tidligere enn sist, og har hatt veldig nedpress de siste dagene. Menssmerter og stikking har jeg hatt ca to uker nå.
Kan egentlig ikke huske at jeg kjente noe særlig av noenting på slutten sist, før fødselen plutselig var i gang. Men det er kanskje vanlig å kjenne mer når man har født før? Er selvfølgelig spent på om det snart skal skje noe :) Fødte 40 + 4 sist, og er enda "bare" 37 uker idag...
 
Ja det har jeg hatt i 8uker nå. Bynnte i uke 26allerede..:/ sterke vonde kynnerne, nedpress og stikking .. Hadde orntlige menssmerter de siste ukene før fødsel sist...
 
Helt klart!
Sist hadde jeg endel kynnere, men ingen vondter.
Denne gangen har jeg menssmerter daglig, sammentrekninger og kraftige kynnere. Tak i ryggen. Kan ikke forstå annet enn at dette er modning :)
 
Kjent stikkinger i underlivet veldig lenge nå, disse kom ikke før fødsel var like rundt hjørnet sist.. Hatt noe murringer og noen kynnere.. Kynnerene varier veldig i styrke men kan noen ganger være litt ubehagelige nederste del av magen.. Ble overrasket over hvor tidlig modningen begynte denne gangen å var veldig redd for å føde for tidlig pga gjenkjennelse av tegn fra sist.. Men 37+1 idag så ikke redd lenger:)) sa til jordmor at jeg hadde dette så tidlig denne gangen å hun sa det var helt normalt for flergangs.. Noen ganger føles det som om hun er i åpningen pga nedpress.. Å de siste dagene når jeg skal gå føles det litt ubehagelig. Nedpressene kjennes mer kraftige ut liksom. Men blir veldig happy om hun ikke er der inne til over 40+2..
 
Tja... Merker vel ikke så mye til noe modning egentlig, hender det murrer litt som i et belte rundt underlivet.

Men kynnerne plager meg mye dette svangerskapet. Fikk det tidlig sist også, men mye tidligere og kraftigere denne gangen.

Etter at hodet festa seg så har jeg også mer nedpress, men varierer fra dag til dag, og på hvor mye jeg står og går.

Her må hun pent vente til 4. juni, da har jeg dato for ks. Er heldigvis ikke lenge til, så jeg får knipe så godt jeg kan
 
Jeg er 36 uker på vei i dag, og har ikke kjent tegn til hverken det ene eller det andre.
Har hatt kynnere et par ganger, men regner med at det var på grunn av overanstrengelse.
 
Jeg kjenner ikkje så mye til modning..har kynnere,men sikkert ikke mer enn normalt. Igår kveld og natt hadde jeg en del stikninger oppe i underlivet. Føler meg generelt mye bedre denne gangen enn da jeg gikk gravid for 3år siden...da begynte jeg å få vann i kroppen i uke 28, hodet festet seg i uke 34 og jeg jadde mye nedpress. Nå er jeg i uke 35 i morgen og merker ikke til nedpress osv... Fikke 11 dager før termin sist,er spent på når det skjer denne gangen:-)
 
Har kjent mange tegn de siste ukene. Vet ikke om jeg kjenner mer denne gangen, men jeg er nok mer bevisst på slikt. Har mye nedpress, kynnere, stikking og har begynt å "vagge" litt når jeg går :P
 


Gollemor skrev:
Helt klart!
Sist hadde jeg endel kynnere, men ingen vondter.
Denne gangen har jeg menssmerter daglig, sammentrekninger og kraftige kynnere. Tak i ryggen. Kan ikke forstå annet enn at dette er modning :)


Som om jeg skulle sagt det selv :)
 
Eneste som er sikkert er vel at alt er helt normalt, både om man kjenner mer eller mindre enn sist gang, og at babyen kommer når den kommer :) Er bare så altfor spennende å ikke vite og  vente...
 
ja.. denne gangen føler jeg mer modning enn sist. Men har allerede gått lengre gravid enn sist.. Men menssmerter og vondter i hytt og pine.. sliten! Men holder ut 2 uker til ;) 38uker i dag. fødte i uke 37 sist. 
 
Signerer de andre her :) Hatt mer kynnere denne gangen, også veldig vonde til tider.. Håper det er modning :) vet jo ikke men låv å håpe :) 
 
Andregangs her også, og har det på samme måten. Sist hadde jeg lite kynnere, ingen ubehagelige før en ukes tid før termin, da begynte nok modningen med nedpress, kynnere, stikninger og hele pakka, ganske kraftig og trodde flere ganger det var noe på gang, men måtte vente åtte dager over termindato før noe skjedde. Denne gangen har jeg allerede hatt mye vondt i form av stikninger, modning, nedpress, kynnere osv i et par uker hvertfall, er 35 uker nå. Vet at det er vanlig med mer kynnere andre gangen hvertfall, så er sikkert mer vanlig med alt. Håper jo at hun kommer før termin denne gangen, men har ingen forhåpninger!
 
Det sises at man får mer kynnere som andregangsfødene, og det er jo fint sagt sant. Hele helegen som var var ett mareritt for meg, med kynnere fra helvete - stanset heller ikke, og ikke bra i magen... Og fått helt ille melkespreng pga dette, og det sa jordmord at kynnere kan påvirker både livmor og melkesprengen, så prossesen for min del er i gang.. (= Spesielt når det føles ut som noen banker deg i ryggen, plagsomt - og murringer i korsryggen som man kjenner igjen fra første svanger, hvor de resulerterte i fødsel.. Satser på å få med meg 17 mai i allefall.. ;)! Så får man sjå da..... Er 38 uker i morgen, og liten tro på hun kommer i juni pga alle plagene om dagen og spesielt med der sprik-med-beina-mamma-turneringa-si!!! Nedpress kan gjøre vondt og...
 
Helt lik opplevelse her også faktisk!:) Førstemann kom 5 dager over termin, men jeg var overhodet ikke moden da og måtte settes i gang! Vannet gikk, men ingen ting mer skjedde. Så er kjempe spent om jeg har modnet mer denne gangen slik at det går av seg selv, og ikke minst om det kommer til å skje noe Før termin! Spennende uker i vente:)
 
Hadde få tegn til noe fødsel før vannet gikk på termindagen, og riene kom tett etterpå.
Denne gangen kan jeg visst kose meg med kynnere, maserier, nedpress og stikninger. Hurra.
 
Back
Topp