Flere AID prøvere? ønsker å høre erfaringer :)

Vi hadde 5 inseminasjons forsøk i DK, det var mer intimt og hyggelig. Hos de private føler man seg mer sett. I tillegg til at du kan velge trekkene du selv ønsker. Etter 5 forsøk så valgte vi å søke hos oss inn hos riksen, da det blir kostbart i lengden å gjøre det privat. I tillegg til at sjansene øker ved IVF som vi skal ha ved neste forsøk.Problemet med det offentlige er jo evig lange køer. Vi har snart ventet 6 mnd på å få ringebrev derifra. For de som har mulighet så anbefaler jeg absolutt det private<3

Hei :happy:
Vi er et lesbisk par som har vært hos stork to ganger, den siste gangen ble jeg gravid men mistet.
Nå venter vi på å komme igang med nytt forsøk:happy:
Vi har vært veldig fornøyd med stork, vi valgte de pga de har lang erfaring og for å slippe lang ventetid.
Den er lang nok som den er da jeg har veldig uregelmessige sykluser.
Masse lykke til alle sammen! :happy:

Vi skal prøve med AID ved Riksen, da min mann ikke produserer sædceller, har forsamtale i april.
Hvorfor har dere ovenfor her som er likekjønnede par valgt privatklinikker fremfor det offentlige? For det er vel nå slik at to kvinner også kan søke AID i det offentlige dersom man bor i ekteskapslignende forhold? Er det pga ventetiden, eller er det andre årsaker?
Vi vurderer også private forsøk da det er så lang ventetid i det offentlige.., tolmodigheten er ikke den lengste når man har ventet så mange år.. ;) Hvordan har prosessen i forhold til bestilling og oppbevaring av sæden vært? Hvordan gå frem?
Kjempemye lykke til, håper det blir vellykkede resultat på første forsøk, blir spennende å følge med! :)

For å svare på spm ang sæd: vi valgte oss ut 2-3 donorer i ønsket rekkefølge, og mailet disse til klinikken. Klinikken bestilte sæd fra ønsket donor og oppbevarer den på klinikken. Så det er ikke noe styr akkurat :)

Hei! Vi er i samme situasjon, men så vanvittig dyrt det er på cryos! Vi har reservert åpen donor på European spermbank, lagring i 10 år for 21 stk iui 20 mot (21 stk fordi vi regner med det kan ta noen forsøk,og vi vil minst ha 3 barn,hehe). Vi betalte 116 000 for alt.

Ellers Lykke til! Vi skal prøve stork vi også:)

For å svare Caprice: Grunnen til at vi som lesbisk par velger privat i danmark grunnet offentlig I Norge er mange. I Norge er det vel kun riksen som utfører AID for lesbiske. Her er det lang ventetid. Jeg har venninner som har måttet vente i 1,5 år for inseminasjon. Det er veldig lenge, særlig for en utålmodig sjel som meg. Man har ikke mulighet for å velge donor selv, man får kun opplyst høyde,vekt,hårfarge og øyenfarge tror jeg. Det er heller ikke slik at om du blir gravid med en donor,at du kan reserve strå til søskenforsøk. Dette er veldig synd, da jeg og kona skal gå gravid hver vår gang er det et ønske at barna våre skal være biologisk i slekt og kunne ha iallefall litt av den genetiske biten til felles, kunne se at de ligner på hverandre og slikt. For oss gjør det ikke noe å betale ekstra for at det skal gå litt raskere,og at vi får ting som vi vil på vår måte:)

Hei! Vi er i samme situasjon, men så vanvittig dyrt det er på cryos! Vi har reservert åpen donor på European spermbank, lagring i 10 år for 21 stk iui 20 mot (21 stk fordi vi regner med det kan ta noen forsøk,og vi vil minst ha 3 barn,hehe). Vi betalte 116 000 for alt.

Ellers Lykke til! Vi skal prøve stork vi også:)

For å svare Caprice: Grunnen til at vi som lesbisk par velger privat i danmark grunnet offentlig I Norge er mange. I Norge er det vel kun riksen som utfører AID for lesbiske. Her er det lang ventetid. Jeg har venninner som har måttet vente i 1,5 år for inseminasjon. Det er veldig lenge, særlig for en utålmodig sjel som meg. Man har ikke mulighet for å velge donor selv, man får kun opplyst høyde,vekt,hårfarge og øyenfarge tror jeg. Det er heller ikke slik at om du blir gravid med en donor,at du kan reserve strå til søskenforsøk. Dette er veldig synd, da jeg og kona skal gå gravid hver vår gang er det et ønske at barna våre skal være biologisk i slekt og kunne ha iallefall litt av den genetiske biten til felles, kunne se at de ligner på hverandre og slikt. For oss gjør det ikke noe å betale ekstra for at det skal gå litt raskere,og at vi får ting som vi vil på vår måte:)

Cryos er jo billigere enn european pga et tillegg european legger på.. Derfor vi valgte cryos :) de på klinikken sa også det at european legger på et tillegg for barnerett eller noe sånt, som man må ha hvis man bestiller gjennom european.

Back
Topp