Hei! Vi er i samme situasjon, men så vanvittig dyrt det er på cryos! Vi har reservert åpen donor på European spermbank, lagring i 10 år for 21 stk iui 20 mot (21 stk fordi vi regner med det kan ta noen forsøk,og vi vil minst ha 3 barn,hehe). Vi betalte 116 000 for alt.
Ellers Lykke til! Vi skal prøve stork vi også
For å svare Caprice: Grunnen til at vi som lesbisk par velger privat i danmark grunnet offentlig I Norge er mange. I Norge er det vel kun riksen som utfører AID for lesbiske. Her er det lang ventetid. Jeg har venninner som har måttet vente i 1,5 år for inseminasjon. Det er veldig lenge, særlig for en utålmodig sjel som meg. Man har ikke mulighet for å velge donor selv, man får kun opplyst høyde,vekt,hårfarge og øyenfarge tror jeg. Det er heller ikke slik at om du blir gravid med en donor,at du kan reserve strå til søskenforsøk. Dette er veldig synd, da jeg og kona skal gå gravid hver vår gang er det et ønske at barna våre skal være biologisk i slekt og kunne ha iallefall litt av den genetiske biten til felles, kunne se at de ligner på hverandre og slikt. For oss gjør det ikke noe å betale ekstra for at det skal gå litt raskere,og at vi får ting som vi vil på vår måte