fler som..

carolino

Betatt av forumet
har lagt på seg veldig mye?
Har alt lagt på meg 22 kg og spiser ikke mer en normalt.
Har tatt stoffskifte prøver og skal på glukose belastning for og finne ut om noe er galt.
Jeg har mye vann i kroppen, men det kan da ikke veie så mye? [&:]

Hm har ikke peiling. Jeg har ikke lagt på mj mer enn ca 3 kg... :/

Det er fint at du blir fulgt opp. Det høres mye ut med 22 kg, men noen legger på seg mye tidlig og stopper gjerne opp, mens andre legger på seg mer senere. Vann veier mye.

Jeg er fortsatt i minus i forhold til før svangerskapet, men kiloene kommer nok her også etterhvert.

Lykke til!

ORIGINAL: carolino

Har tatt stoffskifte prøver og skal på glukose belastning for og finne ut om noe er galt.

har hørt mange legge mest på seg på begynnelsen og ingenting på slutte, og omvendt.. vann veier mye![:)] je å har vann i kroppen gikk plutselig opp 5 kilo på 2 uker. fra uke 17 til uke 20.. [:)]

jeg har gått opp 7 kg allerede. var på kontroll for ca 3 uker siden..

Vet ikke hva jeg har gått opp til nå, men flott at du blir fulgt opp skikkelig!

ORIGINAL: carolino

I forrige svangerskap gikk jeg opp 12 1/2 kg, to dager etter fødsel hadde jeg gått ned 19 kg. Jeg følte meg helt skrapa, og frøys og hutra. Jeg hadde MYE vann i kroppen. Så mye at folk sa i ettertid at de ikke kjente meg igjen[8D] Så JA vann veier mye. 1 l vann veier faktisk 1 kg og det er plass til mye ekstra vann i kroppen...

Jeg tok også glukosetest fordi de antok svangerskapsdiabetes, jeg vokste og fikk en stor unge på over 5 kg. Svaret på testene fikk jeg aldri da gutten kom 1 uke før termin[:)] Aner ikke om dette hadde sammenheng med vann i kroppen altså, men blir passet litt ekstra på denne gangen, og passer meg litt selv også. Har gått opp 1 kg foreløpig, men eier ikke matlyst så er nok derfor.

Har lagt på meg ca 4 kg til nå, er 19+4. Ved forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg ca 15 kg ved 20 uker, Stor forskjell, håper jeg ikke blir like stor som sist, er stor i fra før. Måtte sist svangerskap ta 4 glukose tester pga vekten min. Det er bare helt pyton, drikke ca 2 dl glukose blanding, usj, for å så sitte stille på legekontoret i 2 timer. Da tok de ny bl.sukker prøve for å sammenlikne. Usj , usj, usj!!!!!!

Back
Topp