Fler som drømmer om å få baby igjen om ikke så altfor lenge?

Blomstermor67

Flørter med forumet
Jeg drømmer om det hver dag, koser meg så med gutten min at jeg ønsker å få en til snart :) Føler at det å få barn er meningen med livet, så det har virkelig beriket livet mitt å bli mamma! Har alltid ønsket meg 5 barn (men samboeren er vel ikke så enig i det, eller å få en til med en gang tror jeg :P, hehe )

Her prøver vi på en til med en gang :) Har det klaffet nå blir det menstermin på ettårsdagen til snuppa. Men tok 3 år å bli gravid sist, så kan vel fort gå en stund igjen... Vi vil ha 2 barn, håper de blir så tett som mulig. Jeg føler også at meningen med livet er barn ;)

Eg syns det er synd å få barn så tett som ett år... La førstemann få være baby og få mors og fars fulle oppmerksomhet en god stund ut i andre leveår.
Her har vi to år mellom og det er heilt perfekt. Ser på noen venner av meg som har en gutt som er presis ett år eldre enn Levi, DET hadde vært slitsomt med en 1-åring og en nyfødt altså... Men, det er jo bare min personlige mening.

kasandre skrev:
Eg syns det er synd å få barn så tett som ett år... La førstemann få være baby og få mors og fars fulle oppmerksomhet en god stund ut i andre leveår.
Her har vi to år mellom og det er heilt perfekt. Ser på noen venner av meg som har en gutt som er presis ett år eldre enn Levi, DET hadde vært slitsomt med en 1-åring og en nyfødt altså... Men, det er jo bare min personlige mening.

Enig med du! Greit dei får nok sikkert mykje kjekt med kvarandre.. men eg ser på dei om har eit år mellom - og jammen er det ikkje så fryd og gammen!! Men det er min meining ;) 

For min del vil jeg ikke ha flere barn for øyeblikket ;-) Gikk gjennom et veldig tundt svangerskap hvor jeg var sykemeldt fra uke 12, så min kropp er ikke klar for noe ny graviditet. Skal nyte babyen vår, så lenge han er baby for den tia går vel ganske fort tenker jeg ;-) Så får vi heller se hva tia bringer om noen år tenker jeg.

Når jeg skriver snart, så mener  jeg ikke akkurat nå, kunne tenke meg å ha 1 1/2 år mellom barna, eller litt mer. Men jeg drømmer allerede om at jeg vil ha fler selvom jeg ikke skal prøve på det nå :)

Ser den ja. Tror nok ikke det blir så tett som ett år... hehe... Måtte gjennom prøverørsforsøk sist, må nok det neste gang også... Så vi bruker ingen prevensjon, men tror nok ikke det går av seg selv. Men om det har klaffet nå el om det gjør det iløpet av noen mnd blir jeg kjempe glad :) Hvis jeg hadde fått valgt, så tror jeg det hadde vært perfekt med ca 2 år mellom ;) Men her kan det nok fort bli lengre om vi skal prøve like lenge som med snuppa :)

Kjenner jeg har nok med mine to jeg altså, men det er litt trist å ikke skulle få positiv graviditetstest en gang til, kjenne mage vokse og ikke minst kjenne spark fra den lille oooog dem deilige nyfødtlukta... Da prøver jeg å minne meg selv på hvor lei jeg var på slutten denne gangen og hvor stor og tung jeg ble, men det er ikke alltid det fungerer :P

Jeg skjønner godt at dere vil begynne å prøve i god tid når dere har brukt lang tid tidligere :)

Det er flere jeg kjenner som skulle øsnke de hadde tettere mellomrom enn to år også, så vi er jo forskjellig og ønsker ulike ting :) Barna har det bra uansett så lenge foreldrene bryr seg om dem og tar seg tid, så det er nok heller hva vi gjør det til selv som betyr noe :) Men ser også at barn kan ha godt av å bare være seg frem til de er over småbarnsperioden, men de barna som kommer etter får jo aldri vært alene da de allerede har søsken, men forstår hva som menes også :) En skal jo ha tid til hvert enkelt barn og gi de den omsorgen som trengs til en hver tid! :)

Det skjedde litt fort her....
Hadde ikke akkurat trodd jeg skulle få et + tegn på gravi.testen idag ...men , er glad,spent,og også nervøs <3

lennypenny skrev:
Hadde ikke akkurat trodd jeg skulle få et + tegn på gravi.testen idag ...men , er glad,spent,og også nervøs <3

Gratulerer så mye :) Det blir nok både spennende og utfordrende, men mest av alt er det jo fantastisk å kunne få bære fram enda ett nytt liv :) Håper alt går bra!

Alveblomst skrev:

lennypenny skrev:

Gratulerer så mye :) Det blir nok både spennende og utfordrende, men mest av alt er det jo fantastisk å kunne få bære fram enda ett nytt liv :) Håper alt går bra!

Tuusen takk :) Ja,helt fantastisk er det :)

Gratulerer lennypenny!

Her blir det ikke flere barn. Vi har brukt opp "kvoten" vår i prøverørskarusellen, og hvis vi skal ha en til må vi bruke av de 5 eggene vi har igjen på frys innen mars 2013. For da har de vært lagret i 5 år, noe som betyr at de destrueres.. Det er synd, for jeg kan tenke meg en til om noen år, men ikke så fort som allerede i 2013.. Sånn om 5-6 år kunne det vært fint med en attpåklatt, men for det første vil ikke mannen, og for det andre koster det MYE med private forsøk, samt at jeg blir svært dårlig av medisinene. Kunne tenke meg å være fosterhjem etterhvert, men det blir evt når ungene er større. Og der må også mannen bearbeides, for han vil ikke. ;)

Men jeg er kjempefornøyd med å ha fått to skjønne barn. For tre-fire år siden hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å bli så heldig. :)

Så herlig da, gratulerer :) Alt går nok bra skal du se, du får ha lykke til.

Har selv tenkt på å få en til baby, men det blir værtfall 2 år til jeg kunne tenkt meg og bli gravid igjen! Kjenner det er godt å ikke ha den tunge magen, men savner sparkene i magen da... veldig koselig, så vil absolutt oppleve det 1 gang til og kanskje 2 ganger til

Skillz skrev:
Har selv tenkt på å få en til baby, men det blir værtfall 2 år til jeg kunne tenkt meg og bli gravid igjen! Kjenner det er godt å ikke ha den tunge magen, men savner sparkene i magen da... veldig koselig, så vil absolutt oppleve det 1 gang til og kanskje 2 ganger til

signerer denne jeg :)

Både jeg og pappa`n kjenner vi har mere enn nok med de to vi har nå! Men ting kan jo selvfølgelig forandre seg om 5-6 år. Men egentlig så tror jeg vi er i mål med de to skjønne barna vi har :)Kunne ikke tenke meg et svangerskap eller en fødsel til, så da må vi nok adoptere om det blir flere ;)

Gratulere Lennypenny, det blir to tette ja :D

Gratulerer med positiv test igjen 
Jeg har ei på snart 5 år om hu lille tuppa på 11 uker :) Tida flyr skal jeg si.. nesten litt skummelt t de blir så fort store. Pakka vekk endel sånn str. 56 idag, og noen skulle jeg gi vekk. Kjente virkelig på det at jeg godt kunne hatt en til , men ikke akkurat nå med ei gang.. Men om noen år til. Jeg hadde fine fødsler å. Men det som skremmer meg litt til å få en til er det at jeg fødte så fort med begge 2 at jeg er nesten redd det blir hjemme fødsel om jeg får en til. Hahaha...
Men det blir nok 3 barn her , men det får bli til seinere om kansje 3 år til eller noe :)

Back
Topp