Fler med endometriose?

Hede

Glad i forumet
Først av alt, gratulerer til alle sammen ❤️
Jeg ble rimelig overrasket da testene var positive i går! Jeg har ikke brukt prevensjon de siste tre årene, og har vært så bekymret at det ikke har skjedd noe pga endometriosen. Lykken er stor
Jeg har skjønt at det er vanlig med mensmurringer i starten av svangerskapet, men pga endometriose har jeg svært kraftige smerter ved mensen, og det er sånn jeg har det nå. Er det noen med endo her som kan bekrefte/avkrefte om det er normalt å ha nesten like sterke smerter ved graviditet som ved mensen? Blir jo litt nervøs..

Gratulerer så mye :) Jeg hadde mye smerter i første svangerskap. Nesten som menssmerter, men ikke helt. Var ofte på toalettet for det hjalp på en måte å tisse.. Har ikke endo.

Det gikk iallfall helt fint og idag har jeg verdens kuleste femåring :)

Gratulerer så mye :) Jeg hadde mye smerter i første svangerskap. Nesten som menssmerter, men ikke helt. Var ofte på toalettet for det hjalp på en måte å tisse.. Har ikke endo.

Det gikk iallfall helt fint og idag har jeg verdens kuleste femåring :)
Takk takk Tusen takk for svar! Det er godt å høre at det ikke er unormalt iallfall! Krysser alt jeg har for at spira klorer seg fast ❤️

Jeg har også hørt om folk som har mer vond enn ved mensen. Variasjonen er nok stor, men normal :) gratulerer med spire!

Jeg har også hørt om folk som har mer vond enn ved mensen. Variasjonen er nok stor, men normal :) gratulerer med spire!
Takk for det, Elledille :-) Krysser alt jeg har for at det er heeeelt innafor normalen! Takk for svar! :-)

Jeg har endometriose og fikk mye sterkere smerter når jeg ble gravid.. Har endelig begynt å lande nå, uke 9. Men for meg har det vært helt normalt. Sett mini og hjertet på ul. Sniker fra Jan16 ;-)

Jeg har endometriose og fikk mye sterkere smerter når jeg ble gravid.. Har endelig begynt å lande nå, uke 9. Men for meg har det vært helt normalt. Sett mini og hjertet på ul. Sniker fra Jan16 ;-)
Tusen takk for svar, Spireimagen<3 Jeg har bekymret meg veldig ift disse smertene! Gratulerer så masse med spire :-) Kommer nok til å ta en tidlig UL etterhvert jeg også, men er bare i uke 5 nå, så får vente litt til :-)

Ja lurt og vente litt :-) Jeg var til sjekk pga endo og cyste 5+6 og så bare en sekk. Han mente jeg var under 5 uker, noe som var fysisk umulig. Ga masse unødig bekymring. 2 uker og 1 dag senere var jeg 8+3, altså satt frem. Hadde liksom vokst 3,5 uker på 2 uker. ;-) Vent til du er sikker på å se noe! Lykke til <3

Ja lurt og vente litt :-) Jeg var til sjekk pga endo og cyste 5+6 og så bare en sekk. Han mente jeg var under 5 uker, noe som var fysisk umulig. Ga masse unødig bekymring. 2 uker og 1 dag senere var jeg 8+3, altså satt frem. Hadde liksom vokst 3,5 uker på 2 uker. ;-) Vent til du er sikker på å se noe! Lykke til <3
Oi jøss! Ja det er unødig bekymring! Jeg skal til legen neste tirsdag da er jeg 5+2, så får jeg høre hva han sier. Fikk du forresten ta noe smertestillende? Jeg har ikke turt å ta noe, men jeg bør få ta noe om jeg skal klare å fungere. Blir helt lamma av de smertene noen ganger.

Fikk beskjed om å ta Paracet fortrinnsvis eller Paralgin Forte ved grusomme smerter.

Fikk beskjed om å ta Paracet fortrinnsvis eller Paralgin Forte ved grusomme smerter.
Okei. Er det trygt å bruke PF når man er gravid altså? :-/
Jeg skal til legen på tirsdag, så får spørre og grave litt hos han da :-)

Jeg er egentlig ikke her inne, (ennå hvertfall:taunt014, ikm den tiende), men er her å sniker :smiley-ashamed008

Jeg har endo og med min første hadde jeg veldig vondt, var sikker på at det gikk galt ved hvert "anfall". Var til ul flere ganger fordi de mistenkte blod under morkaken eller noe slikt, eller at den begynte å løsne, siden at det vist også skal gjøre veldig vondt.. Men fant aldri noe galt, og nå er hun straks 2 år :) Vil tro at om man har endo på "feil" plasser, så kan det gjøre vondt når ting vokser. Egen hypotese da, aner ikke om det er noe grobunn i det.

Håper spiren din klamrer seg fast, og gratulerer!! :D

Bare obs, når jeg var inne (tror det var i uke 5), sa han at det ikke var noen tegn til baby her, men at jeg hadde en cyste som jeg måtte komme inn til sjekk på, og at den ganske garantert hadde gitt meg falsk positiv x) cysten var nok sikkert babyen da, men bare så du er obs, jeg skal hvertfall unngå noen ul i begynnelsen om vi er så heldig med en til :p

Jeg er egentlig ikke her inne, (ennå hvertfall:taunt014, ikm den tiende), men er her å sniker :smiley-ashamed008

Jeg har endo og med min første hadde jeg veldig vondt, var sikker på at det gikk galt ved hvert "anfall". Var til ul flere ganger fordi de mistenkte blod under morkaken eller noe slikt, eller at den begynte å løsne, siden at det vist også skal gjøre veldig vondt.. Men fant aldri noe galt, og nå er hun straks 2 år :) Vil tro at om man har endo på "feil" plasser, så kan det gjøre vondt når ting vokser. Egen hypotese da, aner ikke om det er noe grobunn i det.

Håper spiren din klamrer seg fast, og gratulerer!! :D

Bare obs, når jeg var inne (tror det var i uke 5), sa han at det ikke var noen tegn til baby her, men at jeg hadde en cyste som jeg måtte komme inn til sjekk på, og at den ganske garantert hadde gitt meg falsk positiv x) cysten var nok sikkert babyen da, men bare så du er obs, jeg skal hvertfall unngå noen ul i begynnelsen om vi er så heldig med en til :p
Tusen takk for et langt og fint innlegg :-) Det er så godt å høre at du aner ikke! Jeg flyr på do i ett sett under hvert smerteanfall fordi jeg er sikker på at jeg begynner å fossblø når som helst! Det er så godt å høre fler med endo har opplevd dette, og at det virker som om smerter faktisk er normalt for oss!
Takk for at du forteller! Jeg regner med jeg får tidlig ul pga smertene, så da skal jeg være obs! Men de ser vel forskjell på en cyste og et foster i uke 5? Synes det er merkelig du fikk den beskjeden! Det må ha vært tøft? Godt det ikke stemte ❤️

Ps: krysser fingrene for at du kan hoppe permanent inn i februargruppa :) lykke til på ikm dagen! :-D Fingers crossed!

Tusen takk for et langt og fint innlegg :) Det er så godt å høre at du aner ikke! Jeg flyr på do i ett sett under hvert smerteanfall fordi jeg er sikker på at jeg begynner å fossblø når som helst! Det er så godt å høre fler med endo har opplevd dette, og at det virker som om smerter faktisk er normalt for oss!
Takk for at du forteller! Jeg regner med jeg får tidlig ul pga smertene, så da skal jeg være obs! Men de ser vel forskjell på en cyste og et foster i uke 5? Synes det er merkelig du fikk den beskjeden! Det må ha vært tøft? Godt det ikke stemte ❤️

Ps: krysser fingrene for at du kan hoppe permanent inn i februargruppa :) lykke til på ikm dagen! :-D Fingers crossed!

Merkelig ja, det syntes både jordmoren jeg fikk kontakt med på telefon etterpå og fastlegen min som jeg også dro til i sorgen :p Det var fastlegen min som kom med den at gynekologen nok hadde tatt feil av en cyste og fostersekk, men han synes altså også det var veldig rart! Kanskje han hadde glemt brillene sine:p Men det var ikke gøy nei, verden raste litt sammen. Fastlegen min "fikset" det iløpet av 4 dager da, ved hcg måling i blodet over tid. Kanskje man også heller kan ta en second opinion om det skjer :)

Men ja, virker som det normalt for folk som oss, selv om det er veldig skummelt!

Takk for det, håper det går denne gangen! :D

Back
Topp