Fler med brystspreng?

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Jeg har skikkelig brystspreng. De er gedigen hele tiden! Jeg prøver å håndballen meg litt innimellom og jeg lar lillegutt få pupp litt oftere. Men med en gang jeg er ferdig med soningen så er de steinharde igjen, og det renner fra de. Masse melk på både gulvet, sofaen og resten av leiligheten :P noen tips til hva jeg kan gjøre?:) og hvir lenge skal de være slik som dette??

Jo oftere du ammer, jo mer produserer du. Sist jeg amma så lot jeg det bare være og håndmelka litt innimellom hvis det var for vondt. Etter noen dager stabiliserte det seg. Denne gangen er jeg spent på hvordan det blir med amminga, akkurat kommet i gang. Men har egentlig ingen gode råd utenom å ringe barselpoliklinikken eller ammehjelpen, avhengig av hvor lenge det er siden du fødte.

Hadde det sånn med førstemann, melk over alt... Skikkelig ubehagelig... Gjorde ingenting og endte opp med brystbetennelse :( denne gangen har jeg passet på å la lille tømme ene brystet før jeg byttet, selv om det betyr at hun kun orker et bryst per måltid. Og så har jeg pumpet det andre hvis det blir for mye spreng før neste måltid...

Har begge gangene fått veldig god hjelp fra barsel poliklinikken, så vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med barsel eller snakke med helsestasjonen som kan henvise deg :) en del helsestasjoner har også kompetanse på amming, men det er nok forskjellig fra sted til sted...

Vet ikke når du fødte men veldig vanlig at brystsprengen kommer rundt dag 3,og det tar en ukes tid til det går seg til og regulerer seg til babyens behov :)

Back
Topp