Flekkfjerning

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvordan kan jeg fjerne flekker som ikke har gått bort i vask?

Vanish er det mest ubrukelige jeg har testet. Ingen flekker har blitt fjernet som ikke ville blitt fjernet i vanlig vask :p

Hva slags flekker er det snakk om?

Og hva slags tøy?

Gallesåpe er ikke dumt. Jeg har også imse vimse (tøybleier) sin sitronsåpe.

Det er lite disse ikke tar.

Gallesåpe ja.

Kan være litt vanskelig å få bort flekker på klær som allerede er vasket, men det vil det vel alltid være med alle typer såpe.

Zalo rett på flekken, eller flytende vaskemiddel rett på flekken, som får virke en stund.

Og hva slags tøy?

Hvor kjøper du sitronsåpe?

Hvor kjøper du sitronsåpe?

Problemet er at jeg kjøpte den da eldstemann var baby, i en tøybleienettbutikk som er nedlagt. Imse Vimse flekkfjerningssåpe med sitrus-ekstrakt

Vanish fjerner jo alt :o
Her blander jeg Vanish ut med litt vann, legger det på flekken og gnir, legger så plagget til side å lar den virke en god stund, inn i maskinen med enda litt vanish og flekken er borte. Tomatsaus, bæsj, blåbær alt får jeg fjernet med vanish til og med etter plagget har blitt vasket noen ganger :)
Har du prøvd dette med vanish?

Vi bruker vanish og det pleier funke, men skjønner det ikke hjelper dere.
Tror sånn gallesåpe som mange anbefaler er bra, selv om jeg aldri har prøvd det.

Og hva slags tøy?

Tomatsaus på en lys bomullsbody denne gangen ihvertfall.

Hvor får man kjøpt gallesåpe og sitronsåpe ellers da? :)

Last edited:
Her blander jeg Vanish ut med litt vann, legger det på flekken og gnir, legger så plagget til side å lar den virke en god stund, inn i maskinen med enda litt vanish og flekken er borte. Tomatsaus, bæsj, blåbær alt får jeg fjernet med vanish til og med etter plagget har blitt vasket noen ganger :)

Har prøvd ja + at det har ligget i vanishvann over natta. Hvilken Vanish bruker du?
Bæsj har jeg ikke hatt noe problemer med uten å bruke noe heller da ;)

Sign! Det var en body i bambus jeg hadde gitt opp håpet på som var full av blåbær fordi den ikke ble vasket før leeeenge etter uhellet var ute, dette var ca 6 mnd siden og i går tenkte jeg at jeg kunne gi den et forsøk (hadde glemt vanish litt på akkurat den..kanskje nettopp fordi den er vasket et titallsganger etterpå uten bedring) og den ble så god som ny! Vanish <3

Ellers har jeg hørt at gallesåpe er tingen :p

Bruker den gold tror jeg det står på den? Så dumt det ikke går vekk :(
Har ikke prøvd etter at den er vasket igjen da kanskje den bare trenger et par omganger :p hehe

På flekker med tomat, jordbær, bringebær osv er det rett på med zalo, så i en pose fram til jeg kan vaske det.
Ellers har vi veldig god erfaring med vanish, tar faktisk effektivt vekk tusj flekker snuppa kommer hjem med fra bhg. Tar en skje i vaskemaskinen på hennes klær da

Men er det vasket hjelper som oftest ikke zalo eller vanish er erfaringen min

Vanish fjerner alt her også. Sprayer på og lar det gjerne ligge en dag før jeg vasker det.

Tomatsaus på en lys bomullsbody denne gangen ihvertfall.

Hvor får man kjøpt gallesåpe og sitronsåpe ellers da? :)
Gallesåpe får du i alle fall kjøpt i butikker. Sikreste tips er clas Ohlson

På flekker med tomat, jordbær, bringebær osv er det rett på med zalo, så i en pose fram til jeg kan vaske det.
Ellers har vi veldig god erfaring med vanish, tar faktisk effektivt vekk tusj flekker snuppa kommer hjem med fra bhg. Tar en skje i vaskemaskinen på hennes klær da

Men er det vasket hjelper som oftest ikke zalo eller vanish er erfaringen min
Zalo har jeg helt glemt bort. Vet jo at mamma brukte det og har brukt det et par ganger tidligere selv og. For mange år siden.

Tror jeg skal teste det igjen før jeg kjøper noe nytt :D

Back
Topp