Flekkfjerning

monsy

Betatt av forumet
Oppdaget at det hadde kommet en stor gul flekk på en hvit bomullsbluse, vet ikke hvordan det har skjedd men det ligner mistenkelig på fargen det blir av babybæsj. Så jeg har sikkert hatt noe liggende i bløtt og så har det smittet av. Noen tips til å få det bort? Nå ligger blusen og godgjør seg i en salig miks av vanish, zalo og biotex. Kanskje hele plagget går i oppløsning, det ser i alle fall ikke ut til at det fungerer, tror nok at flekken har tørket inn før jeg oppdaget det..

Og hvordan fjerner dere flekker fra ullklær? Jeg har prøvd med biotex, og det fungerer ok men flekken vises litt etter vask syns jeg.

Mener å ha hørt det er flere som sliter med flekker på ull som ikke går vekk:/

Nylonvask! Fukt plagget og gni litt nylonvask på før du skyller og gnir i rennende vann. Er det fortsatt mer igjen av flekken lar du det ligge en stund i rent vann før du vasker det i maskinen. Kan også bruke nylonvask på ull, men bør helst ikke ligge for lenge før du gjør noe med det. Etter jeg fikk nylonvask i hus forsvinner de fleste flekkene fra klærne:D

Ok, da skal jeg prøve det! Får man kjøpt det i vanlig matbutikk?

monsy skrev:
Ok, da skal jeg prøve det! Får man kjøpt det i vanlig matbutikk?

Ja kjøper det i vanlig matbutikk. Men er igrunn til vindusvask, bare så du vet det om du skulle lese på den. Men er den du skal ha;-)

Tusen takk for tipset, da er det kanskje redning for blusen min likevel:-)

monsy skrev:
Tusen takk for tipset, da er det kanskje redning for blusen min likevel:-)

Har den vært der lenge? Da spørs det om det går, men er absolutt verdt ett forsøk;-)

prøvd med olje? gni det inn? 

Back
Topp