Flekker på tennene..

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Nina fikk jo tenner sent. Og på fremtennene så har hun noen skikkelig stygge gul-brune flekker.. Tennene er jo ikke mer enn max 1 mnd gammel, og hun får både fluor, og vi pusser..

Andre barn med flekker på tennene?? Bør jeg ta henne til tannlege å få det sjekka??
Jeg har veldig sterke tenner, men faren har de svakeste tennene jeg noen gang har opplevd, og er litt bekymra for at hun skal ha arva det..[8|]

Uff.. Nei, ikke hørt om før. Har hu slått tennene sine da? Vet mange får flekker av det

ORIGINAL: Cstina

Uff.. Nei, ikke hørt om før. Har hu slått tennene sine da? Vet mange får flekker av det

Ikke som jeg vet om nei..

ORIGINAL: lille_blomst

det er ikke sånn barnebelegg da?
vet ikke helt hvordan det ser ut, mend et er isåfall helt ufarlig.

Jeg tviler.. Siden det er 2 store veldig synlige flekker på tennene. Mot midten liksom..

Har hørt at små barn kan få gulbrunt belegg på tennene ja,og det bør fjernes hos tannlege - dessverre[&:]Og det har ingenting med god eller dårlig tannpuss å gjøre,noen barn bare får det,helt enkelt.

Dette er mest sannsynlig en mineraliseringsfeil som er skjedd nå tanna blei danna... Det er vanskeli å vite hvorfor dette er skjedd... Men sannsynligheten for at voksentenna har de problemene er liten... Du kan godt dra til tannlegen for at de kan se på det, men er sikkert ikke farlig....

ORIGINAL: Pastella

Dette er mest sannsynlig en mineraliseringsfeil som er skjedd nå tanna blei danna... Det er vanskeli å vite hvorfor dette er skjedd... Men sannsynligheten for at voksentenna har de problemene er liten... Du kan godt dra til tannlegen for at de kan se på det, men er sikkert ikke farlig....

Ok.
Jeg nevnte det for tannlegen min da, og han nevnte tannsten. Men syntes det var litt rart når den var så ny. Men anbefalte meg å ta kontakt med skoletannlegen.. Men hvor finner jeg hvem som er skoletannlege??[8|]

Søk etter overtannlegen i ditt område, hvis du ikke finner det, søk etter fylkestannlegen... eller du kan ringe helsestasjon

Back
Topp