Flekker på lungene

Er plaget med andpusten men legen på legevakta mente det kunne komme av stress. ... slet med å avgi blåse prøve hos fastlegen og fikk sånn astma medisin for att det skulle bli bedre .. tok ekg der og den var fin. .. Men han mente det kom noe lite luft i den ene lungen. .... på legevakta ble det tatt blodtrykk pluss ekg .... de var fine måtte puste godt ut og inn

Er plaget med andpusten men legen på legevakta mente det kunne komme av stress. ... slet med å avgi blåse prøve hos fastlegen og fikk sånn astma medisin for att det skulle bli bedre .. tok ekg der og den var fin. .. Men han mente det kom noe lite luft i den ene lungen. .... på legevakta ble det tatt blodtrykk pluss ekg .... de var fine måtte puste godt ut og inn
Mulig dumt spørsmål men hvorfor sender de deg ikke videre til sykehuset?

Fastlegen følger det opp.... og skulle sende bildene videre til sykehuset til ett team der som skal se på dem også ta kontakt.... har opplevd slik andpusten het tidligere når jeg tenkte meg om.... når jeg ble stresset. ..
. Forsvant når ting roa seg.... legevakta mente det var stress relatert. ... fikk beskjed fra fastlegen att det ikke er noe problem å være aktiv osv .....

Jeg har vært inne i en hektisk periode med mye tanker etc. ... mye som har skjedd. ...

Undersøkelse unnagjort. .. første av flere , resultat så langt er ett unikum legene ikke har sett på sine ti,sammen 80 år I praksis... lunge som ikke fungerer optimalt pluss forstørret milt....

Undersøkelse unnagjort. .. første av flere , resultat så langt er ett unikum legene ikke har sett på sine ti,sammen 80 år I praksis... lunge som ikke fungerer optimalt pluss forstørret milt....
Oisann! Hva skjer videre nå? :O

Uff da :( hva skjer videre nå?

Det rare er att jeg har hatt en periode med lite tungpust og lite hodepine.... har hatt litt vondt I brystet men da I forbindelse med typisk stress... Nå merker jeg tt jeg er stresset igjen... for nå kommer det litt tilbake...

Bør jeg ringe legen angående hodepinen synes dere ? Hodepinen er ikke noe nytt , fastlegge mener det skyldes stress /store påkjenninger og er ettervirkninger av en ulykke jeg var I for mnge år siden

Han snakka noe om virus men skal undersøkes/følges opp videre... bla milten hos blodlege ... røntgen av hals undersøkelse av mellomgulvet etc

Men opplever noe merkelig eller dvs har sterilisert meg... bruker å få mens rundt mnd skiftet... men nå fikk jeg plutselig mitt I mnd.... men husker mensen var ustabil og varierende I årene Før fødsel

ble litt stykkvis isted når jeg skrev, holdt på å styre med lillingen.... da jeg var hos legen idag (tok masse ulike tester på lunge avd, både diverse blåsetester sittende og liggede og gangtest mm....)hadde jeg hatt en periode hvor jeg ikke var så andpusten foruten når jeg var stresset .... hodepinen hadde heller ikke vært veldig plagsom... så fort jeg kom innom hus merka jeg det litt igjen.... men tror jeg er stresset igjen... for merker jeg puster enda forterer da..

men sender en mld til fastlegen i morra og sier att det kommer og går så kan han gi beskjed videre ...

legen på sykehuset mente att iom plagene var blitt noe bedre att det kan skyldes virus... og noen får forstørret milt osv uten att man finner årsaken og som plutselig er helt fin igjen....

men jeg skal likevell utredes videre, blandt annet sjekk av mellomgulvet .... røntgen av hals... og sjekk av milt av blodlegen.... håper de finner ut av det og att det er noe forbigående eller noe som kan fikses

men har ikke fått noe info eller klart svar på hvordan jeg skal forholde meg mens jeg venter.. om jeg kan være aktiv eller om jeg må ta det med ro?

Tilslutt måtte jeg inn på googel og lese... og der stod det ta livet med ro... hvis milten er forstørret....fikk også beskjed om att forstørret milt kan komme av f.eks virus, kyssesyke etc... og vil forsvinne så fort den underliggede sykdommen er vekk...
leste også om sovemedisinene jeg tar og milt blir ikke nevnt i den sammenhengen.....

Back
Topp