Flekker i barnehagen

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Tok akkurat ut en ullvask med klærne til jenta mi. Og ser at alle bodyene og noen av buksene hun har brukt i barnehagen er fulle av flekker jeg ikke får av. Kjenner jeg blir litt frustrert. Er jo mitt valg å sende henne i ullklær i barnehagen, og vil heller sende henne i dette og at de blir ødelagte, men... Jeg vet at de ikke bruker smikker når de spiser på småbarn. Synes dette er frustrerende. Missforstå meg rett, er veldig for at hun skal leke, male, og ikke ha noen begrensninger ifht klærne, men synes de burde bruke smikke, da de har fokus på at barna skal spise mest mulig selv(som jeg også synes er bra). Er det innafor å spørre barnehagen om de kan bruke det? Eller høres jeg sær ut? Hva er vanlig i deres barnehager? Tenker litt på gjenbruk også, så kjedelig når alle klærne blir ødelagte av skjemmende flekker, når de egentlig kunne blitt brukt av andre..
 
Så kjedelig :wtf:
De bruker smekker på småbarnsavd her, men min klarer å grise seg til fordi om:p
Du kan jo høre ang muligheter for det?
 
Så kjedelig :wtf:
De bruker smekker på småbarnsavd her, men min klarer å grise seg til fordi om:p
Du kan jo høre ang muligheter for det?
Jaa, vurderer det altså.. Er bare redd for å virke prippen.. Gris er jo helt uunngåelig i denne alderen, men å spise uten smikke? Er glad jenta mi ikke liker makrell i tomat, de ungene som gjør det jo virkelig ha et høyt klesforbruk.. :p

Tror jeg må vente litt da, sendte mail i dag om at hun ikke har blitt vasket skikkelig etter bærsjebleie, for fjerde gang på et par mnd.. Vasket altså, ikke fire mailer...
 
Her bruker de ikke smekker, og flekker må man regne med. Finnes jo så mange produkter for å fjerne flekker på ull, og andre klær, så jeg ville prøvd det hvertfall. Sitromsåpe er supert feks, eller gallesåpe :)
 
Om du ikke liker å knikke så syns jeg spraien til lillelamm er god :woot: og til det du spør om, syns det er innafor å spør om de kan bruke smekke. Noe jeg syns er enda mer irreterende er at de ikke vasker vekk matrester i ansiktet skikkelig og at barnehagebarn ofte er «grisete». Gruer meg litt til å pirke på det når min begynner, han har nemlig eksem og må alltis vaskes grundig slik han ikke får hissig utslett :facepalm:
 
Her bruker de ikke smekker, og flekker må man regne med. Finnes jo så mange produkter for å fjerne flekker på ull, og andre klær, så jeg ville prøvd det hvertfall. Sitromsåpe er supert feks, eller gallesåpe :)
Jaa, veldig gla i sitronsåpa mi, den andre har jeg ikke prøvd. :) Hadde det ikke vært for den hadde all ullen vært håpløst flekkete!
 
Om du ikke liker å knikke så syns jeg spraien til lillelamm er god :woot: og til det du spør om, syns det er innafor å spør om de kan bruke smekke. Noe jeg syns er enda mer irreterende er at de ikke vasker vekk matrester i ansiktet skikkelig og at barnehagebarn ofte er «grisete». Gruer meg litt til å pirke på det når min begynner, han har nemlig eksem og må alltis vaskes grundig slik han ikke får hissig utslett :facepalm:
Takk for tips, den skal jeg prøve :) Håper de tar hensyn til eksemen, det skulle bare mangle. Hvis ikke får du bare stå på! De må vel forstå alvoret om han får eksemutbrudd i alle fall, om de ikke får det før...
 
Jaa, vurderer det altså.. Er bare redd for å virke prippen.. Gris er jo helt uunngåelig i denne alderen, men å spise uten smikke? Er glad jenta mi ikke liker makrell i tomat, de ungene som gjør det jo virkelig ha et høyt klesforbruk.. :p

Tror jeg må vente litt da, sendte mail i dag om at hun ikke har blitt vasket skikkelig etter bærsjebleie, for fjerde gang på et par mnd.. Vasket altså, ikke fire mailer...
Mine er veldig glad i makrell i tomat :hilarious: hjemme sitter M i bleia og spiser, gidder ikke mer flekker enn nødvendig :p

Oida, ikke fått vekk all bæsjen? :sorry: blir hun veldig sår da? :(
 
Synes det er helt innafor at du spør om barn som griser bruer Smekke. Her bruker de som griser mye Smekke, og alle barna spiser mest mulig selv :)
Det hender de glemmer å ta på vår når de har smoothie, men som regel ikke. Jeg har forresten nesten bare kjøpt ull i mørke farger da :p
Han elsker forresten makrell i tomat men får det nesten aldri på klærne lenger ;)
 
Mine er veldig glad i makrell i tomat :hilarious: hjemme sitter M i bleia og spiser, gidder ikke mer flekker enn nødvendig :p

Oida, ikke fått vekk all bæsjen? :sorry: blir hun veldig sår da? :(
Hehe, forstår jeg godt!!

Jo, hun får skikkelig vondt, stakkar. Gråter og blir helt rød nedentil. De beklaget da, igjen, så vi får håpe at fjerde gang var den siste på en stund!
 
Jeg har aldri møtt en flekk som flytende gallesåpe ikke tar. Av og til må såpa ligge og virke noen timer før plagget skyldes, men går alltid av.
 
Jeg har aldri møtt en flekk som flytende gallesåpe ikke tar. Av og til må såpa ligge og virke noen timer før plagget skyldes, men går alltid av.
Hvordan gjør du det? Må flekkene være superferske? Har aldri møtt en eneste flekk som gallesåpen tar nemlig, og føler jeg har prøvd alt.
Sitronsåpen får jeg heldigvis til å virke
 
Tips til varme barn: ta heller en t-skjorte over ulltrøya, da går mesteparten av flekkene på den uten at det blir noe særlig varmere :happy:
 
Back
Topp