Fleiregangsgravide- mer avslappet, eller bekymret denne gang?

Jeg er i grunnen lite bekymret når jeg er gravid, men med nummer to visste jeg at noe ikke stemte. det hadde jeg rett i også. Denne gangen har jeg en god følelse. Min bekymring er kanskje mer på at jeg hååper jeg møter hyggelige folk i helsevesenet denne gangen.
Også er jeg litt bekymret for den bekkenløsningen som jeg kjenner mer og mer av for hver dag nå.

Dette er nr 4, å tipper dette blir den verste graviditeten hittil, å gruer meg spesielt til KS siden forrige lå over en uke på nyfødt intensiven uten at di viste om han i det hele tatt fikk være med oss hjem noen gang :/

Verken eller. Gleder meg masse og er skikkelig spent. Gikk veldig fint sist så tror at alt går bra nå også :)

Dette er fjerde gangen jeg er gravid. Blir mer og mer stress i første trimester for hver gang. Særlig etter siste runden som endte i SA.

Når vi kom godt uti andre trimester med andremann slappet jeg generelt mer av på alt på andremann.

Dette er fjerde gangen jeg er gravid. Blir mer og mer stress i første trimester for hver gang. Særlig etter siste runden som endte i SA.

Når vi kom godt uti andre trimester med andremann slappet jeg generelt mer av på alt på andremann.

Som jeg skulle sagt det selv :-p

Tja...litt usikker på hvordan jeg føler det ennå. Mistet flere ganger før jeg fikk sønnen min og, så har aldri tatt det for gitt at det går bra.
Disse første ukene prøver jeg nok å bare tenke minst mulig på det (lettere sagt enn gjort..), ikke legge planer og tenke for mye på hvordan det vil bli med ny baby.
Jeg tenker litt som deg. Jeg har også mistet i sa en tidligere og velger å ikke skru opp forhåpningene så veldig og heller prøve å tenke minst mulig på det i starten.
Så blir det vel masse babytanker når man bikker 12 uker tenker jeg.

Jeg har ikke mistet før, og er forberedt på at det kan skje, men er ikke bekymret for at det skal skje. Jeg tenker at det er en grunn til at det skjer, det er noe galt med embryo/foster. Likevel tror jeg det vil være veldig trist og en stor påkjenning. Jeg vet ikke. Ikke bekymret, men litt likevel.

Har opplevd å miste 6 ganger, fått en frisk og fin unge, og nylig fått vite at jeg er bærer av en kromosomfeil som forårsaker abortene. Om dagen går det greit, om nettene ligger jeg og bekymrer meg. Ikke for abort lengre, for nå vet jeg grunnen og aksepterer at det ikke var levedyktig hvis det skjer. Jeg har heldigvis fått vite grunnen og jeg vet at vi også kan få barn - men nå er jeg selvsagt mer redd for et alvorlig sykt barn enn å miste. Vi skulle egentlig ikke bli gravide nå da vi skal til genetisk veiledning i august - men dobbeldyne har skylden.. Er kjemperedd for dødfødsel eller et barn som knapt kan puste selv og som lever på lånt tid. Vil ikke utsette barnet vårt nå for å miste et søsken eventuelt. Så på natta blir det endel Google og noen tårer, samtidig som symptomene blir sterkere og jeg så veldig, veldig gjerne vil at dette skal gå like bra som det gjorde med det første barnet vårt! Kanskje traff vi et gullegg denne gangen også, eller kanskje var det bare et mirakel den gangen.. Hvem vet <3

Har opplevd å miste 6 ganger, fått en frisk og fin unge, og nylig fått vite at jeg er bærer av en kromosomfeil som forårsaker abortene. Om dagen går det greit, om nettene ligger jeg og bekymrer meg. Ikke for abort lengre, for nå vet jeg grunnen og aksepterer at det ikke var levedyktig hvis det skjer. Jeg har heldigvis fått vite grunnen og jeg vet at vi også kan få barn - men nå er jeg selvsagt mer redd for et alvorlig sykt barn enn å miste. Vi skulle egentlig ikke bli gravide nå da vi skal til genetisk veiledning i august - men dobbeldyne har skylden.. Er kjemperedd for dødfødsel eller et barn som knapt kan puste selv og som lever på lånt tid. Vil ikke utsette barnet vårt nå for å miste et søsken eventuelt. Så på natta blir det endel Google og noen tårer, samtidig som symptomene blir sterkere og jeg så veldig, veldig gjerne vil at dette skal gå like bra som det gjorde med det første barnet vårt! Kanskje traff vi et gullegg denne gangen også, eller kanskje var det bare et mirakel den gangen.. Hvem vet <3

Oi, dette skjønner jeg godt at er tøft! Håper alt går bra, og at du ber om hjelp hvis bekymringene blir for vonde å takle. Typisk at tankene dukker opp om natta... Du er tøff, jeg krysser fingre for dere!

Med første var jeg ikke bekymret for noe.. Tanken på at noe skulle gå galt var ikke tilstede i det hele tatt..
Rett retter jeg fikk min først, mistet en av mine bestevenninner babyen sin i dødfødsel, og etter det har redselen kommet for fult..

Jeg er egentlig mye roligere denne gangen.. Etter 3 sa og 1 ex.u, har jeg vært mye redd og engstelig.. Men har en uvanlig ro nå.. Tenker jo selvfølgelig på om det skjer noe under sv.skapet, eller at det er noe galt med fosteret, men må jo tenke at dette skal gå bra:)
Gruer meg selvfølgelig til fødsel(hadde ks med første) så det har jeg ikke vært med på.. Spent og redd for ammingen, da det ikke gikk bra sist.. Spent på hvordan det blir med 2 barn..

Men alt i alt, er jeg veldig rolig:)

Med første var jeg ikke bekymret for noe.. Tanken på at noe skulle gå galt var ikke tilstede i det hele tatt..
Rett retter jeg fikk min først, mistet en av mine bestevenninner babyen sin i dødfødsel, og etter det har redselen kommet for fult..

Jeg er egentlig mye roligere denne gangen.. Etter 3 sa og 1 ex.u, har jeg vært mye redd og engstelig.. Men har en uvanlig ro nå.. Tenker jo selvfølgelig på om det skjer noe under sv.skapet, eller at det er noe galt med fosteret, men må jo tenke at dette skal gå bra:)
Gruer meg selvfølgelig til fødsel(hadde ks med første) så det har jeg ikke vært med på.. Spent og redd for ammingen, da det ikke gikk bra sist.. Spent på hvordan det blir med 2 barn..

Men alt i alt, er jeg veldig rolig:)

Så bra at du klarer å være rolig! Skjønner godt at det er vanskeligere å være avslappa når man har sånne opplevelser bak seg. Krysser fingra for at det går bra. Her er og hvordan det evt blir med to barn noe av det jeg har tenkt mest på, samt fødsel.

Oi, dette skjønner jeg godt at er tøft! Håper alt går bra, og at du ber om hjelp hvis bekymringene blir for vonde å takle. Typisk at tankene dukker opp om natta... Du er tøff, jeg krysser fingre for dere!

Tusen takk for gode ord! Nå har jeg akkurat testet med CB digital - og den viste 2-3, og det er 2 uker og ca 2 dager siden befruktningen - så gjett om jeg er glad. Litt ekstra håp skader ikke❤️

Back
Topp