Fleire som har smerter i bekkenet?

Vetle 15

Blir kjent med forumet
Har veldige smerter i bekkenet om dagen, sitter mye på jobb, men stivner til både dag og natt, prøver å stå på jobb deler av dagen, men hjelper ikkje. Synes det er litt tidlig med bekkenplager, eller ?nokon med erfaringer?

Begynte i uke 13... så er ikke tidlig nå. Akkurat blitt sykemeldt 40% pga det. Sitte og stå er det verste jeg gjør i tillegg til bæring, så funker litt dårlig i barnehagejobben min for tiden . Du har rett på henvisning til fysio eller manuell terapeut(som jeg anbefaler om du får velge) for å få hjelp med bekkenet :) Ikke vent for lenge for det blir bare verre med mye feilbelastning.

Har kjent d siden uke 12, men har klart å holde det i sjakk. Så går utrolig bra her enda:)
Fikk det før uke 12 sist, ble fort veldig vondt pågrunn av at jeg presset meg alt for mye. Å ble 100% sykmeldt da i uke 26. Var 50% sykmeldt en god stund før den tid.
Så denne gangen har jeg lært! Ta d med ro å ikke press deg!

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Jeg hadde bekkenlåsning i sommer. Djevelsk vondt. Klarte ikke å bøye meg framover. Værst på morgenen og ble litt bedre med litt bevegelse, men var vondt. Var hos Naprapat og fikk mobilisert slik at låsningen løsnet. Men måtte tøye for å bli helt bra selv. Det ble bra i løpet av en uke.
Forrige sv.skap hadde jeg bekkenløsning. Vondt det også, men det ble værre i løpet av dagen. Jo mer belastning, jo værre. Sånn er bekkenløsning. Eneste som hjelper på smertene er hvile og tilrettelegging. Så har du bekkenløsning er ikke stående jobbstilling å anbefale.
Har du låsning er det jo lurt.

Ta en tur til kiropraktor, Naprapat eller manuellterapaut for å finne ut om du har en låsning. Da er det relativt lett å fikse.
Bekkenløsning blir du ikke kvitt, men du kan få hjelp med smarte råd og evt. med smertene, og hvile deg.

Jeg jobebr bare 30% nå pga bekkenløsning. er 21+6.. Har hatt det i ca 2 uker, og klarer absolutt ingenting :( Samboeren må løfte og bære datteren alle steder hun må ha hjelp, han som lager mat, henger opp klær osv, for jeg klarer rett og slett ingenting. Kjenner det som en ilende smerte fra venstre skinke og nedover bak låret, helt ned til fotsålen, og på fremsiden av låret ned til kneet omtrent. Er verst i hoftepartiet, men kjenner det andre steder og..

Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 10.
Grusomme plager. Har en kontorjobb til daglig, så jeg ble først sykemeldt og så over på svangerskapspenger. Forsøkte holde ut en stund- men måtte til slutt gi opp.

Hadde mye smerter i bekkenet i uke 7-9 fordi jeg absolutt skulle bruke mine nye, fine lær-ballerinasko, men fant fort ut at så fort joggeskoene med demping ble brukt når jeg gikk tur med hunden min, at "det gjør ikke vondt, jo!"
Jeg fant fort ut at flate sko uten tykk såle IKKE var bra for min allerede svake korsrygg og bekken, så jeg bruker kun boots eller joggesko nå.
Men likevel, innimellom stråler det smerte nedover til bekkenet, så ille at jeg innimellom må "hoppe" i stolen til det går over, fordi det gjør så vondt å sitte, heldigvis går det over på 10-20 sekunder :)

Samme her :-( I forrige svangerskap fikk jeg isjiassmerter som startet etter uke 25-28 ca og så ble det litt erre mot slutten. Mens denne gang startet smertene rundt uke 10 og nå er jeg i slutten av uke 18 og klarer ikke støvsuge eller bøy og tøy eller gå lenge før det iler nedover venstre bein. Kjenner det godt i korsrygg og over rumpa på begge sider :-( Jeg har vært i permisjon i to år med sønnen min og skal begynne på jobb på mandag og så jobbe i 4 mnd før ny permisjon. Men nå begynner jeg å lure på hvor lenge jeg holder ut pga bekkenet. Off, er flaut å bli sykemeldt etter den første mnd, så krysser fingrene for at det ikke blir verre. Men innerst inne tviler jeg på det desverre :-( Jeg har kontorjobb men springer mye frem og tilbake til printer osv, så er mye på farten.

Termin 30. januar 2015❤️

Samme her :-( I forrige svangerskap fikk jeg isjiassmerter som startet etter uke 25-28 ca og så ble det litt erre mot slutten. Mens denne gang startet smertene rundt uke 10 og nå er jeg i slutten av uke 18 og klarer ikke støvsuge eller bøy og tøy eller gå lenge før det iler nedover venstre bein. Kjenner det godt i korsrygg og over rumpa på begge sider :-( Jeg har vært i permisjon i to år med sønnen min og skal begynne på jobb på mandag og så jobbe i 4 mnd før ny permisjon. Men nå begynner jeg å lure på hvor lenge jeg holder ut pga bekkenet. Off, er flaut å bli sykemeldt etter den første mnd, så krysser fingrene for at det ikke blir verre. Men innerst inne tviler jeg på det desverre :-( Jeg har kontorjobb men springer mye frem og tilbake til printer osv, så er mye på farten.

Termin 30. januar 2015❤️

Gikk litt fort skulle svare, men sendte den uten svar
huff høyres ikkje bra ut for deg, du får prøve å sjå korleis det går. Eg går med joggesko inne og ute, skal til kiropraktor på mandag, gleder meg til det☺️ har veldig vondt og isjas nerva er i klem har vondt i heile venstrefoten. Håpar på betring på mandag. Go betring til alle som har ilt

Bekkenet mitt er låst og eg er øm oppover i ryggen isjas nerva er i klem. Nå har eg vert 3 ganger hos kiropraktor, men i dag var eg like dårlig som første gangen eg var der. Prøver ein time mandag, om det ikkje hjelper gir eg opp. Det skal vel bli betre?

Eg her 100prosent sjukemeldt
kunne klart å jobbe litt men sjefen kan ikke tilrettelegge. Har 13timersvakter alene med bruker.

Bekkenet mitt er låst og eg er øm oppover i ryggen isjas nerva er i klem. Nå har eg vert 3 ganger hos kiropraktor, men i dag var eg like dårlig som første gangen eg var der. Prøver ein time mandag, om det ikkje hjelper gir eg opp. Det skal vel bli betre?

Anbefaler osteopat!!!
Kiropraktor funker dårlig:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp