* flaut *

ingen vits å grue deg til det allerde NÅ.

Når det nærmer seg fødsel og man står midt oppi fødselen så kommer en ikkje til å tenke på det en gang.

Dessuten er det ikkje alle det er like ille for.

De først 3 dagene etter fødsel er man sår og mørbanka nedenti jal, men man er jo på barsel og får god oppfølging. Jeg fikk iallefall smertestillende for sårheten.

På doen på barsel har de hånddusj man kan dusje seg så ikkje urinstråla svir så mye.
Hjemme kan man bruke dusjhodet  evnt en imsdalflaske å spyle.

OG man har en liten nyfødt baby som man er forelska i, og sjeleglad for at man ikkje er diger hval og er ferdig med fødsel så  do-besøk er liksom ikkje så big deal

jeg var skikkelig redd for begge deler! Men så viste det seg at ingen av delene gjorde vondt..! Så satt jeg der da, og tenkte at jeg skulle manne meg opp til å tørke meg, for det MÅTTE jo gjøre vondt.. Men så gjorde det ikke det! Da blei jeg kjempeblid, og småløp ut til sambo og sa: jeg har bæsja! Og det gjorde ikke vondt engang!! Så viste det seg at mens jeg gjorde mitt fornødne, så hadde det kommet en jordmor inn på rommet som skulle prate med meg om fødselen.. Så da fikk hu og høre om mitt o store toalettbesøk! Men det var greit, for jeg var så glad! :P Men jeg anbefaler deg å ta klyster på sykehuset, så slipper du mest sannsynlig nr 2 samme dagen som du føder :)

Nr 1 svei som f... Mått på sykehuset tilslutt for å få lokalbedøvelse for å få tisse. Stoppa seg helt for meg, klarte ikke slappe av og da kom det heller ikke noe. Hjalp ikke med dusjing eller helle vann samtidig. 
Nr 2 var bare helt rart. 

svei ja, noe hinsides! MEN, ingen sa til meg at jeg kunne bruke vann for å lindre da. Så fort jeg fant ut det så var det ikke noe som helst problem noen av gangene 

Ikke press på hvis du må drite, la naturen gå sin gang. Hvis du merker at du har forstoppelse derimot, så må du jo gjøre noe da, få noe som løser opp. 

Med tissinga fant jeg ei stilling som funka ;) Ellers var dusjen gull verdt ;)
Med det andre var det litt verre, var vondt og jeg grein.. Så etter fødsel nr2 var jeg litt mer forberedt og drakk avføringsmiddel :P

Qualitas skrev:
Hvis du har revnet så svir det å tisse ja, men jeg syns aldri det var vondt å gjøre nr 2.. men det kan være fordi jeg nesten ikke revnet noe.. revner man helt bak der så gjør det nok vondere

Jepp. Revna helt bak og satt på do å grein i ukesvis hver gang nr2 meldte seg ;)

Back
Topp