Flau over barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Høylytt konklusjon av min 5-åring i bhg og på butikk: Mamma du har en baby i magen og den kommer ut rompa di når den er stor!
(ingen baby i magen, bare en del løshud og stor mage).

Nei det har jeg ikke!

Hun er bare 2.5 år og jeg antar at folk viser forståelse for at et så lite barn snakker uten noen form for filter, og at det ikke er hverken vondt eller personlig ment. :)

En periode var hun veldig opptatt av store mager, da tanta var høygravid. Midt inne på butikken ropte hun ut: "OI MAMMA SEEEE SÅ STOR MAGE HAN MANNEN DER HAR!!!" :eek: :p Jeg forklarte henne at slikt er ikke pent å si, noe hun ikke kunne forstå siden det var helt ok å si at tante har stor mage. :p :cool:

Småbarnslivets gleder :D

Kan fortelle om hva jeg hadde gjort som liten siden jeg ikke har født enda ;)

Mamma var ilag med en som ikke hadde de beste sidene, og hadde lært meg og broren min at neger var banneord og at innvandrere ikke var bra. Jeg var vel 3-4 år gammel og satt på verandaen, vi bodde i blokk, 1.etg, og så kom det gående en ganske mørk mann forbi og jeg hadde ropt "Banna neger, fart i øra" (forbanna neger, svart i øra). Å mamma sto der å gapte og håpet vel på et stort hull i bakken :p

Hun fikk beklaga seg da, han hadde vist ikke brydd seg ;) Og har blitt avlært, hun skilte seg heldigvis :joyful:

Last edited:
Min ropte etter en pensjonist med rullator: heihei du gamle mann!!
Jeg: hysj! det er slemt å si sånn
5åringen: hallooo,,han ER jo gammel??

Så mye morsomt. Hu her ikke 2 enda. Så sier ikke så mye rart. Men på en kafé for en tid tilbake så satt det en utlending på nabobordet. Hu slutta ikke å glane. Når mannen reiser seg så peker hu på han og sier pang. Trudde jeg skulle dø. Heldigvis var hu ikke høylytt og var bare jeg og mamma som fikk det med oss. Hu har heldigvis ikke gjort det siden. Hu skal også skåle med absolutt alle. Virker som om vi drikker mye alkohol. Men hu fikk med seg at folk skålte mye i jula for forskjellige anledninger osv. Føler meg litt dum når vi er ute.

Nå har ikke jeg født ennå, men kan dele en morsom hendelse fra da nevøen min var liten.
Vi skulle ta buss og sjåføren hadde på seg turban. Jeg skal til å betale når ungen står å gaper og sier "tante, jeg tror han har glemt å ta av seg håndklet på hodet"

Heldigvis hadde sjåføren litt humor og sa at håret hans fortsatt var vått :P

Mhm... Eldstemann var vel 2.5 år den gangen og hadde vært med meg på do. Han leka i dusjhjørnet mens jeg skifta bind. Han fikk med seg dette og spurte hva det var. Jeg sa enkelt: mamma har blod. Helt normalt og ikke farlig.

Vi kommer til barnehagen, han løper inn i garderoben hvor det er mange andre foreldre og ansatte og roper: Mamma har bloooood i trusa! Kom å se!!

Mens han peker på underlivet mitt.

Stas.

Hahaha

Vi satt på La Baguett, og ved siden av oss satt ei meget stor dame med enda større hår ved siden av oss. Først så sier han: "Oi, se på håret hennes a!" Jeg hysjer på han, og forklarer at sånt må man ikke si. Så reiser damen seg opp for å gå, og da sier han enda høyere: "Se sååå stor mage hun har a mamma!!" Jeg hysjer igjen, og forklarer nok en gang at de kan bli lei seg osv. Og at hvis det er noe han vil si, kan vi snakke om det senere :p
Hehe, å si at man kan snakke om det senere kan få uante konsekvenser også.. Da venninna mi fikk den beskjeden på bussen, så snudde hun seg til damen det gjaldt og erklærte høyt og tydelig: Deg skal vi prate om når vi kommer hjem!

Nå har ikke jeg født ennå, men kan dele en morsom hendelse fra da nevøen min var liten.
Vi skulle ta buss og sjåføren hadde på seg turban. Jeg skal til å betale når ungen står å gaper og sier "tante, jeg tror han har glemt å ta av seg håndklet på hodet"

Heldigvis hadde sjåføren litt humor og sa at håret hans fortsatt var vått :P
Ha ha ha ha ha ha ha :D

Kan fortelle om hva jeg hadde gjort som liten siden jeg ikke har født enda ;)

Mamma var ilag med en som ikke hadde de beste sidene, og hadde lært meg og broren min at neger var banneord og at innvandrere ikke var bra. Jeg var vel 3-4 år gammel og satt på verandaen, vi bodde i blokk, 1.etg, og så kom det gående en ganske mørk mann forbi og jeg hadde ropt "Banna neger, fart i øra" (forbanna neger, svart i øra). Å mamma sto der å gapte og håpet vel på et stort hull i bakken :p

Hun fikk beklaga seg da, han hadde vist ikke brydd seg ;) Og har blitt avlært, hun skilte seg heldigvis :joyful:
HAHAHAHA :P
Apropo , husker jeg og lillebror var med pappa på butikken da vi var små, da var damer i burka veldig ukjent. Så broren min skriker "men der er jo hufsa" (fra mumitrollet)
Stakkars pappa fikk beklage seg til damen :P han var rimelig rød i ansiktet.

Hehe, å si at man kan snakke om det senere kan få uante konsekvenser også.. Da venninna mi fikk den beskjeden på bussen, så snudde hun seg til damen det gjaldt og erklærte høyt og tydelig: Deg skal vi prate om når vi kommer hjem!
Niesen min har også sagt dette (eller 'Ja, hun damen må vi snakke om når vi kommer hjem' :P)

Last edited:
Passa nevøen min og på andre sida av gata gikk en fra barnehagen sammen med faren sin. Nevøen min sa da høyt "der går svarte Mohammed". Blei bare litt flau og satt ut, og glad vi var på hver vår side av veien.....

Men så sa min bror at det var "ok" å si, sa det i barnehagen og foreldrene sa det også (dårlig formulert men håper dere forstår ;))

HAHAHAHA :p
Apropo , husker jeg og lillebror var med pappa på butikken da vi var små, da var damer i burka veldig ukjent. Så broren min skriker "men der er jo hufsa" (fra mumitrollet)
Stakkars pappa fikk beklage seg til damen :p han var rimelig rød i ansiktet.

Haha åh neeei så flaut x) Også Hufsa da, hu er jo dritskummel :joyful:

Haha åh neeei så flaut x) Også Hufsa da, hu er jo dritskummel :joyful:
Hahaha jeg syns så synd på damen:laughing002 ikke minst pappa som måtte stå og beklage seg på broren min sine vegne.
Hufsa er drit skummel:eek: jeg grøsser litt nå i voksen alder hvis hun dukker opp på tv:laughing002

Nå måtte jeg le høyt! :D

Back
Topp