Flau over barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Mhm... Eldstemann var vel 2.5 år den gangen og hadde vært med meg på do. Han leka i dusjhjørnet mens jeg skifta bind. Han fikk med seg dette og spurte hva det var. Jeg sa enkelt: mamma har blod. Helt normalt og ikke farlig.

Vi kommer til barnehagen, han løper inn i garderoben hvor det er mange andre foreldre og ansatte og roper: Mamma har bloooood i trusa! Kom å se!!

Mens han peker på underlivet mitt.

Stas.

"Kom og se!!" :O

Blir skjelden flau over alt det morsomme han kan finne på å si:) Men da han var ca 3,5 år og vi var i butikken, så han en gjeng med afrikanere stå og prate. Så peker han og sier "Se mamma, en tyv!!" Og bare så det er sagt, ingen hjemme hos oss er rasister eller no sånt, så jeg skjønner ikke hvordan han fikk den assosiasjonen. Så DA ble jeg flau ja..

Her har vi heldigvis sluppet unna de verste kommentarene, men har snakket mye om å ikke peke, stirre og kommentere på andre. Selv ved hyggelige utsagn som "se mamma, hun har laaaaaangt hår", eller spørsmål som "hvorfor har den mannen skitne klær", så svarer jeg bare "mhm. Men husker du vi snakket om at ikke alle liker at vi ser på dem og snakker om dem, det er ikke høflig".
Og så avleder jeg henne med noe annet. Hun blir 4 i august, og det begynner å dabbe av veldig med kommentarer nå :)

Fikk høre en morsom en av en gutt i barnehagen her om dagen da ;) Vi holdt på å kle på for å dra hjem, og frøkna spurte hvorfor pappa ikke skulle hente henne likevel, så sa jeg han hadde litt problemer med bilen. Da kom det klokkeklart fra gutten ved siden av at "pappaen til *min jente* kan ikke kjøre bil når det er snø!". Jeg knakk selvsagt sammen og moren hans ble småflau, inntil jeg forklarte at det stemte at pappaen til *min jente* hadde kjørt seg fast i snøen utenfor barnehagen i vinter og måtte grave seg løs ;)

Vel, jeg ble litt flau da eldste var 3 år og for første gang i sitt liv traff en kortvokst person.
Han hadde mange spørsmål, og var ikke redd for å stille dem til damen.
Men egentlig er det ikke noe å være flau over, da. Han var oppriktig nysgjerrig og lurte på hvorfor hun var så liten, og om hun ikke ble noe større. Heldigvis svarte hun godt på spørsmålene og oppfattet han ikke som frekk :)

Huff ja har et par episoder fra han eldste var 3år. Først ser vi ei overvektig dame i butikken, og han roper ut "mamma, hun har baby i magen". Og gir seg ikke heller vettu :-P
Og andre gangen står vi i kø for å betale og foran oss står ei dame med hvit burka, og han roper ut i tøysete tone "wææ se spøkelse!" Passe pinlig :-P
Hehehe, jeg ler og jeg ler av spøkelsekommentaren. Skjønner det var flaut, men den var utrolig morsom:p

I går annonserte minsten høyt "mamma, det klør i rompa".

Da eldstemann var ca 2 satt vi på bussen på morgenen, samtidig med mange andre ungdommer som skulle på skolen. Hun kunne ikke si r på den tiden. Så da hun plutselig oppdaget en kvise på nesa mi, ropte hun høyt "mamma har en pikk i ansiktet!"

Trodde jeg skulle dø...

Det var en gang vi skulle til frisøren med eldste, når jeg var gravid. Vi satt å venta sammen med flere andre på å komme inn. Så begynte han å fortelle om hvordan han trodde babyen skulle komme ut av magen. "Å så presser du babyen ut av rumpa, å da blir rumpa di såååå stor *viser med hendene*". Var ikke akkurat det samtaleemnet jeg kunne tenkt meg der og da! :p
Og så var det jo en periode han pekte og kommenterte på folk. "Mamma, hvor skal den svarte mannen?" Eller "mamma, se så stor dame!" Men han har heldigvis lært seg å ikke gjøre det mer :p

En anna gang var eldste med sambo i dusjen på badeland, da var han vel 4-5år. Der stod det bare de to og en anna far og sønn, så sier plutselig guttungen høyt at "*navnet til sambo*, han der har mindre tiss enn deg" *kleint*

Flaueste jeg noensinne har opplevd, var da jeg var på apoteket med 2 åringen min. Hun hadde feber og vi skulle kjøpe paracet stikkpiller.

Dette var et lite apotek og en del folk i kø da min lille frøken roper høgt: Vil isse ha stille pikk i jompa!!!!!

Kom meg ikke fort nok ut fra det apoteket! Uff blir flau bare med tanken ennå:-)

På 17. Mai begynte 4 åringen å prate med en ukjent mann. Han stilte mange spørsmål. Det som gjorde meg mest flau var spørsmålet om hvor pappaen til denne personen var. Det vet jeg ikke akkurat nå, svarte han. Da ser sønnen min på han og sier. Er han der oppe? (Peker på himmelen) Er han dø?? Hehe!

Den eine jenta mi sa høglytt på ein liten butikk "her er mammo sine bleier" og hadde ei pakke med bind i hendene. Også var vi hos legen en gang som var kineser, og da tok ho fingrene sine opp i ansiktet slik at augene hennas blei like på hans... (Ikkje akseptabelt her i huset, men ville helst fordufte ut av legekontoret)

Nei har ikkje hørt noet enda. Men gutten på 2,5 år får med seg veldigt mye. Så de kommer væl

Husker nær min syster datter kom in u stuen med en pakke bind hun hade tatt fra badet vårt å sa høgt. Pappa se Moster bruker Oxå bleier.

I går annonserte minsten høyt "mamma, det klør i rompa".

Da eldstemann var ca 2 satt vi på bussen på morgenen, samtidig med mange andre ungdommer som skulle på skolen. Hun kunne ikke si r på den tiden. Så da hun plutselig oppdaget en kvise på nesa mi, ropte hun høyt "mamma har en pikk i ansiktet!"

Trodde jeg skulle dø...
Hahaha herregud nå lo jeg godt :D :D

Hadde en episode på butikken her nylig hvor snuppa kommenterte vekta til en dame først, og så dama og mannen hennes. "Se mamma, hun var stor", jeg gikk bare videre og lot som jeg ikle hørte. Rett etter støtte vi på samme paret igjen "se mamma, de var jo kjempemasse stor!!". Syns det var sååå ubehagelig :p

Back
Topp