Flatt symfysemål

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Skulle måle mitt symfysemål i dag- gjør det innimellom selv og fyller ut på app jeg har lastet ned.. Magen har ikke vokst på 2 uker- var 26 hos lege for to uker siden, fortsatt 26 for 10 dager siden, og fortsatt 26 i dag. På kurven ligger jeg nå helt nederst i feltet med kurve :( 30+4 i dag.. Falt fra å ligge akkurat på rød gjennomsnitt strek. Har sendt mail til jordmor for å høre om hun vil ha meg inn å måle da det er 3 uker til neste kontroll..
Noen andre som har opplevd lignende? Bør jeg bekymre meg? Kjenne liv selv om det er mindre enn for f.eks to uker siden ..men er det pga plass eller...?

Skulle måle mitt symfysemål i dag- gjør det innimellom selv og fyller ut på app jeg har lastet ned.. Magen har ikke vokst på 2 uker- var 26 hos lege for to uker siden, fortsatt 26 for 10 dager siden, og fortsatt 26 i dag. På kurven ligger jeg nå helt nederst i feltet med kurve :( 30+4 i dag.. Falt fra å ligge akkurat på rød gjennomsnitt strek. Har sendt mail til jordmor for å høre om hun vil ha meg inn å måle da det er 3 uker til neste kontroll..
Noen andre som har opplevd lignende? Bør jeg bekymre meg? Kjenne liv selv om det er mindre enn for f.eks to uker siden ..men er det pga plass eller...?
Det er ikke så lett å få riktig mål når man måler selv. Selv jordmødre går til kontroll for å få målt det målet når de er gravide fordi man ikke får det helt riktig selv. Men absolutt ville jeg bedt om en ny kontroll hos jordmor både pga av bekymringen dette har gitt deg og med tanke på at du har kjent litt mindre bevegelser.

Her måler kun jordmor fordi man kunne visst å måle forskjellig?

Min hadde også sunket fra 31 til 30 forrige gang. Begynner å lure på om det er grunnen for at mini ligger langt nede? Hmmmm... Babyen vokser slik den skal altså ;)

Jeg er ikke hysterisk.. Syntes det er litt artig å følge med.. Og har selv målt rett etter jordmor har målt, og fått samme resultat som henne.
Jeg kjenner jo at det er liv der inne :)

Var faktisk en artikkel innpå en gravidside som jeg fikk mail fra om akkurat denne appen som er kommet. Hvor de oppfordret gravide til selv å måle da det ville bli tryggere resultat enn om lege, jordmor og Evt vikar skulle drive å måle.. - større sjangse for at det blir feil da. Var også noe om at dagens kurve på gravidkortet er for gammel, med tanke på gjennomsnitt og feltene der- de har forandret seg, og ny kurve skulle vist ut på høring til neste år- mener jeg at det sto...

Tenker kanskje babyen har lagt seg lenger ned nå.. Eller .. Derfor æ ville høre her om flere har opplevd dette :)

Det kan nok være pga babyen har lagt seg lenger ned, men uansett veldig greit du tar tak slik du har og spør jordmor :) lykke til :)

Så bra du fikk sjekket det ut! :)
Min kurve var også flatet ut sidt kontroll og da ble jeg fulgt opp, viste seg at lillemor ligger langt og godt ned i bekkenet mitt, ellers så alt normalt ut :)

Min har også flatet litt ut i siste måling. Bekymret meg litt over det, men legen reagerte ikke noe voldsomt. Har hele tiden ligget under streken, men sist var jeg helt nederst i det skraverte området. Skal uansett til ul 6. Jan så regner med at man ser om alt er bra da :)

Min har også flatet litt ut i siste måling. Bekymret meg litt over det, men legen reagerte ikke noe voldsomt. Har hele tiden ligget under streken, men sist var jeg helt nederst i det skraverte området. Skal uansett til ul 6. Jan så regner med at man ser om alt er bra da :)
Samme her, altså ligger langt nede og er flattet ut :/

Samme her ;) alt er fint ;)

Back
Topp