flatt bakhode ?

h eidi

Betatt av forumet
Alexander har fått skikkeli flatt bakhode... har prøvd å legge han på siden på kvelden når han skal sove, men det varer jo ca i 5 min så flytter han seg selv ! åler rundt i hele senga å ender opp med å sovne på ryggen. Har han mye på magen å prøver å legge han på siden på dagen men... noen andre babyer som har flatt bakhode ? vil det rette seg ut selv senere? har jo ikke lyst at han skal måtte ha SÅ flatt bakhode når han blir eldre!

dattera til venninna mi som er født i desember har det.. ho fikk bedskjed om at ho måtte prøve og legge ho på siden.. støtt de opp bak ryggen... og det retter seg vel etterhvert når babyene blir litt mer aktive..[;)]

Martine er ganske så flat i bakhodet hun også...jeg håper det retter seg ut.....[:)]

Fikk beskjed av fysio at det retter seg ut, når dem ligger mer og mer på magen...[:)] Hjulpet masse på celina i allefall ho var skjev

Det retter seg opp! Helsesøster mente ei pute i senga/vogna var lurt 

ORIGINAL: Laban og Eilin

kan dem begynne med pute nå altså[8|]

Ei tynn ei.

Alva er veldig skjev i bakhodet, altså flat på den ene siden. jeg hadde en kjap fødsel det resulterte i at hun fikk kink i nakken og har ikke klart å vri hode noe serlig til vestre. vert hos manuel terapaut for nakken hennes to ganger nå ( kiss -kidd kalles tilstanden. de ville ikke ta henne før hun var 3mnd) å hun er mye bedre til å vri mot venstre nå, hun ligger også mest på magen i våken tillstand, å nå endelig kan jeg se en forbedring i hode formen.

fikk beskjed om at det vil rette seg, men ta tid. vikktig at det får avlastning, altså ligge mye på magen. å jeg må stimulere fra andre siden.  jeg sniker meg også inn når hun sover å vrir det forsiktig over på andre siden[;)][8D]

mats oxo er flat på den ene siden...
han har yndling side til høyre så vi er hor fysio med han oxo..

det retter seg ut etterhvert.
snart er dem mer på magen og ligger ikke så mye nedpå med hodet lenger.
men det kan være lurt å legge en tynn pute i sengen for å myke opp underlaget. + ha dem så mye som mulig på magen når dem er våkne.

Back
Topp