Flaskevegring 4 mnd

Her har flaskevegringen kommet på grunn av ammingen. Vil helst ha pupp. Så tar ikke flaska med mindre han får tømt puppene først. Veldig kjipt, fordi far får ikke lov til å gi flaske. Han bare hyler hvis han kommer med flaska, så det er veldig leit (han fikk gi masse i begynnelsen, endret seg vel når han ble 3.5mnd). Men, en ting som hjelper hvis han ikke vil ha flaske er å klaske på noe sviskemos (eller noe annet som han liker) på flasketuten og så stappe den inn.
 
Ja mine tok flaske de første typ 2 månedene, også var de ferdig med å akseptere både pupp og flaske. De skulle bare ha pupp. Det er ikke egentlig å uvanlig for babyer som blir ammet, at de har flaskenekt :p
Det gikk ikke over her, før typ 9-10mnd. Men da er jo ikke behovet for flaske så innmari stort lenger.
 
Ja mine tok flaske de første typ 2 månedene, også var de ferdig med å akseptere både pupp og flaske. De skulle bare ha pupp. Det er ikke egentlig å uvanlig for babyer som blir ammet, at de har flaskenekt :p
Det gikk ikke over her, før typ 9-10mnd. Men da er jo ikke behovet for flaske så innmari stort lenger.
Det er litt komisk, fordi jeg har hørt motsatt. At de som får flaske ikke gidder å amme - i flaska kommer det veldig lett og greit, så hvorfor gidde å «jobbe» så fælt for melka i puppen. Ble advart mot å begynne med flaske fordi «da kommer ungen til å gi opp puppen», men jeg hadde ikke noe valg - lite melk.

Jeg har 4 forskjellige flasker+tut, av og til har vi måttet bytte flaske fordi han nekter den ene typen. Så det kan også være hjelp for flaskevegring..
 
Det er litt komisk, fordi jeg har hørt motsatt. At de som får flaske ikke gidder å amme - i flaska kommer det veldig lett og greit, så hvorfor gidde å «jobbe» så fælt for melka i puppen. Ble advart mot å begynne med flaske fordi «da kommer ungen til å gi opp puppen», men jeg hadde ikke noe valg - lite melk.

Jeg har 4 forskjellige flasker+tut, av og til har vi måttet bytte flaske fordi han nekter den ene typen. Så det kan også være hjelp for flaskevegring..

Ja, det har jeg hørt også men jeg kjenner SÅ mange babyer som kun skal ha pupp og nekter flaske, og det er ofte noe som skjer mellom 2-4 mnd en gang. Jeg prøvde aaaalt mulig med sønnen min. Han bare hylskreik og skjønte ikke at man kunne få melk fra noe annet enn puppen :hilarious: han brukte til og smokk så skulle tro det hjalp litt.
 
Det er litt komisk, fordi jeg har hørt motsatt. At de som får flaske ikke gidder å amme - i flaska kommer det veldig lett og greit, så hvorfor gidde å «jobbe» så fælt for melka i puppen. Ble advart mot å begynne med flaske fordi «da kommer ungen til å gi opp puppen», men jeg hadde ikke noe valg - lite melk.

Jeg har 4 forskjellige flasker+tut, av og til har vi måttet bytte flaske fordi han nekter den ene typen. Så det kan også være hjelp for flaskevegring..
Jeg har en følelse på at siden han fikk smake på bananmos er han ikke så fornøyd med mme, haha. Han er tydelig sulten, har holdt på siden i går - med unntak av nattmåltidet som gikk helt greit-. Han spiser, men kaver mye, sparker og klager.
Det å bytte flaske er en god idé, men ikke aktuelt pga han bare klarer å få melk ut av MAM med flaskesmokk nr 1.
Håper det gir seg snart!
 
Det ga seg ca 24 timer senere! :Heartred
Så spiste han ca annenhver time natten etterpå fordi han var så sulten. :hilarious::dead: Så gøy med matglade babyer. :Heartpink
 
Back
Topp