Flasketips?

IrisM

Elsker forumet
Vi har bare prøvd flaske en gang, og det var ingen stor suksess. Tenker det kan være greit å ha mulighet til at andre kan gi mat fremover, og tar derfor gjerne imot tips. Vi prøvde bare en flaske som var med i en babypakke (avent?), men han tygde bare litt på den og fikk ikke helt dreisen på den. Hva slags flasker vil dere anbefale oss å prøve? Evt bør vi gå rett på tutekopp?

Vi har heller ikke pumpe, har bare håndmelka til nå. Hva slags pumpe vil dere anbefale?

Vi bruker de nyeste fra avent og de fra tommee tippee, de er liksom forma som et bryst og er veldig fine å bruke syns jeg :) ...men så hiver jo emilie seg over alt som kanskje kan minne litt om mat da :rolleyes:

Vi har bare prøvd flaske en gang, og det var ingen stor suksess. Tenker det kan være greit å ha mulighet til at andre kan gi mat fremover, og tar derfor gjerne imot tips. Vi prøvde bare en flaske som var med i en babypakke (avent?), men han tygde bare litt på den og fikk ikke helt dreisen på den. Hva slags flasker vil dere anbefale oss å prøve? Evt bør vi gå rett på tutekopp?

Vi har heller ikke pumpe, har bare håndmelka til nå. Hva slags pumpe vil dere anbefale?
Vi også begynte med Aventflaska som var med i en av babypakkene. (Og vi har fortsatt med Avent's nye flasker og syns de er gode) Vi prøvde å gi henne mm på flaske da hun var 2mnd ca, og hun tok den med én gang, så noen smarte metoder kan jeg ikke bidra med.. Men ikke bruk flasketuter med for store hull bare! Da svelges det masse luft og det blir bare tull.. Vi bruker 1 og 2'er tuter.:)

Vi prøvde flere typer flasker og etter mye prøving og feiling endte vi opp med Dr Brown sine wide neck flasker. Men hvert barn er forskjellig, så man må nesten bare prøve selv. Tror kanskje jeg hadde testa tutekopp nå som han har blitt så gammel. Jeg har en tutekopp fra Avent og en fra Mam jeg har drevet og testet ut, og i de er det en sånn ventil-sak som gjør at man må jobbe litt for å få ut drikken. :) Har ikke helt fått dreisen på det, men jobber med saken ;) Men nå er jo Asle over en måned eldre enn Arian, så kanskje flaske fortsatt er det beste..?

Jeg har Avent sin håndpumpe. Pumper ikke så ofte, så den er egentlig grei for mitt bruk. Har du planer om å pumpe mye, tror jeg at jeg ville gått for en elektrisk, og der er nok Marian87 eller Mamma til 2 prinsesser og en prins de beste å spørre om råd ;)

Jeg brukte selv avent flasken når jeg gikk over til mme..Hvis han er litt skeptisk så kan det kanskje hjelpe å ta noe søtt på tuten? f.eks litt malte:)

Vi prøvde flere typer flasker og etter mye prøving og feiling endte vi opp med Dr Brown sine wide neck flasker. Men hvert barn er forskjellig, så man må nesten bare prøve selv. Tror kanskje jeg hadde testa tutekopp nå som han har blitt så gammel. Jeg har en tutekopp fra Avent og en fra Mam jeg har drevet og testet ut, og i de er det en sånn ventil-sak som gjør at man må jobbe litt for å få ut drikken. :) Har ikke helt fått dreisen på det, men jobber med saken ;) Men nå er jo Asle over en måned eldre enn Arian, så kanskje flaske fortsatt er det beste..?

Jeg har Avent sin håndpumpe. Pumper ikke så ofte, så den er egentlig grei for mitt bruk. Har du planer om å pumpe mye, tror jeg at jeg ville gått for en elektrisk, og der er nok Marian87 eller Mamma til 2 prinsesser og en prins de beste å spørre om råd ;)
hehe, ja her er vi rutinert på pumpinga etter vel 3 måneder med pumpings 5 ganger om dagen ;) :eek: :p
Bruker Medela Freestyle dobbel elektrisk brystpumpe med handsfree-bh jeg da, men jeg er storpumper om bruker mellom 2-3 timer om dagen til det! Før jeg begynte med fullpumping hadde jeg Medela Swing enkelt elektrisk pumpe, og den var helt super når man bare pumper innimellom!
Har også prøvd Avent sin håndpumpe og den syntes jeg også var effektiv og god, men blei for slitsomt for min del å drive med manuell pumping!

Når det kommer til flasker synes jeg også at Dr.Brown's wide neck flasker er gode, de minner om en pupp og smokken er veldig myk og fin! Hermine liker de veldig godt...selv om at hun ikke liker puppen så godt da o_O ;)

Og ang pumpe..
Jeg har håndmelka selv, men tenkte å prøve meg på pumpe og kjøpte Avent sin manuellpumpe. Craaaap.. Fikk melka bedre for hånd, MEN kombinert var de ikke så værst. Pumpa først og melka ut de "fremmerste melkekjertlene". ;)

Vi har brukt Avent sin nye flaske de få gangene vi har gitt det.
Og jeg pumper med avent sin elektriske, synes den er god. Mye bedre enn den manuelle som jeg brukte da jeg ammet T.

Og ang pumpe..
Jeg har håndmelka selv, men tenkte å prøve meg på pumpe og kjøpte Avent sin manuellpumpe. Craaaap.. Fikk melka bedre for hånd, MEN kombinert var de ikke så værst. Pumpa først og melka ut de "fremmerste melkekjertlene". ;)
håndmelking??? :eek: Hadde jeg ALDRI gidda :p Prøvde å håndmelke ei natt jeg var så melkesprengt men det var så lite effektivt at jeg henta pumpa i stedet :p

Vi har brukt Avent sin nye flaske de få gangene vi har gitt det.
Og jeg pumper med avent sin elektriske, synes den er god. Mye bedre enn den manuelle som jeg brukte da jeg ammet T.
jeg synes Avent sin pumpe er mer effektiv en Medela sin, men sålenge de ikke tilbyr dobbel elektrisk er det ikke noe for meg o_O

håndmelking??? :eek: Hadde jeg ALDRI gidda :p Prøvde å håndmelke ei natt jeg var så melkesprengt men det var så lite effektivt at jeg henta pumpa i stedet :p
Syns det var enklere og mer effektivt enn med pumpe jeg.:)
Ba om å lære teknikken på føden.;)

Har lest at håndmelking skal være mer effektivt enn pumpe når man får til teknikken skikkelig. Men for meg som har litt treg utdrivning så var ikke det noe jeg gadd å prøve på engang.

men med håndmelking ville jeg ikke fått noe handsfree så hadde ikke funka her uansett :p Må kunne løfte ungen, skifte bleier, gi flaske og seff TASTE mens jeg pumper ;) :p

Forskjellig fra pupp til pupp det der.. Syns det var godt å slippe det ekstra utstyret jeg da. Bare å slenge fram lefsa liksom!;)
Så lenge man finner noe som funker for seg, tenker jeg. :)

Forskjellig fra pupp til pupp det der.. Syns det var godt å slippe det ekstra utstyret jeg da. Bare å slenge fram lefsa liksom!;)
Så lenge man finner noe som funker for seg, tenker jeg. :)
Men husk, jeg ammer ikke på dagen! Pumper 5 ganger daglig på begge bryst, og for at det skal funke er jeg nødt til å kunne ta meg av vesla og utføre daglige gjøremål mens jeg pumper ;)

Jeg skulle gjerne lært meg å håndpumpe skikkelig...

Jeg synes fort det blir mye søl med håndmelking. En skal få all melka ned i beholderen uten at det renner nedover en selv, og det får jeg ikke helt til her når jeg prøver. Amming er jo det enkleste, men deretter foretrekker jeg nok pumping fremfor håndmelking dersom jeg skal forsøke å gjøre det jevnlig.

Back
Topp