Flaskesterilisator

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Er det noen som bruker det og som kan dele erfaringer? Jeg ser helst for meg elektrisk og ikke til micro.
 
Jeg har micro sterilisator, brukt 1 gang for jeg synes det er raskere og «tryggere» og koke på den gamle måten med kjele[emoji4]
 
Avent sin elektriske bruker vi :) Bare hatt den 1 uke, men guuud så godt de var å slippe og koke. Hvertfall når en har flaskebarn.
 
Jeg koker flaskene. ☺️

Noen som vet hvor lenge man må holde på å koke/steriliser flaskene?
Når holder det med bare oppvaskmaskin ?
 
Jeg koker flaskene. ☺️

Noen som vet hvor lenge man må holde på å koke/steriliser flaskene?
Når holder det med bare oppvaskmaskin ?

Jeg også men jeg leter etter alle mulige løsninger som kan spare oss for litt tid :wideyed:
 
Jeg også men jeg leter etter alle mulige løsninger som kan spare oss for litt tid :wideyed:

Jeg har en stor kjele. Så koker alle flaskene der etter de er vasket. Koker samtidig som jeg koker vannet som skal i melken. En gang for dagen. Så er bare ca 10-15 min for dagen. Har induksjon så det koker opp fort.
 
Jeg har en stor kjele. Så koker alle flaskene der etter de er vasket. Koker samtidig som jeg koker vannet som skal i melken. En gang for dagen. Så er bare ca 10-15 min for dagen. Har induksjon så det koker opp fort.

Hvor mange flasker har du? Jeg har 5l kjele men det er ikke plass til alt på én runde. Og da tar det litt mye tid, synes jeg.
 
Jeg koker flaskene. ☺️

Noen som vet hvor lenge man må holde på å koke/steriliser flaskene?
Når holder det med bare oppvaskmaskin ?
Helsesøster her sa fra 6mnd, men tipper det er ulikt fra hs til hs :p
 
Jeg koker flaskene. ☺️

Noen som vet hvor lenge man må holde på å koke/steriliser flaskene?
Når holder det med bare oppvaskmaskin ?
Til ca 6mnd fikk jeg beskjed om med frøkna :)
 
Jeg har Avent sin til micro. Superfornøyd med den. :)
 
Ja det stemmer [emoji17] rett opp og ned så får en ikke plass til 6 stk. Ser de er flere som sier de går, så har vel noe med hvordan en setter inn flaskene.

Det var synd, det hadde vært så deilig å kunne ta alle på én runde. Mulig jeg heller kjøper Dr. Brown sin da.

Takk for svar :)
 
Med altzhemeimersen min er det absolutt tryggere å bruke den til microen. Jeg elsker den :)
Vi hadde en episode for noen dager siden da jeg skulle koke suttene hans.... jeg «våknet» til røykvarsleren og svart røyk på kjøkkenet fra kjelen. Da satt jeg å så på TV...
 
Synes det virker så lenge. :p men men, får vel bare holde ut i 4 mnd til. :D
Fra 4mnd kan de jo få vanlig mat, og jeg personlig tenker grensen går der :p
 
Back
Topp