Flasker

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Tenkte jeg skulle kjøpe noen tåteflasker og ha i tilfelle.. :hilarious: Hvor mange trenger jeg, og hvilket merke er best?

Hvor mange du trenger spørs helt hvor mange du trenger, alt fra 0 til tosifret.

Den som er best et den babyen din tar :) Ingen flasker er lik brystet, selv om produsenten sier det (også medela), så merke er egentlig irrelevant. Skal du kombinere flaske med amming bør du gi med liten flaskesmokk og med langsom flaskemating, det er det viktige, ikke typen flaske :) Utover det er det babyen din som bestemmer hvilken flaske som er best, noen tar alle typer, andre ingen :)

Det er som regel noen i gratispakkene fra butikker og Apotek. Trenger ikke kjøpe noen før du vet at amming ikke går (når baby har gått ned i vekt og tiltak ikke har hjulpet).

Så lenge du ikke planlegger å flaske for fullt holder det med de du får i gratispakker og med brystpumpe, skal du flaske for fullt ville eg hatt minst 8stk

Det er som regel noen i gratispakkene fra butikker og Apotek. Trenger ikke kjøpe noen før du vet at amming ikke går (når baby har gått ned i vekt og tiltak ikke har hjulpet).
Signerer denne. Hvis jeg husker rett så får man en avent-flaske i den ene pakken og en mam-flaske i en annen

Anbefaler å ha 3 flasker klar i tilfelle, og evt. Også slike medisinbeger/ kopp som man bruker før amming er etablert. Er ikke sikkert du trenger det, men man får ofte bruk for det en eller annen gang ;) vi kom hjem fra sykehuset med NULL melk hos meg, én flaske i huset, ingen kopper (koppmatet helt i begynnelsen), det var januar, syke mengder snø og ja... STRESS :hilarious: årstiden gjorde nok sitt til ekstra stress, men ved flere barn skal flaskene være klare just in case. Fullammet 1,5 uke etter fødsel, men måtte fortsatt gi pumpet mm noen uker på flaske, grunnet trøtt bebis av gulsott. (Ved gulsott skal de helst spise mye kort tid etter fødsel, og har man ikke kommet igang med melkeproduksjon, blir det gjerne litt mme i begynnelsen).
Hadde avent og doktor brown-flasker, baby likte begge deler.

Vi hadde bare disse og kom hjem fra sykehuset delammende. Gikk for kun aventflaska (nok en grunn til å vente med innkjøp - du vet ikke om/hvilke flasker baby vil ha), og kjøpte etterhvert inn flere som vi så behovet.
Når det ble fullflasking brukte vi 4 små aventflasker og 4 Medela flasker (tut s/calmatut - fikk den ikke til å virke).
De ble for små etterhvert, nå har vi 8 store aventflasker og to-tre turflasker (esska.nu kjøpte eg de fra,smalere og tar lite plass i stelleveska, men tuppene deres har store hull - ikke bra før 4-6mnd).
På det meste kunne vi hatt to til, men det har gått fint. Vasker i oppvaskmaskin (hygieneprogram varmer til over 70 grader i minst 10min), iallefall etter 2 mnd alder.

Back
Topp