Flasker

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Hvor og hvilket merke skal vi kjøpe? Flasker som kan brukes til morsmelkerstatning.

Vanskelig å si tror jeg, babyer har gjerne litt ulike preferanser. Og noen babyer får luft i magen (som altså betyr hyl og skrik) av enkelte typer. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt veldig mange før du ser hva som funker. Både MaM og Avent får du i vanlige dagligvare tror jeg.

Vi har brukt Avent til førstemann.

Liker Mam sine best, så har kjøpt ett par sv de. Men har også kjøpt avent fordi de passer til pumpen. Det blir vel som med alt annet- smak og behag☺️

Tror det kommer veldig Ann på babyen, akkurat som med smokker ;-)

Ikke kjøp mange av hver men prøv først ja. Apotek og babybutikker har ofte flasker som skal hindre at babyen svelger for mye luft. Har glemt hva merkene heter. Men vet Avent har bla.

Har avent, og mam. Tenker å teste de først, fikk i babyshower og ene babypakka. Er bare just in case amminga ikke skal funke.

Hos oss bruker vi både mam og avent til 2 åringen. Har tilfeldigvis blitt sånn at avent er til melk og mam til vann og annet. Fordi jeg har avent pumpe og flaskene alltid ble brukt ved pumping og jeg ikke ville forvirre han med melkeflasken til vann. Fungert fint

Har også mam, og avent :)
Jeg har avent manuel håndpumpe, og en annen elektrisk ammepumpe Mendela swing er det det den heter tro. Så burde vell kansje hatt flere sånne flasker enn bare de som fulgte med pumpa :o

Oj, så mye forskjellig :o Har en aventflaske fra en babybox, også har jeg arva noen aventflasker, men de må ha ny tut. Får prøve meg frem med avent, og heller bytte om det ikke skulle passe :) Tusen takk for svar alle <3 er ikke greit å være førstegangs og lure på alt hele tiden.

Har kun kjøpt inn Dr.Brown flasker. Brukte de til første og var kjempe fornøyd :)
Sniker: jeg er veldig enig med deg her. De er også råbra i forhold til luft. Etter vi byttet til Dr.Brown fikk lille mindre magetrøbbel, og det er de eneste flaskene som ikke renner over når ho drikker av dem :-P

Oj, så mye forskjellig :eek: Har en aventflaske fra en babybox, også har jeg arva noen aventflasker, men de må ha ny tut. Får prøve meg frem med avent, og heller bytte om det ikke skulle passe :) Tusen takk for svar alle <3 er ikke greit å være førstegangs og lure på alt hele tiden.

Ja det er mye rart å forholde seg til, og jeg kjenner det er ganske greit å ha "gjort det før". Mye mer jeg styra med første gang... Trøsten er at det er omtrent akkurat det samme for oss alle; vi stresser og grubler med akkurat de samme tingene som førstegangs - og ler av det noen måneder etter fødsel :-)

Har avent, fungerer kjempegreit! Og så vet jeg det passer til alt ekstrautstyret som sterilisator, flaskevarmer osv.. Mulig mam sine flasker passer også, men har ikke prøvd..

Med første brukte vi avent, jeg ammet da, så ble bare brukt i situasjoner jeg ikke var der.
Med andre prøvde vi MANGE typer, hun var ikke så villig til å ta flaske, jeg ammet da og. Vi fant til slutt en som hun tok, Tommee Tippee. Så ikke kjøp mange, prøv deg fram er mitt råd.

Back
Topp