Flasker

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Dere som bruker flaske.
Hvordan er vaskeprosedyren?

Jeg vasker de i varmt zalo vann,skyller godt, koker de også settes de til tørk på et håndkle.

Men jeg syntes de ser så veldig grå ut :/ Blir de det av kokingen? Redd for at de ikke skal være rene nok.

Høres riktig ut det :) De kan bli litt grå etterhvert, slitt rett og slett, uten at det gjør noe. Men allerede nå er jo litt rart? Jeg har kokt pumpen maaaaange ganger allerede, og synd ikke den ser noe særlig misfarget ut ennå.

Dere som bruker flaske.
Hvordan er vaskeprosedyren?

Jeg vasker de i varmt zalo vann,skyller godt, koker de også settes de til tørk på et håndkle.

Men jeg syntes de ser så veldig grå ut :/ Blir de det av kokingen? Redd for at de ikke skal være rene nok.
Jeg har lest at du kan unngå det (til en viss grad) ved å skylle de i kaldt vann rett etter bruk, før vaskeprosessen.

Oki :)
Da kan jeg føle meg trygg på at de er rene nok ihvertfall :p

Høres riktig ut det :) De kan bli litt grå etterhvert, slitt rett og slett, uten at det gjør noe. Men allerede nå er jo litt rart? Jeg har kokt pumpen maaaaange ganger allerede, og synd ikke den ser noe særlig misfarget ut ennå.
Har ikke så mange flasker så de får gjennomgå :p kanskje derfor.

Jeg vil tro det kan skyldes kalk i vannet? Blir grå/hvitaktige av det.

Her skyller jeg alltid flaskene etter bruk, vasker de i varmt vann med zalo, skyller av med rent varmt vann for å få bort alle såperester før jeg steriliserer de (eller koker). Flaskene våre ble også grå sist, men det var etter flere mnd.. Usikker på om det skyltes slitasje eller kalk..

Jeg fikk beskjed om på sykehuset at kokingen ikke er nødvendig lengre mellom hvert bruk. Men har gjort det fordi om siden han er så liten. Men dei hadde og sluttet å bare gi kokt vann til babyene på sykehuset. Dei tok og kaldt rett fra springen. Det såg jeg til og med under et av ammeforsøka. Da tok dei vann I sånn sprøyte inn i munnen hans for å prøve å lure han til å ta tak. Første sprøyte var kokt, men når den var tom, så tok hun som var med på det forsøket bare nytt fra vasken på rommet mitt.

Back
Topp