Flasker og vasking

sjukesøster

Forumet er livet
Heisann
Lurer på kva flasker dåkke bruka, her går det i dr. browns..har prøvd både mam og avent sine men han svelg så masse luft med dei.
Korleis vasker dåkke flaskene før koking?
Ha en fin dag alle sammen, vi skal på vårt første barseltreff på helsestasjonen i dag [:)]

Bruker avent sine med 1 eller 2 dråpe tut. Vasker de i varmt zalo vann med sånn tåteflaskebørste før jeg steriliserer de. (innimellom hiver jeg de i vaskemaskinen og steriliserer de etterpå).Microbølgeovnen vår røk selvfølgelig for noen dager siden, så nå er jeg tilbake til koking!![:'(] Heldigvis skal jeg få låne microen til min mor og de, så slipper jeg å punge ut med 1500kr for ny micro. Bruker jo den bare til flaskene, så waste of money ellers

ORIGINAL: Macette

Bruker avent sine med 1 eller 2 dråpe tut. Vasker de i varmt zalo vann med sånn tåteflaskebørste før jeg steriliserer de. (innimellom hiver jeg de i vaskemaskinen og steriliserer de etterpå).Microbølgeovnen vår røk selvfølgelig for noen dager siden, så nå er jeg tilbake til koking!![:'(] Heldigvis skal jeg få låne microen til min mor og de, så slipper jeg å punge ut med 1500kr for ny micro. Bruker jo den bare til flaskene, så waste of money ellers

siiiign!!!! ;P

Vi fikk micro av mine foreldre da vi kom hjem me lillemann fra sykehuset.. her brukes den også bare til å varme flasker :P

Her har vi vært innom så og si alle typer flasker, men har nå endt opp med Avent sine flasker og med MAM sine 2'er tuter.
Jeg vasker flaskene for hånd så steriliseres de i micron etterpå.

Vi har 3 avent-flasker, 1 Dr. Browns, 1 mam og 1 Lovi (mamma kjøpte den i utlandet).
Foretrekker faktisk Avent her, men han sliter ikke med luft heldigvis. Dr. Browns har så liten smokk at han gaper jo over halve flasken omtrent [8|]

Jeg har 4 oppvaskbørster til forskjellig bruk, en av dem bruker jeg kun til flaskene og vasker over dem innvendig før koking.

ORIGINAL: Escuro

Vi har 3 avent-flasker, 1 Dr. Browns, 1 mam og 1 Lovi (mamma kjøpte den i utlandet).
Foretrekker faktisk Avent her, men han sliter ikke med luft heldigvis. Dr. Browns har så liten smokk at han gaper jo over halve flasken omtrent [8|]

Jeg har 4 oppvaskbørster til forskjellig bruk, en av dem bruker jeg kun til flaskene og vasker over dem innvendig før koking.

Ha ha!! Bra det ikke bare er meg som er sær på oppvakbørster!! Her og har vi fire!! Folk lurer jo alvorlig på hvqa vi driver med!! *fnis* Tror jeg er litt sånn *monica fra friends*

ORIGINAL: lille snegle

Skyller og koker... er ikke det nok?

Åh, nå ble jeg glad! Nå trodde jeg det bare var jrg som gjorde det sånn. Men lurer selv, er det ikke nok?

ORIGINAL: *DrømmeBolla*

Bruker Dr.Browns & da vasker jeg alle delene godt først (med flaskebørste & den lille børsten som følger med flaskene) før jeg koker :)

signerer...

ORIGINAL: Fragle

Åh, nå ble jeg glad! Nå trodde jeg det bare var jrg som gjorde det sånn. Men lurer selv, er det ikke nok?

ej mæ he gjort det slik :)

Så lenge de blir rene før du koker de så er det jo nok. Men flasketutene er ofte litt vanskeligere å få ren bare ved skylling enn flaskene. Det er ikke bra med de bakteriene om barnet får det i seg. Se link: http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29

jeg har aventflasker og vaske dem i oppvaskemaskin, etterpå sterilisere jeg de i microen. Av og til vasker jeg dem også fra hand med zalo og jeg har også en ekstra flaskebørste til dette

ORIGINAL: Macette

Så lenge de blir rene før du koker de så er det jo nok. Men flasketutene er ofte litt vanskeligere å få ren bare ved skylling enn flaskene. Det er ikke bra med de bakteriene om barnet får det i seg. Se link: http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29

Ok. Nå skal det også sies at vi bare har brukt flaska to ganger, når jeg har vært borte. Og vi skyller de GODT før de kokes. Får satse på at det holder.

ORIGINAL: mariannnilsen

bruker avent og mam flasker .. vasker de enten for hånd eller i oppvaskmaskin før koking

Avent og har microsterilisator.

samme her...[8|]

Hmm, når jeg har lagt pumpeutstyret i vann til kok, så har det av og til vært melkerester i pumpa som har kommet i vannet [8|] Den gangen tror jeg at jeg kokte 2 ganger. Er det trygt å gi mini melk som har vært pumpet neste gang da? Har nemlig frosset ned litt. Skal iallefall bli flinkere å skylle av pumpa med en gang, og i kaldt vann!

ORIGINAL: sjukesøster

Heisann
Lurer på kva flasker dåkke bruka, her går det i dr. browns..har prøvd både mam og avent sine men han svelg så masse luft med dei.
Korleis vasker dåkke flaskene før koking?
Ha en fin dag alle sammen, vi skal på vårt første barseltreff på helsestasjonen i dag [:)]

Jeg bruker også dr.browns sine. Har også noen fra Avent og Fisher Price. Her vasker jeg flaskene i varmt vann og zalo før jeg steriliserer dem i mikroen, med dampsterilisator :) Hender seg også jeg vasker dem i oppvask maskin. Kokte alle dele før, men MYE lettere med sterilisator syns jeg :)

dr. Brown her også. vasker de med varmt vann, litt zalo og flaskebørste før jeg koker de.

Redd der skal sitte igjen noko zalo ej å gi han magevondt. Men har vaska dei med zalo no siste tida for så å koke alt etterpå.

Back
Topp