flasker og vask!

*astrid*

Forelsket i forumet
hvordan vasker dere flasker?
hvor ofte kokes flasker/smokker?

helsesøster sa til meg: vask i oppvask maskin, skyll og vask med zALo, kok og vask med zalo igjen:s
 
[:(]ja, jeg kan forklare alt som har skjedd de siste dagene:

svigerinna mi spurte om å få være med på helsestasjon, jeg syns det var greit og tok henne med.
vi kom fram til at jeg skulle tilbringe helgen med henne, siden jeg er 17 år med mitt første barn og hun har en sønn på fire. da kunne hun hjelpe meg litt.. OM jeg trengte hjelp.
Jeg var dere hele helgen, hun sa ikke noe om hva jeg gjorde evt galt/riktig.
Mandag ringte helsesøster til meg og sa hun hadde fått en bekymringsmelding av svigerinna mi og de vurderte og kontakte barnevernet.

Jeg ble desperat og skikkelig lei meg for jeg føler jeg ikke har gjort noe galt.
Så spurte helsesøster hvordan jeg vasket flasker jeg sa:
Jeg skyller dem etter bruk med varmt vann. så koker jeg eller vasker dem ordentlig på kvelden.
Å NEEEEI! sa hun: du må vaske, koke, koke, vaske bla bla bla.. også bablet hun om alt jeg gjorde feil!

jeg syns svigerinna mi kunne selv sagt hva jeg evt gjorde feil isteden for å kontakte barnevernet
 
Jeg vasker alle flasker og smokker i zalovann og skyller godt etterpå og så i steriliseringsaparat(ca5min)Det gjør jeg stort sett hver dag ,
 
[:(]ja, jeg kan forklare alt som har skjedd de siste dagene:
 
svigerinna mi spurte om å få være med på helsestasjon, jeg syns det var greit og tok henne med.
vi kom fram til at jeg skulle tilbringe helgen med henne, siden jeg er 17 år med mitt første barn og hun har en sønn på fire. da kunne hun hjelpe meg litt.. OM jeg trengte hjelp.
Jeg var dere hele helgen, hun sa ikke noe om hva jeg gjorde evt galt/riktig.
Mandag ringte helsesøster til meg og sa hun hadde fått en bekymringsmelding av svigerinna mi og de vurderte og kontakte barnevernet.
 
Jeg ble desperat og skikkelig lei meg for jeg føler jeg ikke har gjort noe galt.
Så spurte helsesøster hvordan jeg vasket flasker jeg sa:
Jeg skyller dem etter bruk med varmt vann. så koker jeg eller vasker dem ordentlig på kvelden.
Å NEEEEI! sa hun: du må vaske, koke, koke, vaske bla bla bla.. også bablet hun om alt jeg gjorde feil!
 
jeg syns svigerinna mi kunne selv sagt hva jeg evt gjorde feil isteden for å kontakte barnevernet
 
jeg har jo ikke gjort noe annet enn å vaske litt feil!
er vel ikke nødvendig med barnevern av den grunn?
jeg føler meg utrolig mislykket:( rett og slett knust...
 
 
blir ikke dåp heller, jeg har allerede spurt svigerinna mi om hun vil være fadder.
Nå gidder jeg ikke ha noe dåp!
 
nei han er ikke ett år! tickeren min er feil! han er en måned...:P
orker ikke skifte den fordi jeg ikke klarer! og når folk skal hjelpe meg så skriver de en link jeg skulle kopiert, men der kommer bare en ny ticker og ingen link!
 
ja, jeg trodde hun tilbudte å hjelpe meg for å være snill!
ikke for å ødelegge livet mitt. Jeg elsker gutten min overalt!
 
 
jeg koker ikke lenger.... har alt i oppvaskmaskinen. jenta mi reagerer ikke på det..
 
Stakkars deg!!! [:(]
 
 
 
Syns ikke du har gjort noe galt jeg heller...
 
ORIGINAL: Karo

Slik gjør jeg det:

Etter hvert måltid skyller jeg flasken som er brukt+smokk i varmt vann, deretter kaldt vann(for å hindre bakterievekst), og lar den stå på benken.

En gang i døgnet vasker jeg de 5 flaskene i varmt vann + zalo, før jeg koker de.

 
samme her..
 
dere er kjempe snille
syns ikke jeg har gjort noe galt jeg heller!
 
Da må de kontakte barnevernet å sende de til meg hvis du vasker flasker feil[8|]
 
Jeg vasker flaskene kun i oppvaskmaskinen jeg.. har aldri kokt dem, og min gutt er sunn og frisk.
 
 
jeg synes å svigerinna di kunne ha snakka med deg og tatt opp ting hun mente var feil i stedet for å ringe helsestasjonen. håper alt ordner seg for deg jeg!!
Jeg er sikker på at du er en kjempegod mamma[:)] og være en god mamma har vel ikke noe med vasking av flasker å gjøre??
 
enig:/
 
Herregud er det virkelig mulig?? Hs har sagt til meg at man fint kan ta de i oppvaskemaskinen, men koke tutene.. Helt enig med deg, hun kunne sagt til deg hva du evt gjorde feil. Da vet du hvor du har svigerinna di [:@]
 
Fy f*** for en møkkasvigerinne du har, hadde aldri stolt ett sekund på det kvinnfolket igjen og jeg tror helt ærlig at jeg hadde bedt henne ryke å reise[:@]
Tror nok ikke du har noe å frykte, barnevernet har vel litt mer viktigere ting å priotere enn at de skal ta deg inn til samtaler eller hva de gjør pga måten du vasker tåteflaskene på.
 
og hva sier svigerinnen din nå da? regner vel med at du har spurt henne hvorfor i alle dager hun har vært så frekk?.
 
 
Slapp av, barnevernet kan ikke ta barnet ditt fra deg fordi du ikke vasker skikkelig! Det må være noe mere....
Så teit av svigerinnen din...hun kunne vel bare fortalt deg i steden for å gjøre det på denne alvorlige måten??? Ta en tlf og be om forklaring. Alle med første barn trenger en viss forklaring og hjelp på enkelte områder! Du gjør vel så godt du kan tenker jeg!?!
 
jeg prøvde å snakke med henne men hun sa bare at jeg oppførte meg så rart!
 
så sa jeg til helsesøster at det var bare dumt å tilkalle barnevernet av den grunn, da sa hun at hun ville ikke være mellomann mellom meg og svigerinna! så spurte jeg om hun ikke hadde noe bedre å gjøre, da klagde hun på rommet mitt(jeg er trossalt 17 år) og sa det var kaldt hjemme hos meg, jeg fyrer med vedovn og pellets så kaldt er det da ikke!!!!!!'
 
Slapp av, barnevernet kan ikke ta barnet ditt fra deg fordi du ikke vasker skikkelig! Det må være noe mere....
Så teit av svigerinnen din...hun kunne vel bare fortalt deg i steden for å gjøre det på denne alvorlige måten??? Ta en tlf og be om forklaring. Alle med første barn trenger en viss forklaring og hjelp på enkelte områder! Du gjør vel så godt du kan tenker jeg!?!

 
Signerer!
Ærlig talt for ei kjærring, vaske flaskene på en måte hu ikke liker og sender en bekymringsmelding. Så sinnsykt frekk.
Jeg ville pratet med henne.
P.S Hun har sikkert gjort endel "feil" selv.
      Du er ingen dårlig mor om du vasker flaskene "feil".
      Desuten hørtes det ut som om du vasker de på en super måte[;)]
 
ja, jeg måtte jo spørre dere! for her er vi ett flertall!
jeg syns rett og slett at helsesøster og svigerinne rotter seg sammen mot meg!
det er utrolig vondt å gjøre så godt man kan å så få det drittet her slengt i trynet!
 
ORIGINAL: *astrid*

ja, jeg måtte jo spørre dere! for her er vi ett flertall!
jeg syns rett og slett at helsesøster og svigerinne rotter seg sammen mot meg!
det er utrolig vondt å gjøre så godt man kan å så få det drittet her slengt i trynet!

 
INGEN ER PERFEKTE!
 
Husk på at selv om det er mange som svarer her så er det ingen av oss som virkelig SER hvordan du oppdrar ditt barn og vi svarer kun på hvordan du legger frem sp.målet ditt!  Ikke for at jeg synes det skurrer, men en sak har alltid to sider! Du vet selv hva som er best for ditt barn. Hva sier mamman og pappan din og andre som er mye sammen med deg? Stol på deg selv jenta mi så ordner nok dette seg. Det skal MYE til for å miste barnet sitt.
 
Back
Topp