Flasker og oppvaskmaskin

Sandra1987

Glad i forumet
Hei! :)

Når kan man vaske flaskene i oppvaskmaskinen?

Blir veldig glad for svar! :)

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Hele tiden... De gjør det på sykehusene også... :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Er du sikker? Jenta mi er tre mnd. Jeg ammer egentlig, men i det siste har jeg måttet gi flaske til noen av måltidene. Er så redd hun skal bli syk. Det er så trasig og koke alle flaskene hele tiden..

♡Prinsesse 14 juli♡
 
*sniker*
Det anbefales å koke flasker frem til barnet er 3 mnd. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Skyll flaskene rett etter bruk. Vask i oppvaskmaskin. Kok "tuttene" :)

Lillebror 24. juli
 
Hei! :)

Når kan man vaske flaskene i oppvaskmaskinen?

Blir veldig glad for svar! :)

♡Prinsesse 14 juli♡
På barselavdelingen vasker de i oppvaskmaskin. Jeg spurte om å få sterilisere noe da jeg var der, men de sa at de bare tar det i maskinen. Kokte ikke noe der.
 
Jeg har hørt at årsaken til at man skal sterilisere er pga bakterier i melken som raskt formeres i drikketemp.

Jeg kjøpte mikrosterilisator. MYE mindre jobb :) Stapper alt oppi det og vips er det sterilisert etter 5 min. Tror jeg ga 200-300 kr for den.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Om man har en oppvaskmaskin som vasker på rundt 65-70 grader så kan man fint slutte med sterilisering i tillegg ved 3 mnd :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror de vaskemaskinene de bruker på sykehus har høyere varme slik at flaskene blir sterile. Men jeg bare tror. Jeg var innlagt i 1 uke med prematurt barn og kan ikke tro at d bare var en vanlig vaskemaskin. Jeg steriliserer ennå og podden er 4mnd og det gjør jeg for kan jo ikke ta på vaskemaskin hver dag pluss jeg føler de luker vaskemiddel i oppvaksemaskinen.
 
Leste nå nylig i enartikkel her på bv at man kan sette flaskene i oppvaskmaskinen og koke smokkene. Det hjelper mye :)

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Jeg har kjøpt sånne poser til microen, vasker fort over flaskene for hånd (skyller de alltid i kaldt vann etter bruk) og oppi posen 3-4min i microen og vips ferdig... Blir ikke brukt så mye flasker her da, av og til en på kvelden bare så synes ikke det er noe stress...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg vasker flasker i oppvaskemaskina og har gjort det hele tiden, men det er istedet for å vaske de for hånd, ikke istedet for å sterilisere/koke de. Skyller de rett etter bruk, stapper de i oppvaskemaskina (både flaskene og smokkene) og steriliserer deretter alt i mikroen. Alt skal vaskes og steriliseres enda. På sykehuset bruker de oppvaskemaskin som vasker på minimum 90 grader, mye høyere enn de 70 gradene vanlige oppvaskemaskiner vasker på, derfor de bare tar de i oppvaskemaskina.
 
Alt kan vaskes i maskin utenom tutene som skal håndvaskes- selv etter barnet er 3 mnd. Alt skal atpåtil steriliseres itilleg etter hver brukfrem til bebyen er 3mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vasker de enten for hånd eller i oppvaskmaskinen, itillegg til koking. Kommer vertfall til å koke frem til han begynner med fast føde :) For da kan en jo ikke få sterilisert asjetter, skjeer osv ..
 
Alt kan vaskes i maskin utenom tutene som skal håndvaskes- selv etter barnet er 3 mnd. Alt skal atpåtil steriliseres itilleg etter hver brukfrem til bebyen er 3mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg vasker flaskene og tuttene med salo for og få vekk fettet som setter seg. Så tar jeg flaskene i oppvaskmaskinen og tuttene koker jeg. De blir jo sterilisert da. Trenger ikke noe annen form for sterilisering da.. :)

♡Prinsesse 14 juli♡
 
jeg vasker først i oppvaskmaskina, men det er bare for å få vekk det verste av rester så koker jeg etterpå :) Litt tungvint, men gidder ikke stå å vaske dem for hånd :p ja jeg er lat :)
 
Back
Topp