Flaskenekt

heges79

Elsker forumet
Helt fra Oliver ble født har han vært så flink til både flaske og pupp.. utrolig deilig å ha friheten til å stikke ut og vite at han tar flaske.. men i det siste så har han blitt så vrien til å ta flaske..vrir seg unne og sutrer og styrer.. men henger seg fast i puppen med en gang den blir tilgjengelig! Har prøvd forskjellige flasketuter også... Men han har fått mindre flaske etter jeg begynte med grøt..redd for å miste melka så jeg vil gjerne amme mest mulig utenom grøtmåltidene...
Men kjenner jeg blir stressa...skal bort en hel helg om et par mnd og da må han jo ta flaske!!! Er det noen som har noen tips til meg??

Ja, jeg har prøvd det også..Det har gått noen ganger etter en laaaang kamp... Det er verst på kvelden og natta...Fikk han faktisk til å ta litt flaske nå..men da drikker han ikke mye... får bare prøve litt hver dag...

Emilie sluttet også å ta flaske en stund, men jeg prøvde litt hver dag, og prøvde forskjellige tuter. Tilslutt tok hun den nye til mam, den ligner litt på smokken i fom. Nå tar hun alle typer igjen.

Vi sliter med det samme [&:]. Han var på sin første overnatting i helga å da nekta han å ta flaske [&o][&:]. Jeg ammer fortsatt men da vi skal reise bort en hel helg i april må han jo få flaske.

Kansje tutekopp er tingen ??????

prøv tutekopp... det kan hende han ikke trenger så mye melk om en stund når han beg mer og mer med fast føde... i løpet av de siste 3 ukene har det gått fra 4 amminger til kun 2 i døgnet her..

kan også være at det er tenner på vei?
Sneipen min er hvertfall helt håpløs med flaske og smokk nå, men puppen koser han seg med..-og jeg VET at det er pga tenner, han fikk sin 2. i går..

Hmmm...kanskje det er flere tenner på gang ja..han har allerede fått to, og jeg ser ingen antydning til flere...men kan jo ta litt tid før de kommer frem...
Tutekopp er heller kanskje ingen dum ide nei...Oliver har nettopp oppdaget hvordan han drikker av den og er ganske så interessert i den, men søler som et uvær... [:)]

Back
Topp