Flaskenekt

Prøvde i dag.. Hun sutta bittelitt men vrei seg unna og lette tydelig etter pupp :p men det var nok til at jeg tenker hun godtar den om jeg er borte på trening eller noe sånt :)
 
Ja :( og jeg må begynne med flaske i januar, så håper hun tar den snart... Ellers må jeg avlyse operasjonen som jeg har ventet i 1 år på...
 
Min har begynt å ta smokk men flaske er litt vanskelig ennå. Tuller med tuten og prøver å suge som på brystet. Er nok litt øvelse som skal til. Hun er I alle fall nysgjerrig på den.
 
Ja :( og jeg må begynne med flaske i januar, så håper hun tar den snart... Ellers må jeg avlyse operasjonen som jeg har ventet i 1 år på...

Ungene tar flaske når de blir sultne nok ;) og hjelper ofte om det er noen andre enn mor som gir.. Mamman holde seg unna så barnet hverken ser eller hører deg ;)
 
Prøvde flere merker men Dr.brown flaskene falt i smak med engang. Ikke de med wide tut, men standard. Det hjelper å prøve litt forskjellig. Hn likte ikke medela eller avent sin.
 
Min har begynt å ta smokk men flaske er litt vanskelig ennå. Tuller med tuten og prøver å suge som på brystet. Er nok litt øvelse som skal til. Hun er I alle fall nysgjerrig på den.

Prøv evt. med Medelas Calma smokk, den er lagd for å likne brystet. Babyen må suge (som på brystet) for å få noe ut av den :)
 
Hun er interessert i flaska, og gnager velvillig på den, men forstår ikke helt at hun må suge for å få ut noe. Tar noen suttetak innimellom, og på en god dag drikker hun muligens 40 ml før hun blir lei. Vi prøver litt hver dag med melkefri mme, for vi må venne henne på smaken nå mens hun er såpass lita. (Barn med melkeallergi bør drikke melkeerstatning fram til fylte tre år, og den smaker så sært at de bør vennes på smaken mens de er små, selv om de ammes).
 
Her vil han hverken ha flaske eller smokk... Delammet den første mnd, men fikk opp melkeproduksjonen. Da tok han smokk og.. Plutselig ville han ikke ha smokk. Har prøvd flaske med både mm og mme i det siste, men vil ikke ha..:/
 
Vil hverken ha flaske eller smokk her heller. Har prøvd kjempemange flasker..
Både jeg har prøvd, far har prøvd i mange uker i strekk (med og uten meg tilstede), begge bestemødrene samt et par tanter.. Ingen suksess. Så er ikke så enkelt dette - og nei, det funker ikke nødvendigvis bare mamma forlater huset.
 
Hverken smokk eller flaske! Dvs, hun kan få i seg 20-30 ml fra en flaske, men har ingen god teknikk på å drikke. Hvilket vil si at jeg enda ikke har vært uten henne mer en 1,5 time siden hun ble født :/
 
Prøv evt. med Medelas Calma smokk, den er lagd for å likne brystet. Babyen må suge (som på brystet) for å få noe ut av den :)

Det er flaskesmokken som har fungert absolutt dårligst hos oss, dessverre! De må suge veldig hardt for å få ut noe (har testet selv, og det var mye jobb), så her gidder hun ikke prøve engang.
 
Her har minien drukket av flaske siden han var tre uker, men nå har han fått smaken på grøt og frukt, og vips så var melk utroooolig kjedelig! Bare vrir seg unna og rynker på nesa.
 
Hverken smokk eller flaske! Dvs, hun kan få i seg 20-30 ml fra en flaske, men har ingen god teknikk på å drikke. Hvilket vil si at jeg enda ikke har vært uten henne mer en 1,5 time siden hun ble født :/

Nøyaktig samme her. Kunne godt tenkt meg en kveld utenfor huset, gitt. Men snuppa roer seg ikke uten puppen og da må jeg være der når hun våkner i og med at pappaen ikke får roet henne igjen, så da funker det bare ikke. Det går vel over? :confused:
 
Back
Topp