Flaskenekt

memi

Forelsket i forumet
Ja da har vi fått oss ei lita som plent nekter flaska og hyler bare hu ser den nesten.

Noen tips erfaringer?

Ønsker og kunne gi flaske hvis jeg skal noe, nå må hu liksom være me eller jeg må skynde meg hjem.
Vil til frisør uten og ha hu med :-)

Har du prøvd alle triks da?
Du må ikke gi/være i rommet
Mm i flaska
Litt kaldere/litt varmere melk
Gi når hun er trøtt
Varme flasketuten før den gis
Ingen forstyrrelser/mørkt rom
Ulike stillinger

....

Hva slags størrelse bruket du på tuten? Kanskje det har noe å si :)

Har du prøvd alle triks da?
Du må ikke gi/være i rommet
Mm i flaska
Litt kaldere/litt varmere melk
Gi når hun er trøtt
Varme flasketuten før den gis
Ingen forstyrrelser/mørkt rom
Ulike stillinger

....

Jepp prøvd alt :-(

Nå føler jeg at jeg tvinger den i henne stakkar, blir vel redd hele flaska

Jepp prøvd alt :-(

Nå føler jeg at jeg tvinger den i henne stakkar, blir vel redd hele flaska
Hva med å prøve kopp da? HS nevnte det som et alternativ til meg :-)

Ja da har vi fått oss ei lita som plent nekter flaska og hyler bare hu ser den nesten.

Noen tips erfaringer?

Ønsker og kunne gi flaske hvis jeg skal noe, nå må hu liksom være me eller jeg må skynde meg hjem.
Vil til frisør uten og ha hu med :-)
Jeg har så vidt begynt å gi litt vann på flaske når vi spiser grøt.. Mam flaske. Hu liker heller ikke flaske, men når vi spiser grøt liker hun å sutte på den. Så jeg har et håp om st hun plutselig blir glad i den! Prøver å ikke stesse, for det virker mot din hensikt! De merker stresset og forbinder hele flaska m stress ;)

Har forstått at det finnes VELDIG mange flasker å velge mellom. Dr. Brown, Nuk, Avent, Medela, Mam osv... Men kanskje litt drøyt å gå til innkjøp av alle for å prøve? :\

Vi har akkurat samme problemet! Har prøvt å gi flaske siden hun var 4 uker, stort sett ender det med hyl og skrik. Så har vi ett par ganger innimellom der hun plutselig tar flasken og vi tenker "jippi" og så neste gang er det full krise igjen. Kjempe slitsomt. Ønsker også å vær vekke mer enn ett par timer om gangen, men slik det er nå nytter det ikke.

prøvd å ha litt mm i flaske som du bytter ut midt under ammingen da? hørt det kan funke :)
jeg bruker forsividt fortsatt smokk nr1 på flaskene.. han er 3mnd

Min har tatt flaske siden fødselen, men har de siste gangene blitt verre og verre. Toppet seg i helgen da vi skulle i bryllup og han plent nektet å ta flaske hele dagen og min mor måtte mate han med skje i til sammen 2 timer :( Mulig det ble brukt feil tut, men ellers var melk og flasker som tidligere... Sist brukte vi Tommee Tippee og de skal være en av de som lurer barnet til å tro at det tar bryst men har ikke fått tak i tuter til den denne gangen.

Jeg er på barn nr tre som verken vil ha flaske eller smokk. Har prøvd alt! Men de to største har tatt flaska fra de startet med kopp, ca. Ved 6 mnd. Denne gangen har jeg bare avlyst alt av sosialt liv på kveldene, og innfunnet meg med at hun bare må være med meg frem til hun blir litt større. Det er en tid for alt ;) ikke så mye tips kanskje, men sånn tenker jeg :)

Back
Topp