Ja, det måtte jo komme et «amme»svar her og[emoji23]
Nei, Ammehjelpen gir ikke råd ang amming, eller, de sier de gjør det men først etter at du gjennom ca 100 spørsmål har bevist for de at du ikke kan amme, godkjente grunner er vel at man har mistet begge puppene eller noe, hvem vet, men jeg fikk ikke råd, annet enn at jeg måtte amme, var ikke helt det jeg trebgte for å si det slik.
Helsepersonell kan sikkert like lite om amming som om flaske, men hva har det å si? Her var det spøramål om flasking, ikke amming. Så at de som ammer må google seg fram er jo absolutt ikke noe som retferdigjør at de som flasker ikke får info. Stort sett all helsepersonell er ensporet og støtter amming, så ammer man har man hvertfall fortåelse og noen som heier på deg, velger man flaske så får man stygge blikk og kommentarer. Så jo, det er vanskelig fordi vi sjeldent får støtte og råd, noe ammende mødre får stort sett hele tiden. Er vel heller ingen konkuranse om hvem som har det værst er det vel? Vi etterlyser en plass man kan spørre, uten det jævla ammemaset og det stedet er ikke AMMEhjelpen.