Flaskemammaer :-)

Sommerdrøm

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Hvilken type flaske bruker dere? Er nær å ty til pumping og flaske nå, for jeg får ikke kontroll over overproduksjonen min og lille strever så fælt med puppen. Hun blir dusjet i melk, svelger og svelger til hun ikke får puste og setter i halen, hostet og hyler stakkars. Etterpå får hun kjempevondt i magen og gulper store mengder. Er på runde to med heltømming og intervallamming, og hvis det ikke blir bedre nå tye vi til pumping og flaske så lenge jeg gidder det.

Kvier meg pga alt styret med flakse, så vingler daglig mellom hva jeg skal gjøre.
Noen tips?

Leste om dette på ammehjelpen.no her om dagen, er litt Overproduksjon her også ;) en metode som går ut på å tømme begge brystene helt med pumpe, så la baby amme så mye hun vil fra begge(selv om de er tomme), deretter bare amme på 1 bryst innen 3 timer og 3 ganger er oppnådd før du bytter. Skulle visst hjelpe innen et døgn eller to da :)

Leste om dette på ammehjelpen.no her om dagen, er litt Overproduksjon her også ;) en metode som går ut på å tømme begge brystene helt med pumpe, så la baby amme så mye hun vil fra begge(selv om de er tomme), deretter bare amme på 1 bryst innen 3 timer og 3 ganger er oppnådd før du bytter. Skulle visst hjelpe innen et døgn eller to da :)
Takk for tips, men har prøvd dette siden søndag :-/

Kan anbefale mam antikolikk eller tomeeteepee :-)

Vi bruker mam sin antikolikk flaske. Den er super! :-)

Vi har Mam antikolikk flaskene. Mini gulper ekstremt lite og har ikke så mye vondt i magen :)

Vi bruker Avent og det funker bra for oss. Det er absolutt ikke noe kav med flaske når du kommer inn i det. Her har vi seks flasker og vi vasker og steriliserer hver kveld. Vi gir kun mme her og da bruker vi maks 1 min på å lage maten. :-)

Vi bruker Avent og det funker bra for oss. Det er absolutt ikke noe kav med flaske når du kommer inn i det. Her har vi seks flasker og vi vasker og steriliserer hver kveld. Vi gir kun mme her og da bruker vi maks 1 min på å lage maten. :-)
Har god erfaring med flasker da eldste ble ammet i kun 3 uker, og fullpumpet til hun var 5 uker, deretter kun mme ;-)

Begynte ble flaske i ettermiddag etter fire timer hvor lille ikke fikk til å spise av puppen, fikk bare i halsen og hylte å skrek. Så nå fullpumper jeg så lenge jeg gidder....

Har god erfaring med flasker da eldste ble ammet i kun 3 uker, og fullpumpet til hun var 5 uker, deretter kun mme ;-)

Begynte ble flaske i ettermiddag etter fire timer hvor lille ikke fikk til å spise av puppen, fikk bare i halsen og hylte å skrek. Så nå fullpumper jeg så lenge jeg gidder....

Aha, da er du jo dreven! :-)

Jeg dreiv også å pumpa for harde livet. Men gikk over til kun mme etter å ha snakka med både barnelege og helsesøster. Barnelegen på st.olavs sa at: "dette er vel litt som å banne i kirka, men det er igjennom morkaka babyen får beskyttelse mot allergier og sykdommer, så du kan gi mme med god samvittighet". Veldig godt å høre når det ble så mye kaving med amming og pumping. :-)

Aha, da er du jo dreven! :-)

Jeg dreiv også å pumpa for harde livet. Men gikk over til kun mme etter å ha snakka med både barnelege og helsesøster. Barnelegen på st.olavs sa at: "dette er vel litt som å banne i kirka, men det er igjennom morkaka babyen får beskyttelse mot allergier og sykdommer, så du kan gi mme med god samvittighet". Veldig godt å høre når det ble så mye kaving med amming og pumping. :-)
Ja det er godt når man får "tillatelse" til å slutte :-) Jeg pumper enda, dag 2..

Me brukar MAM antikolikk flasker :)

Dr. Browns

Begynte først med avent sine flasker. Syntes ungen svelget mye luft og at det rotet til ammingen så jeg byttet til dr browns. Disse var geniale mtp luft men lille fikk så altfor mye melk for raskt så han klarte jo ikke å svelge unna stakkars. Han var full av melk etter måltidet og gulpet masse. Nå har vi byttet igjen til medela calma, og er kjempefornøyd med de! Barnet blir ikke sugeforvirret, og kan ta pauser underveis i måltidet. Passer bra om man ammer litt også :)

Back
Topp