Flaskekoking og springvann

Celineth

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hva tenker dere om sterilisering av flasker? Når er det greit å slutte? Jenta mi er snart 6 mnd, og jeg vurderer å slutte å koke flaskene. Kommer til å fortsette å koke flaskesmokkene og resten av innholdet til flasken (Dr.Brown). Har lest at det er greit å vaske flaskene i oppvaskmaskin. Jeg har ikke noe stor kjele eller sterilisator, så det er ganske tungvint å vaske 9 flasker av gangen. Blir fire kjeler hver gang, hehe.

Og hva med springvann? Da snakker jeg om kaldt, ikke varmt. Litt mer skeptisk til å gi henne vann fra krana kjenner jeg. Kommer til å koke vannet til mme og grøt så lenge hun får det. Er ikke akkurat tungvint. Når er det greit å gi dem det? Vi har jo rent vann, men det er jo litt skummelt for det. Når gir man kaldt springvann og når kan man begynne å gi varmt? Så mye man lurer på...
 
Min gutt er 5 mnd. Vi steriliserer fortsatt flaskene, dr brown her også. Men skal slutte nå. Han får jo kaldt vann fra springen, og tutflasken han drikker av er jo ikke sterilisert...
 
Min gutt er 5 mnd. Vi steriliserer fortsatt flaskene, dr brown her også. Men skal slutte nå. Han får jo kaldt vann fra springen, og tutflasken han drikker av er jo ikke sterilisert...
Har gitt kaldt springvann en sjelden gang jeg også (hvis vi er på besøk og ikke har nedkjølt vann), men synes det har vært litt ubehagelig, haha. Det er nok ikke farlig. Verre med varmt.
 
Vi gir kaldt vann fra springen, det tenker jeg er helt uproblematisk. Ville ikke brukt varmt vann rett fra krana da vi ikke bruker det til oss selv heller. Koker vann til grøt og blander med kaldt vann for rett temp. Tenker at det kan være bakterier fra varmtvannstanken i det varme vannet i springen så ikke noe særlig å bruke det rett i grøt eller andre ting. Seff greit å vaske opp i :)
 
Jeg vasker flaskene og koppene i oppvaskmaskinen. Gir springvann å drikke. Koker tuttene på flaskene og feederen
 
Han drikker også kaldt vann fra springen, for jeg tenker at han uansett får i seg så mye rart med alle de tingene han stapper i munnen...


Ikke sant.. Vi satt på cafe istad, og venninnen min hadde babyen min på fanget. Vi voksne kikket ut vinduet et øyeblikk, og når jeg kikker på gutten min, har han lent seg framover og mævler som besatt på bordkanten. Naaaam
 
Her drikkes vann fra springen, og flaskene vaskes i oppvaskmaskin. Tutene til flaskene koker jeg :) har gjort det slik siden han begynte å drikke vann :) altså snart 1 mnd :)
 
Ikke sant.. Vi satt på cafe istad, og venninnen min hadde babyen min på fanget. Vi voksne kikket ut vinduet et øyeblikk, og når jeg kikker på gutten min, har han lent seg framover og mævler som besatt på bordkanten. Naaaam
Æsj. :p Ja. Nå i sted sugde han seg fast til en sånn kuleformet nattlampe og nektet å slippe. :p
 
Man behøver ikke koke flasker lenger når babyen er 3 mnd ;)
Men drikkevannet bør kokes en stund til, husker ikke hvor lenge....

Jeg har en på straks 5 mnd og jeg koker kun drikkevann.
 
Sluttet å koke flaskene rett før han ble 4mnd, vasker i oppvaskmaskin å skyller godt etterpå. Jeg startet med å ikke koke 1 flaske om dagen, å så om han reagerte, nå har han aldri vært syk eller reagert på noe så var ikke så veldig bekymret.

Koker alt vann han får, fyller kokt vann på flasker å kjøler ned. Han er snart 6mnd :)
 
Slutta koke når han var 4 mnd, har alt i kokeprogram på maskinen og skylder smokkene i kaldt vann etterpå
 
Jeg har aldri gitt min, 6 mnd, vann å drikke, kun fått melk. Dere som gir vann, hvorfor gjør dere det? Hvor mye? De skal jo få all den væsken de trenger fra melken, før de begynner med fast føde da. Er det bare jeg som ikke gir vann...?
 
Jeg har aldri gitt min, 6 mnd, vann å drikke, kun fått melk. Dere som gir vann, hvorfor gjør dere det? Hvor mye? De skal jo få all den væsken de trenger fra melken, før de begynner med fast føde da. Er det bare jeg som ikke gir vann...?
Jeg har bare gitt litt vann for å øve på å drikke av flaske/kopp. :)
 
Jeg har aldri gitt min, 6 mnd, vann å drikke, kun fått melk. Dere som gir vann, hvorfor gjør dere det? Hvor mye? De skal jo få all den væsken de trenger fra melken, før de begynner med fast føde da. Er det bare jeg som ikke gir vann...?

Jeg gir vann til grøtmåltider fordi det er anbefalt så avføringen ikke skal bli hard. Gir ikke mye, men tenker at det uansett er viktig å bli vant til vann som tørstedrikk og å drikke fra kopp. Han liker det godt :)
 
Back
Topp