Flaskekokeri

Teddyboy

Forelsket i forumet
Noen som vet hvor lenge man må holde på å koke disse flaskene? Gullet mitt blir 4 md i disse dager, holder det ikke snart å bare vaske de?[8|]

vasker de i oppvaskmaskin jeg! Tutene tar jeg utenom for de blir ikke ordentlig vasket i oppvaskmaskinen!

ORIGINAL: Superteam

vasker de i oppvaskmaskin jeg! Tutene tar jeg utenom for de blir ikke ordentlig vasket i oppvaskmaskinen!

Jeg er MEGA hysterisk og livredd slike melkebakterier, så jeg stereliserer de forsatt, men jeg vasker de bare for hånd og så i mikroen,, går unna kjapt

Jeg vasker og koker alt her også, og kommer nok til å gjøre d til ihvertfall 6 mnd! men lurer litt..... hva er d som er så farlig med denne melkebakterien? Kan de på en måte bli matforgiftet eller?

Siden jeg har sterilisator så syns jeg ikke det er så mas.. Vasker de og inn i sterilisatoren.. Vips ferdig, så kommer nok til å gjøre det en god stund til.. (skal også sies at vi ikke har plass i oppvaskmaskina, siden vi bare har bordoppvaskemaskin[;)])

Her fant jeg litt på nett om denne melkesyrebakterien

"Det anslås at 1 per 1000 000 barn blir smittet av E.Sakazakii. Tidligere var dødsraten over 50% for barn som ble smittet. I de senere år har denne sunket til under 20%. Spedbarn kan få permanente nevrologiske skader etter en E.Sakazakii-infeksjon. Det er også funnet bakterien i avføring og urin fra spedbarn som ikka har hatt symptomer på smitte. Man har ikke klart å spore denne smitten til andre mikroorganismer enn E.Sakazakii. Man vet ikke hvorfor spedbarn er mer utsatt, men pH-verdien i magesekken er mindre sur enn hos voksne, noe som kan gjøre det lettere for bakterien å overleve. Småbarn under ett år er i risikosonen, og blandt disse spesielt premature barn med nedsatt immunforsvar. Bakterien har også vært kilde til sykdom hos voksne. "

Kan også få samonella sto det!

ORIGINAL: Smulan*

Oddsen er ganske liten for å bli smittet da, 1:1 millon[;)]

Jaja, men 1:1 million, det er 1 for mye... hehe

Men over 70 grader så dør de bakteriene, så det er null problem, men jeg hadde ikke skylt de under varmt vann og sagt at de var ren...
Som regel vasker jeg flasker på kvelden, og da er ikke oppvaskemaskinen i gang...

så da tar jeg de kjapt for hånd

jeg vasker og koker ihvertfall fram til 6 mnd om ikke lengre.

Back
Topp