Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor mange måltider koker du vann til om gangen da? Burde vel kunne gå Ann å koke, avkjøle, fordele på flere flasker, sette i kjøleskapet. Så når vi skal lage det til, koke vann i vannkoker, ha i flaska sammen med pulveret. Eller tar jeg feil?Koker opp vann og har på thermos, og har litt avkjølt vann på flaske. Blander til bra temperatur og har i pulver til hvert måltid. Det er ikke anbefalt å blande mer enn et måltid av gangen pga. bakterievekst.
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/ammende/morsmelkerstatning
Så lenge temperaturen blir rett å blande i så må vel det gå greit? Det viktigste er i hvert fall at pulveret ikke has i før det er tid for mat. Jeg koker vann ca to ganger i døgnet forrestenHvor mange måltider koker du vann til om gangen da? Burde vel kunne gå Ann å koke, avkjøle, fordele på flere flasker, sette i kjøleskapet. Så når vi skal lage det til, koke vann i vannkoker, ha i flaska sammen med pulveret. Eller tar jeg feil?
Men man skal jo ikke varme mm eller mme i mikro fordi det kan bli ujevn varme. Gjelder ikke det vann?vi kokte opp nok vann for et døgn + litt ekstra for å ha i reserve.. satte dette i kjøleskapet. varmet opp flaske med riktig vannmengde i micro og tilsatte pulveret.. etterhvert lærer man jo at 120 ml krever så og så mange sekunder osv
Går fint å varme i micro, bare man rister godt så varmen fordeler segMen man skal jo ikke varme mm eller mme i mikro fordi det kan bli ujevn varme. Gjelder ikke det vann?
oppbevarer du det kokte vannet i kjøleskap? Og hvordan vasker du termosen slik at den blir helt ren? Maser litt jeg, har ikke fått noen rutiner på dette enda.Går fint å varme i micro, bare man rister godt så varmen fordeler seg
Oppbevarer det jeg ikke skal bruke med en gang i kjøleskap. Vasker termosen helt vanlig for hånd, har egen termos som kun er i bruk til babyens vann, så kan ikke se at det ikke er bra nok. Er jo ikke bakterier i kokt vannoppbevarer du det kokte vannet i kjøleskap? Og hvordan vasker du termosen slik at den blir helt ren? Maser litt jeg, har ikke fått noen rutiner på dette enda.
Ok det kokte avkjølte vannet da, fordeler du det i rett menge på tåteflasker eller hvilken flaske har du det i? #måhadetinnmedteskjeOppbevarer det jeg ikke skal bruke med en gang i kjøleskap. Vasker termosen helt vanlig for hånd, har egen termos som kun er i bruk til babyens vann, så kan ikke se at det ikke er bra nok. Er jo ikke bakterier i kokt vann
Pleier å ha det i tåteflaskerOk det kokte avkjølte vannet da, fordeler du det i rett menge på tåteflasker eller hvilken flaske har du det i? #måhadetinnmedteskje
Men man skal jo ikke varme mm eller mme i mikro fordi det kan bli ujevn varme. Gjelder ikke det vann?
Tusen takk for bra svar! men er det ok å bruke vannkoker? Siden vannet skal koke noen minutter, det gjør det jo ikke i vNnkokeren.Her har jeg oppi flere flasker med 130 ml koket vann, setter de på benken til de har romtemperatur, setter de så i kjøleskapet. Når jeg skal ha de tar jeg bare å koker opp en liten skvett på vannkokeren og fyller på med 50 ml kokende vann. Da blir det akkurat passe varmt. Så har jeg i pulver. Man skal ha i pulver til hvert måltid.
Er jeg på farten har jeg med flaske med 140 ml kaldt vann, en avent doseringskopp med 6 måleskjeer i hvert kammer. (geniale greier!! )
Og en liten termos med kokende vann. Har alt dette i stelleveska og fyller i 40 ml varmt vann i flaska og pulver.
(Vannet blir ikke så kaldt som i kjøleskapet, derfor 140/40 og i kjøleskap 130/50)
Du kan jo prøve deg frem å se hvor mye kokende vann som trengs i kaldt vann får å få den mengden du trenger.