Flaskebarn - verdens undergang?

Uff det hørtes ikke noe bra ut for deg! Har man prøvd så godt man kan så kan man ikke kreve noe mer - ikke engang du selv.

Har du sjekket om det er noe løsninger i nakke/skuldre/rygg/hofter siden baby ikke vil ta puppen? Har du prøvd forskjellige ammestillinger? Du har jo sikkert prøvd alt da, men er det løsninger er det greit å få sjekket uansett...

Klem
Min første fikk delvis flaske fra han var 3 uker, og fra han var 6 uker ble han 100 % flaskebarn. Det tok litt tid, men plutselig koste vi oss :) jeg kunne endelig nyte tiden med babyen min så da forsvant den vonde følelsen.
Denne gangen trøbler vi litt også, men foreløpig ikke så ille som sist og snuppa er nå 6 uker. Skal til kiropraktor på onsdag og håper det gjør susen for jeg blir sliten av dette.

Jeg elsker flasker og friheten det gir! :-D

eg kjenner meg så igjen i deg.. jenta mi sleit med å ta brystet alt på sjukehuset.. ho berre sovna etter 1-2 sug.
så alt frå ho var 2 veker begynte eg å gje ho pupp deretter pumpe ut resten som ho fekk på flaske... eg kunne sitte timevis med pumpa daglig. etter 3mnd med pumping i fleng,( eg sleit ut ei pumpe under desse 3mnd`ane).
så vart eg og helsesøstra enige om å begynne å gje mme på flaske, samtidig som eg prøvde å gje ho pupp som før.. men alt 1 veke etter dette forsvann melka.. tårene trilla og eg følte meg der og då at eg svikta jenta mi.. det tok nokon daga før eg godtok at jenta mi måtte leve på mme og berre flaska.

DU ER IKKE MISLYKKET!!!!
slutt å tenk slik med en eneste gang, før du ødelegger for deg selv. Barn som får flaske blir ikke noe anderledes enn barn som får pupp! Og tenk så fint det kan være for pappaen eller andre i familien som nå også kan få mate babyen og få den kosetiden. :) Nyt babytiden din du, og ikke vær lei deg for dette. Stoooooor klem!

Hun tar flaska dårlig, særlig med en gang. Mye luft som går ned så mye styr etter mating på kveld/natt..
Går dette seg til? Er det mer luft med flaske? Faen, natta er det eneste som har funka så langt, nå er det INGENTING som funker... Forbaska baby som ikke vil ta puppen, sitter her med tidenes melkespreng og ingen som vil ha.. :/

Hun tar flaska dårlig, særlig med en gang. Mye luft som går ned så mye styr etter mating på kveld/natt..
Går dette seg til? Er det mer luft med flaske? Faen, natta er det eneste som har funka så langt, nå er det INGENTING som funker... Forbaska baby som ikke vil ta puppen, sitter her med tidenes melkespreng og ingen som vil ha.. :/

Han er tar kun den nye Avent flaska, med de andre flaskene sluker han mengder med luft.
Ellers pleier det å gå seg til altså.

Prøv å håndmelk det lille du får ut iallfall, sånn at sprengen ikke blir ubehagelig.

Det går seg alltid til..men anbefaler virkelig at du prøver så godt du kan å slappe av og tenke positivt.. da har du en god begynnelse ;) de får ofte i seg mer luft av flaske, så bare la ungen rape godt ;) så blir det bra..viktigste er at barnet får i seg det den skal og er mett.

*sender fra mobil*

Du er verdens beste mamma for ditt barn!
Barnet vil bli akkurat like snill og sund uavhengig av pupp eller flaske. Og barnets kjærlighet til deg vil være akkurat like stor.
Du har gjort det beste du kunne, da er det helt ok å innse at ikke det går. Sånn er det for mange! Og barnet ditt lider absolutt ingen nød.
Synes ammepresset er helt uholdbart! Forstår godt du er lei deg, men dette går helt fint!
En stor klem til deg!

Takk alle sammen for svar. Godt å få litt perspektiv på ting. Vi ble innlagt på neo en natt pga vektnedgang og generelt dårlig form på snuppa nå, der var det mange foreldre som var i situasjoner som bagatelliserer ammeproblem..
Får tenke at hun tross alt er frisk og at flaske tross alt er et liiiiite problem i det store bildet. Kjenner jeg koser meg med å gi flaske også. :)

Takk alle sammen for svar. Godt å få litt perspektiv på ting. Vi ble innlagt på neo en natt pga vektnedgang og generelt dårlig form på snuppa nå, der var det mange foreldre som var i situasjoner som bagatelliserer ammeproblem..
Får tenke at hun tross alt er frisk og at flaske tross alt er et liiiiite problem i det store bildet. Kjenner jeg koser meg med å gi flaske også. :)

så godt å høre at du koser deg med det :) er jo en fin ting det også ;) viktigste er at barna får i seg det dem skal og at dem legger på seg :) tenk hvis man ikke hadde hatt mme ;)

Back
Topp