Flaskebarn og dansketur!

Maikenmor

Flørter med forumet
Noen som har vært på danskebåten med flaske barn?
Hadde egentlig tenkt å ta en sånn gratis tur fra se og hør før jul, men så kom jeg på det, siden vi har med baby, det går vel ikke ann å vaske og koke flasker ombord der???

Vannkoker? Og bare helle det i vasken, så får man vel kokt de på ett vis? [:D]

NOP! Men de er behjelpelig med kokt vann... eller ta med deg en haug flasker og en vann koker[;)]

Hmm var det jeg tenkte meg ja...
Men vannkoker blir jo ikke det samme da, for flaskene skal jo koke noen min...
Kan jo hamstre inn flasker å men, hehe, må jo ha med en del da!
Søren å, jeg som hadde lyst til å glede 3 åringen med ut på tur med stoooor båt!

Bare må informere om at det ikke er lov med vogner inne på lugarene og heller ikke reisesenger. [&:] Veldig lite barnevennlig på dfds. så her har vi tenkt at om vi skal dra må vi nesten ha dobbeltseng så lille kan ligge i midten. [>:]

ORIGINAL: 999

Bare må informere om at det ikke er lov med vogner inne på lugarene og heller ikke reisesenger. [&:] Veldig lite barnevennlig på dfds. så her har vi tenkt at om vi skal dra må vi nesten ha dobbeltseng så lille kan ligge i midten. [>:]

Hvorfor er ikke det lov??
SÅ vi kan ikke ha med vogn i det hele tatt?
Så teit, må jo nesten ha med vogn da, babyen er jo bare 3 mnd......[:@]

ORIGINAL: Maikenmor

Du kan ha med vogn men ikke på lugaren...er av sikkerhets grunner.

ORIGINAL: Maikenmor

Det er pga. noen sikkerhetsregler, jeg og søsteren min tenkte å reise på sånn gratistur når min var ca 3-4 mnd og hennes var 7-8 mnd. Fikk beskjed om at vi isåfall må ha dem i senga vår og at vi måtte gå frem og tilbake til resepsjonen med vogna hver gang vi skulle inn på lugaren, det ble rett og slett så tungvint at vi aldri gadd å dra. [>:] 

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Å? når kom den loven? Etter 2008?
Vi reiste til Danmark mai 2008, med en gutt på 6 uker. Fikk både reiseseng på lugaren og hadde vogn med inn. Ingen problemer. Var til og med en fra mannskapet som hjalp oss. Vi spurte også om det før vi reiste, om vogna kunne være med og fikk ja tilbake.

Reiste du kanskje med andre en DFDS? Vet forsåvidt ikke hvordan det var i 2008 da hadde jeg ikke barn, men dette ringte vi og sjekket opp i vinter 09/10 (husker ikke helt når) men det er helt annerledes på Color Line for eksempel, der låner de ut reisesenger. [:D]

vi var til danmark nå i høstferien som var.
gikk kjempe greit med lillemor. hadde meg meg en ferdig-nan, og ei flaske. hun fikk bare et måltid ombord, uren tar bare 3 timer med båten[:)]

vi hadde med vognen inn på båten, null stress. god plass å trille på[:)]

Da blir det nok ingen tur...Orker ikke hamstre inn over 20 flasker bare for en danske tur..Snuppa sover heller ingen andre plasser enn i vogna si så da blir det litt vanskelig..

Jeg fikk ha med vogn var ikke noe problem det! Vi fikk en HC lugar hvor det var plass til vogna..

Er vel ikke noe problem om du ikke får kokt flaskene på et par dager hvis du vasker de godt, og skyller med kokt vann fra en vannkoker mens dere er på tur?? Og ang. det med vogn på lugaren, så er det jo bare å sette vogna der den blir anvist når dere skal være på lugaren og ha minstemann i bagen.

du fyller vannkokeren med vann, koker opp vannet. heller vannet i flaska og setter flaska oppi vannkokeren igjen. skrur på vannkokeren og lar den stå ett min eller noe. funker som bare det, så lenge du har vannkoker med skjult varmeelement og bred nok åpning i toppen til å putte flaska nedi.

Vi var 11 dager med hurtigruten, og gjorde det på denne måten alle dagene.
Mini var 5 mnd så vi kokte fortsatt flaskene da...

Og ang lugar og vogn, RING til selskapet og spør da vel. Det tar deg 3 min å finne ut om det er lov eller ikke...

ORIGINAL: vinter09

Er vel ikke noe problem om du ikke får kokt flaskene på et par dager hvis du vasker de godt, og skyller med kokt vann fra en vannkoker mens dere er på tur?? Og ang. det med vogn på lugaren, så er det jo bare å sette vogna der den blir anvist når dere skal være på lugaren og ha minstemann i bagen.

eni

Back
Topp