Flaskeavvening?

Siljemh

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Hei
Lurer på om man bør avvenne barnet fra flaske om natten, evt når bør man begynne med det? Ungen vår våkner ca halv 5 hver natt og sovner ikke igjen uten flaske med mme. Blir snart 11 måneder og er sluttet med mme på dagtid. Vi begge jobber så for det første er det veldig slitsomt å stå opp hver natt, i tillegg leste jeg en plass at man bør slutte med mme i ett års alderen? Virker også som folk blir veldig forfær når jeg sier at han enda får flaske på natten så jeg lurer på om det er veldig uvanlig?
Jeg tenker at han våkner fordi han er sulten og har ikke lyst og nekte han mat.

Jeg vet lite, bare at det er fare for tannråte med mme. Hva med å prøve vann?

Jeg har begynt med avvenning. Av og til sover han hele natten uten, og andre netter våkner han rundt klokken 3-4. Jeg har begynt å lage mme tynnere og tynnere for hver natt, slik at han til slutt bare får vann. Da tror jeg behovet forsvinner etter hvert.

Jeg vet lite, bare at det er fare for tannråte med mme. Hva med å prøve vann?

Har forsøkt og gi han vanlig kopp med vann som han får på dagtid men det vil han ikke ha.
Har også lest at man ikke skal gi mme om natten etter at barnet har fått tenner men det fikk han allerede når han var 6 måneder å da sa helsesøster at når han våkner i den tiden har han vært ganske mange timer uten mat så det er ikke unormalt om han våkner fordi han er sulten. Vi måtte bare pusse tennene godt morgen og kveld. Men nå er han jo 11 måneder så da blir vel saken en annen.

Jeg har begynt med avvenning. Av og til sover han hele natten uten, og andre netter våkner han rundt klokken 3-4. Jeg har begynt å lage mme tynnere og tynnere for hver natt, slik at han til slutt bare får vann. Da tror jeg behovet forsvinner etter hvert.

I natt våknet han allerede klokken 3, jeg tok han i vår seng og da sovnet han igjen uten flaske og sov til jeg vekket han i halv 7 tiden. En billig løsning for har ikke lyst og venne han til å komme i vår seng hver natt heller, men alt for å slippe å stå opp å lage flaske :p ditt tips er verdt et forsøk! Men du tror ikke man bare venner de til å drikke vann om natten da?

I natt våknet han allerede klokken 3, jeg tok han i vår seng og da sovnet han igjen uten flaske og sov til jeg vekket han i halv 7 tiden. En billig løsning for har ikke lyst og venne han til å komme i vår seng hver natt heller, men alt for å slippe å stå opp å lage flaske :p ditt tips er verdt et forsøk! Men du tror ikke man bare venner de til å drikke vann om natten da?
Jeg har hørt det samme som Dagdrømmen, at man kan kvitte seg med behovet ved å tynne ut mme til det tilslutt blir så tynt at det bare er vann stort sett.
Lurer på hva du gir til kveldsmat? Om du gir grøt, kanskje du skal gi noe annet fordi han kanskje våkner på natten fordi han er tørst men forveksler med sult. Om du ikke gir grøt så ville jeg forsøkt grøt, da dette skal mette veldig lenge.

Jeg har hørt det samme som Dagdrømmen, at man kan kvitte seg med behovet ved å tynne ut mme til det tilslutt blir så tynt at det bare er vann stort sett.
Lurer på hva du gir til kveldsmat? Om du gir grøt, kanskje du skal gi noe annet fordi han kanskje våkner på natten fordi han er tørst men forveksler med sult. Om du ikke gir grøt så ville jeg forsøkt grøt, da dette skal mette veldig lenge.

Jeg gir grøt til kveldsmat ja, han spiser godt til kvelds :) I natt våknet han kvart over 5, tok han i vår seng og da duppet han litt innimellom til kvart over 6, da sto vi opp :) Prøvde ikke å gi han bare vann i flaske men tror jeg skal prøve det i natt når våkner :)

Jeg gir grøt til kveldsmat ja, han spiser godt til kvelds :) I natt våknet han kvart over 5, tok han i vår seng og da duppet han litt innimellom til kvart over 6, da sto vi opp :) Prøvde ikke å gi han bare vann i flaske men tror jeg skal prøve det i natt når våkner :)
Kanskje du bare må la det gå sin gang? Her våkner mini stort sett 5-6 og da er det greit :) lykke til i natt :)

Kanskje du bare må la det gå sin gang? Her våkner mini stort sett 5-6 og da er det greit :) lykke til i natt :)

Hurra! Må bare dele; Gutten min sov til 06:45 i egen seng uten flaske Skal ikke ta gleden på forskudd men virker ikke som avvenningen kommer til å bli et veldig stort problem! Må sies at han er begynt i barnehagen og er nok mer "utslitt" når han legger seg :)

Back
Topp