Flaske?

lykkeliten27

Mai/juni2015<3
Junibarna 2015
Noen av dere som både ammer og gir flaske ? Går dette greit ? Min lille blir 6 uker på lørdag og jeg lurer på å begynne å gi litt flaske nå så han blir vant til det . Skal i bryllup 1 august. Men er redd det vil ødelegge for ammingen ? Har gått veldig fint fra dag 1 å amme . Han tar smokk også, hvis det har noe å si :-)

Våre får begge deler, de har fått det fra de var 1 uke. Gått veldig greit her:) Er tvillinger, og hadde ikke sjans til å amme hele tiden...

Jeg gir begge deler og bruker calma smokken til Medela.det skal være samme sugeteknikk som ett bryst og er storfornøyd med den.måtte pumpe og kaste melk i to uker pga medisiner og gutten min tok bryst igjen på første forsøk etterpå.helt topp:)

Nei men følger denne. Tenkte så smått å teste flaske nå før vi drar på ferie. Med forrigemann gikk det fint med en kombinasjon fra tre mnd. Nå prøver vi litt før:)

Vi ga flaske en gang sist uke og skal gi minst en gang i uken fremover. Jeg synes det er deilig å ha muligheten til litt egentid innimellom. Mini er 4 uker i dag og jeg har medela pumpe og calma flaske. Så lenge han hovedsakelig får pupp og sugeteknikken er god, er jeg ikke redd for at han skal bli sugeforvirret nå :-)

Gir dere mme eller mm på flaske?

Høres bra ut ! Da får jeg prøve både pumpa og flaska :-) Vil også ha muligheten til litt egentid, er aleine med lille noen uker nå pga far er borte på jobb .. Han har også begynt å få litt mammadalt-tendenser og tenker det kanskje kommer seg litt hvis han kan få mat fra andre også :-)

Her har eg pumpet og gitt på flaske i tillegg noen kvelder, da jeg var dårlig på å innta næring på varme dager så produksjonen min gikk ned og det var ble lite melk på kvelden i noen dager og ikke nok til han. Han er 6 uker og har ikke blitt forvirret :) har brukt avent sine flasker.

Jeg ammer kun. Redd det skal skjære segmed amming. Jeg fullammet 9 mnd med jjenta vår og ønsker det denne gangen og :-)

9 mnd? Hva sa de på hs til dette? Og hvordan var vektoppgangen? Jeg føler jo nesten jeg blir sett ned på fordi jeg fullammer til fylte 6 mnd.. Får høre ungen kommer til å bli kresen i matveien fordi vi ikke holder på med smaksprøver osv.. Men ingen av mine har vært kresne i matveien før nærmere 3 år...

Calma flaske fra medela skal være bra :)
Signerer denne! Sugetaket blir ikke ødelagt, og det er en enkel måte å gi pumpet mm eller mme :) Du får den faktisk med i pakken hvis du kjøper elektrisk pumpe fra medela.

Jeg bruker den selv og han er ikke sugeforvirret. Kun 4 dager gammel da.

Signerer denne! Sugetaket blir ikke ødelagt, og det er en enkel måte å gi pumpet mm eller mme :) Du får den faktisk med i pakken hvis du kjøper elektrisk pumpe fra medela.

Jeg bruker den selv og han er ikke sugeforvirret. Kun 4 dager gammel da.
Så bra , er den pumpa jeg har kjøpt :D og så har jeg noen andre flasker utenom , avent og tommee tippee. Får begynne med medela sin .

9 mnd? Hva sa de på hs til dette? Og hvordan er vektoppgangen? Jeg føler jo nesten jeg blir sett ned på fordi jeg fullammer til fylte 6 mnd.. Får høre ungen kommer til å bli kresen i matveien fordi vi ikke holder på med smaksprøver osv.. Men ingen av mine har vært kresne i matveien før nærmere 3 år...
Hva skulle de si? Det er da mitt barn og så lenge ungen legger på seg normalt og får i seg den næring den trenger så må da det være det som betyr noe:-) denne gangen tror jeg det er kun fløte i puppings for han har gått opp så masse på en mnd. Hadde noen sagt noe om at barnet mitt kom til å bli kresen el hadde jeg nok bare sagt at de kan passe på seg og sine så passer jeg meg og mine:-)

Hva skulle de si? Det er da mitt barn og så lenge ungen legger på seg normalt og får i seg den næring den trenger så må da det være det som betyr noe:-) denne gangen tror jeg det er kun fløte i puppings for han har gått opp så masse på en mnd. Hadde noen sagt noe om at barnet mitt kom til å bli kresen el hadde jeg nok bare sagt at de kan passe på seg og sine så passer jeg meg og mine:-)

Er absolutt enig med deg asså! Håper (og tror iom det er fløte i puppene her og) at jeg kan fullamme i 6 mnd.. Vi reiser til syden den uka hun fyller 6 mnd og det er jo så mye mer praktisk med bare amming enn med mat og styr når man er utenlands..

Er absolutt enig med deg asså! Håper (og tror i det er fløte i puppene her og) at jeg kan fullamme i 6 mnd.. Vi reiser til syden den uka hun fyller 6 mnd og det er jo så mye mer praktisk med bare amming enn med mat og styr når man er utenlands..
Helt enig! Men forstår godt de som bruker flaske og erstatning. Jeg er helt imot det ammepresset som er mange steder! Man skal ikke amme for enhver pris. Spebarnstiden skal være en fin og koselig tid. Man skal slippe stress og barseltårer grunnet amming mener jeg!

Back
Topp