Flaske sterilisator

Har alltid bare kokt flaskene i en gryte. Men har ikke brukt flaske før etter mange måneder (ammet alle 3), så skjønner kanskje at det kan være greit å ha dersom en ikke kan amme.

Eg har alltid kokt flaskene,men når vi var på ferie i sommer lånte eg en flaksesterilisator av ei venninne :) var helt genialt på hotellferie men ellers i det dagligdagse ser eg på det som helt unødvendig :)

Ser for meg at hvis jeg ikke får til å amme og derfor må bruke mye flaske fra starten av kan det være kjekt å ha. Har hørt en del skrekkhistorier om foreldre i svime som nesten har svidd av huset fordi de har glemt av flaskene i gryta. Tar jo også litt plass på kjøkkenbenken med flasker som skal tørkes osv. Men dersom det kun blir bruk av flasker når hun blir eldre går jeg for den gode gamle måten, for da blir det nok ikke like mange som i begynnelsen.

Jeg kommer nok ikke til å invistere i noe flaskesterilisator :) blir koking i en gryte her ;)

Står nok ikke øverst på prioriteringslista, men hva vet vel jeg... Haha.... Kanskje forskjell på om man ammer eller ikke da, men tenker det må være greit å bare koke de :)

I babyboxen fra Apotek1 får man flaske m/sterilisator :) jeg kommer ikke til å kjøpe sterilisator i tillegg, koker dem heller bare :)

Vi kokte opp vann i ei diger gryte, skrudde av plata og lot flaskene trekke i kokt vann i 5-10 min. Synes det var veldig enkelt jeg. De må ikke stå å fosskoke, så man kan fint skru av plata. De blir likevel sterile siden vannet allerede er kokt opp, og det utgjør ingen brannfare. :)

Håper imidlertid vi slipper flaskemat denne gangen. Dersom melken min lar vente på seg (som sist) får han ikke mm på flaske i mellomtiden men på kopp. Så kanskje vi slipper en baby som heller vil ha flaske framfor pupp.

Sniker fra mars....

Kanskje litt sånn som eggekoker? Man kan jo koke eggene på vanlig måte.

Jeg kjøpte likevel denne på ebay, rask levering, god kvalitet og med 333 kr inkludert frakt slipper man toll og moms ( var det jeg betalte da jeg bestilte den, tror fortsatt det kommer under grensen på 350 kroner).
Mye billigere enn de jeg fant på markedet her i Norge ( den er eletrisk, ikke sånn som man putter i mikroen).

http://www.ebay.com/itm/Vaporisator...397382?hash=item5b0ac047c6:g:~s0AAOSwX~dWhmI~

Eg hadde til Nr 1 og 2. Minimalt brukt da eg amma dei. Men gav den til ett vennepar med tvillinger som kun tok flaske. Dei brukte kun den og var veldig fornøyde. Er jo lett og koke flasker i ei panne. Men er og lett og glemme at du holder på vis barnet vokner. Veit flere som har glemt det og latt dei koke for lenge. Endte opp med at det smelta alt sammen. Mens flaskesterilisatorern som er i mikroovnen stopper når den er ferdig :) men hadde ikkje kjøpt det før fødsel om du får behov for den eller ikkje veit du jo ikkje før babyen er kommt :)

jeg hadde det ikke til førstemann, og kommer ikke til å kjøpe det denne gang heller. får jeg er det ok, men bruker ikke unødvendig penger på dette. jeg ammet og da går det ikke så masse flasker heller. skulle jeg av en grunn ikke klare å amme, så må det kanskje vurderes. men ellers virker det fint å koke de i en kjele.

Flaskesterilisator syns jeg personlig er litt "ekkelt" - følte ikke at flaskene ble ordentlig rene selv om de sikkert ble det altså. Men syns det var best å koke flaskene. Men sterilisator er såklart sikrere - aner ikke hvor mange ganger vi glemte flaskene på ovnen.... mange kjeler og mye lufting etterpå da ja... skummelt!

Vi har timer på komfyren, den skrur også av plata.... Jeg kokte opp vannet mens jeg vasket flasker, puttet i flaskene og satt på timer. Synes ikke det var noe stress

Back
Topp