Flaske sterilisator

Får plass til 2 flasker (2 store flasker) de er såpass lange at de må legges på skrått. Kan få plass til kanskje en liten flaske sammen. Vi bruker nå kun Dr. brown flasker pga mini kun liker de og har funnet ut at det er like så greit å koke i en stor kasserolle pga man som sagt bare får plass til 2, Men var veldig greit når vi kun brukte 120 ml flasker.

Vi har dr browns sterilisatoren :) Den som må i mikro. Får plass til 4 store flasker i den om gangen og 4 små. Men bruker MAM antikolikk flaskene nå, så vi koker :)

Jeg så mimmis.no hadde dr.browns flaskesterilisator som er elektrisk og har plass til 6 flasker. Bestilte den i dag :-) håper den er bra :-)

Ååh, jeg har tenkt på flaskesterilisator flere ganger, men mannen har mest at det ikke er nødvendig, men så er det jo heller ikke han som koker flaske! Så etter å ha sett denne posten så fant jeg en brukt Dr. Browns elektrisk på finn.no som jeg skal kjøpe i morgen :-D Gleder meg til at hverdagen blir lettere! Vi skal også kanskje til Syden på oktober, da tenker jeg det er gull med en sterilisator :-)

Er jeg fæl siden jeg sjelden koker flaskene lenger :-O gjør det av og til. Men fikk egentlig beskjed allerede på sykehuset at flaskene ikke trengdes å kokes. Dei kokte ikke sine ting til pumpene å diverse. Og han fikk ukokt vann rett fra springen der. Men jeg gjorde det alikevel til han var ca 2,5 måned. Men nå gjør jeg det bare kanskje annen hver-hver tredje dag.

Er jeg fæl siden jeg sjelden koker flaskene lenger :-O gjør det av og til. Men fikk egentlig beskjed allerede på sykehuset at flaskene ikke trengdes å kokes. Dei kokte ikke sine ting til pumpene å diverse. Og han fikk ukokt vann rett fra springen der. Men jeg gjorde det alikevel til han var ca 2,5 måned. Men nå gjør jeg det bare kanskje annen hver-hver tredje dag.
Det er nok riktig det du skriver. Det er vel etter 3 mnd det er "lov" å vaske flaskene i oppvaskmaskin. Det er også rundt den tiden at de kan få drikke vann fra springen. Det har visst noe med at de også må bli vant med den bakterie floraen som er i vannet.

Jeg har Avent sin elektriske sterilisator, men bruker den kun til reise og overnattinger. Ble skuffet over den fordi det irriterer meg at flaskene er våte når den i ferdig. Når man koker fordamper jo vannet sånn at de er tørre etter 5 min.. Jeg koker enda flasker, og kommer nok til å gjøre det en stund fremover. Oppvaskmaskinen tar jo en evighet i forhold, og jeg som er så glemsk at jeg plutselig oppdager at det kun er 1 ren flaske igjen kan ikke vente 1 time på oppvaskmaskinen :)

Back
Topp