flaske om natten

peeeweee

Flørter med forumet
Julibarna2014
Hvordan gjør dere det med flaske om natten? Tar dere med barnet når dere lager til flasken eller hvordan gjør dere dette.
Må kansje over til flaske og greit høye hvordan andre gjør det.
Har hørt noen si at det ikke er lurt å drage med seg barnet huset rundt på natten for da bare vokner han.

Vet du ca når han skal få flasken (er det noen rutiner som har gjort seg gjeldende?)? Kanskje går der an å koke opp vann på forhånd, som du setter på nattbordet, feks? Så kan du bare sette flaska i varntvann!?

Vi styrte noe veldig med dette i starten.. Når den ene skulle ha hver 2 time, og den andre hver 3 time, så sov vi bare på sofaen i stedet for å løpe ned hele tiden.
Det er først nå når babyene sover fra 23.00 - 05.00 at vi har hatt dem på rommet. Da tar vi babyene med ned og mater og sover videre på sofaen om det er behov for det..

Noen netter har de våknet i 3 halv 4 tiden, og da tar vi de også med ned og sover videre der..

Hadde nok matet i senga om det bare var en baby, men det er litt vanskelig med to ;)

Babyene her slår seg ikke like raskt til ro om kvelden når vi har matet nede og barer de opp, men det går ikke mer enn 5 min før de sover :)
Når vi mater nede sovner de etter rapen, og vi kan legge de ned og de sover videre :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi tar han med ned om natten. Men om dette ikke er ønskelig kan du koke opp vann på forhånd som du har på termos og kokt vann som du har på en annen flaske (som er romtemp) da kan du raskt blande til den temp. du skal ha og mate lillebebis.:) Vi tar han med ned for å ikke vekke den andre parten her, koker opp vann raskt i vannkoker og har kaldt, kokt vann i kjøleskapet, blander til riktig temp, tar oppi mme og vips ferdig:D

Hvis jeg må gå over til flaske kommer heg nok til å kjøpe meg en vannkoker som du kan bestemme temp på selv. Kommer da til å ha kaldt kokt vann klart på en termos, tømme over en skvett på vannkokeren, varme til 38-40 grader, ha i pulver og servere;) ser for meg at det er likeste løsnibg for oss på natten om det blir aktuelt:p sist varmet vi i mikro, og da var det fort gjort at det ble for varmt/kaldt. Det var et evig styr om natten husker jeg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker fra mai her.
Har selv flaskebaby, og når hun våkner går jeg bare inn å ser til henne , før jeg fyker ned på kjøkkenet i en fart, og fyller opp flasken og går opp igjen, setter meg i mørket og mater henne.
Hun er da delvis i drømmeland, og hun sovner igjen med en gang jeg legger henne i sengen igjen.:)

Har du ferdig kokt kaldt vann stående på soverommet går det også raskt å varme i vannbad. Vi brukte pølsetermos når vi var på tur og i starten når han spiste på natta. De smale dr brown flaskene og de små aventflaskene går rett oppi. Fungerte veldig greit her.

Sent from my HUAWEI G6-L11 using BV Forum mobile app

Baby vil ikke ha varm melk. Så her står flaska på soverommet sammen med doseringsboksen. Når baby våkner blander jeg på pulveret å gir baby i sin seng. Vannet er kokt opp før jeg legger meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp