Flaske med mm

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Her i huset ble far veldig lei seg da jeg ga klar beskjed om at lille ikke skulle få flaske,i d hele tatt. Så lenge amming går fint og han kan fullammes til 6mnd,så tenkte jeg at da kan han begynne me kopp så slipper vi dette flaske styret. Men etter å ha sett hvor mye far koste seg me sonde mating, så begynner jeg å bli i tvil på hele greia. Men jeg er redd for hvis vi gir flaske i tillegg til pupp,så vil han til slutt bare ta flasken, og d vil jeg absolutt ikke! Vet ikke helt hva jeg vil me denne tråden, er så rar for tiden:p

Min har fått flakse og pupp vi har ikke hatt noe problemer med dette. Jeg ønsket å kunne amme og pumpe. Men vi måtte ty til mme en gang i blandt. Men dette går helt fint og gubben elsker det:)

Her har vi brukt flaske, pupp og smokk om hverandre siden fødsel :) ingen av de har ødelagt for den amdre :) pappan her syns det er kjempe kos å kunne mate og da syns jeg han bør få lov til det

Mini fikk pupp av meg og flaske av pappa'n siden første uken. Smokk begynte han med etter 10 ddg. Null problem. Da han var rundt 4mnd ville han plutselig ikke ha flaske mer - vi prøvde ulike typer, tuter osv men funket ikke. Prøvde så kopp i ren desperasjon og det ville han ha, både med og uten sugesperre funker (litt mer søl uten ;))

Bare kjør på sier jeg- er jo bare å prøve litt flaske ig så teste pupp igjen. Om det er helt skjærings etter et par min flaske så går det fort å lære å suge pupp igjen ;)

Far kan kose seg med mange andre gjøremål. Bading og stell gir masse fin kontakt. Koppemating også :)

Her i huset ble far veldig lei seg da jeg ga klar beskjed om at lille ikke skulle få flaske,i d hele tatt. Så lenge amming går fint og han kan fullammes til 6mnd,så tenkte jeg at da kan han begynne me kopp så slipper vi dette flaske styret. Men etter å ha sett hvor mye far koste seg me sonde mating, så begynner jeg å bli i tvil på hele greia. Men jeg er redd for hvis vi gir flaske i tillegg til pupp,så vil han til slutt bare ta flasken, og d vil jeg absolutt ikke! Vet ikke helt hva jeg vil me denne tråden, er så rar for tiden:p

Jeg hadde ikke gitt flaske om det ikke var helt nødvendig, da det kan tulle til ammingen, og det ville ikke jeg tatt sjansen på.
Far kan få masse nærhet med babyen uansett, ved å bære, ha ham/henne på brystet, gå tur, kose i sengen, samsove, skifte bleie, bade og gi d-dråper/tran f.eks.
Dessuten kommer det en tid hvor far kan mate alt han orker, og dit går det fortere enn man aner. ;)

Jeg hadde ikke tatt sjansen hvis du faktisk ønsker å fullamme.
Veldig ofte så vil de ikke lenger die når de får flaske.

Vi prøvde å kombinere amming og flaske sist, ble bare tull med ammingen og etter 3 måneder ble det kun pumping og flaske. Denne gangen prøver jeg å droppe flaske og kun amme, for å se om jeg får til ammingen uten krangling med babyen. Pappan får kose og bære, uten å gi mat. Så får han mate når vi starter med fast føde. :)

Snakket me mannen om d i kveld og han sa at selvfølgelig skal jeg fullamme, han synes d er så moro at jeg blir så engasjert (les: irritert) når han snakker om at han vil gi flaske! Haha,for en dust! Jeg som brukte alle argumentene som dere kom me for å fullamme:p kjenner jeg er lettet nå,men hadde nok trumpet gjennom for å fullamme uansett altså;) nå skal jeg bare kose meg med ammingen,så kan mannen ta del i alt annet av kvalitetstid me sønnen:)

Jeg hadde ikke tatt sjansen hvis du faktisk ønsker å fullamme.
Veldig ofte så vil de ikke lenger die når de får flaske.

Enig i dette jeg altså :)
Men ser at det ordna seg hos dere nå! :)

Snakket me mannen om d i kveld og han sa at selvfølgelig skal jeg fullamme, han synes d er så moro at jeg blir så engasjert (les: irritert) når han snakker om at han vil gi flaske! Haha,for en dust! Jeg som brukte alle argumentene som dere kom me for å fullamme:p kjenner jeg er lettet nå,men hadde nok trumpet gjennom for å fullamme uansett altså;) nå skal jeg bare kose meg med ammingen,så kan mannen ta del i alt annet av kvalitetstid me sønnen:)
Her tenker jeg at jeg får ta ansvar for alt som skal inn i gutten, så kan pappan få ta ansvar for alt som kommer ut. :P God kvalitetstid i bleieskift også! ;)

Lillemor fikk pupp og flaske med mm fra dag 4, og hun har alltid hatt pupp som favoritten :)

Back
Topp