flaske i mikroen ?

h eidi

Betatt av forumet
Er det noen av dere som varmer melka i mikroen? kjenner flere som gjør det, og fikk vite at de til og med gjør dette på sykehuset... men mannen min er så veldig imot det..
min lille sultne gutt liker ikke å vente på at flaskevarmeren skal bli ferdig..den bruker 5 - 8 min... da hadde det jo vært mye bedre å bruke noen sekund i mikroen !

jeg også bruker mikro,men nå bruker jeg også mme så jeg varmer vannet i den før jeg ta i pulver...de sier at mikro er grobunn for bakterier når du varmer vanlig morsmelk..men jeg vet ikke jeg...varmer mme på min måte jeg[:)]

jeg bruker mikron til mme..
jeg har oxo hørt at du ikke skal bruke den til morsmelk, men jeg har hørt at det var på grunn av at næringa forsvinner hvis du gjør det.. men er ikke no farlig med mme..

Jeg varmet morsmelka i mikro før.. Men nå tar jeg vamt vannbad.. Har hørt at det ikke er bra og varme i mikro p.g.a strålinga fra mikro... Vet ikke om det stemmer..

Jeg koker opp vann og har i flaskene. Varmer vannet når hun skal ha mat, og har i pulveret. Da har hun alltid fersk melk.

Varmer kun oppkokt vann i mikro,å så tar jeg pulver i etterpå..[;)]
Med vanlig brystmelk så varmer jeg d opp i vannbad..[;)]

helesøster sa til oss at micro gir ugjevn varme, og da kan tassen brenne seg om man ikke føller godt nokk med. også ødelegger den viktige næringsstoffer i morsmelken om den blir for varm...
vi har ikke micro så her setter vi flaska med morsmelk i vann bad fra vannkokeren, funker helt greit det...[:)]

Hvis ho er veldig utolmodig bruker jeg micro:)

ORIGINAL: Gunni

Jeg koker opp vann og har i flaskene. Varmer vannet når hun skal ha mat, og har i pulveret. Da har hun alltid fersk melk.

Det var lurt ja, hermer nok denne fra nå av.....[:)][;)]
Ellers har jeg varmet mme i microen, har sluttet å pumpe meg så mm får han kun fra puppen nå.

Back
Topp