Flaske - hvilken type?

Apekatt

Apekatt
Juli13-jentene
Regner med det er mange meninger på dette feltet, men siden jeg har null peiling selv, så må jeg spørre...

Hadde lyst å ha litt flaskeutstyr i hus til småen kommer, så jeg slipper å dra rett på shopping. MEN om jeg skal kjøpe en type flasker - hvilken skal jeg da kjøpe? Er det lurest av meg å kjøpe samme som pumpa?

Ser forresten at barnas hus har tilbud på alt fra mam denne uken - hvordan funker de? Er det noe annet fra mam som man bør ha i hus?

org_Flaske%20disney%20r%C3%B8d%20150ml.jpg

Denne brukte jeg til vesla mi og den har vi vært storfornøyd med.
Ammevennlig tut, lett montering og rengjøring.
MAM flaskene var jeg ofte sint på fordi jeg skrudde feil i bånn og plutselig spruta det vann/ melk overalt...
I tillegg ble noen av de trekt fra markedet i vår forrige babytid (09) fordi de inneholdt et stoff som ikke var bra.
Derfor holder jeg meg unna MAM.

jeg måtte prøve et par typer før vi fant den min ville ha.det endte med en med flat smokk,mam sin. avent sin ble for rund til henne..så tror kanskje du bare må prøve deg frem :)

Signerer over her.. Du må sikkert prøve ulike typer. Ikke sikkert at barnet vil ta den flasken du har tenkt. Hehe. Sånn er det med smokker også. Tenker for meg selv at de sikkert vil ha den tuten som ligner mest på brystvorten din. Jeg måtte prøve alt mulig. Min endte opp med avent flaske (avent pumpen er forresten bra) men han skulle ikke ha avent tuten, altså den runde. Han skulle ha mam eller hvem sin det er, som er bred og litt flat foran. Den passer ihvertfall til avent flasken. Så før du handler inn rikelig, så er det lurt å prøve ut først.

Avent flaskene fungerte bra til storesøstrene, så jeg har kjøpt et par denne gangen også, så får vi bare prøve oss frem :)

Man må nok bare prøve seg frem når det gjelder flasker. De kan være litt utspekulerte de babyene og ikke like de flaskene vi liker.

Er klar over at jeg må prøve meg litt fram, men tenkte mest å høre hvor jeg skal begynne...

Men på tilbakemeldingene her virker det som om det kan være greit å begynne å prøve med mam eller avent, siden flere har gode erfaringer med de. Får se om jeg rekker en tur på barnas hus i morra, kanskje ta med noen flaskesmokker om ikke annet.

Det viktigste å huske på er vel kanskje at dersom ungen ikke tar den flaska du har så betyr det ikke at den ikke vil ha flaske :-) Men et sted må man jo begynne :-) Vi har brukt Dr.Brown sine med stor tut hadde vi fulltreff med. De har anti-kolikk system som fungerer veldig godt. Det gjør at de er litt mer strev å skylde men jeg syntes det har gått helt fint. Hos oss var det slik at de minste smaleste tuten fungerte ikke for han sugde så hardt at han måtte ha noe hvor munnen stoppet mot. Han likte også mam sin med flat smokk, men fikk da i seg veldig mye mer luft.

først brukte vi medela sine flasker og calma smokk... men han fikk frykteli mye luft i magen av de... så vi byttet til dr. brown... da har det blitt mye bedre. Bruker de vide flaskene og smokkene... Noen mener det er litt styr å vaske/skylle de men jeg syns det er lett, bare å demontere de(som er lett i en fei) å vask:)

Vi har brukt Avent-flasker til begge jentene og vært veldig fornøyd med de. Tenker vi skal kjøpe inn av det nå også, og hvis han ikke tar de, så får vi ut og finne andre etterhvert. Men merker jeg vil ha flaskene i hus på forhånd og klart siden jeg ikke skal amme.

Vi brukte bare medela calma smokkene i begynnelsen sist pga de skal være mer likt som puppen. Prøvde mam sine og avent til vann etter hvert for å gjøre forskjell. Likte ingen av de fra mam (prøvde to ulike) men han tok etter hvert avent sine til vann :) Om du tenker å amme trenger du ikke noe særlig med flasker i begynnelsen :) Så får du en gratis i pakken fra apotek 1 fra avent :) En liten begynnelse værtfall ;)

Vi brukte bare medela calma smokkene i begynnelsen sist pga de skal være mer likt som puppen. Prøvde mam sine og avent til vann etter hvert for å gjøre forskjell. Likte ingen av de fra mam (prøvde to ulike) men han tok etter hvert avent sine til vann :) Om du tenker å amme trenger du ikke noe særlig med flasker i begynnelsen :) Så får du en gratis i pakken fra apotek 1 fra avent :) En liten begynnelse værtfall ;)

Så bra at det er en i pakken fra apotek1! Har ikke henta den enda, men lappen ligger ferdig printa hjemme, så får vel ordne det en av de nærmeste dagene...

Jeg har kunn fått babyene mine til å ta MAM smokkene. Så har brukt både MAM flasker og avent flasker men med MAM sutt i. Blir nok det denne gangen også:)

Back
Topp