Flaske eller tutekopp?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Dere som bare har ammet, ved introduksjon av annen drikke (vann, mme e.l.), bruker dere flaske eller tutekopp? Mini har aldri brukt flaske, men nå tenker jeg han skal nå litt mme (nr 2) iblant sånn at pappaen kan ta han litt mer. Han er jo åtte måneder nå, kan han bare få mme på tutekopp, eller bør jeg bruke flaske? Litt kjipt å introdusere flaske når han har klart seg til nå uten..?
 
Vi har prøvd med både vanlig flaske, tutekopp og diverse forskjellige flasker. Men det hun drikker aller best av er vanlige plastglass ;) Blir litt søl, men det får vi bare tåle, hun blir flinkere og flinkere, og får i seg mer og mer væske på den måten :)
 
Kan helt fint bruke tutkopp! Lillegutt fikk mme på tutkopp i går når jeg var ute å spiste middag med en venninne :) gubben måtte ta av sølesperren da for ellers kom det ikke noe :p kan legge til at lillegutt tok flaske før men vil ikke lenger og tar kun tutkopp :D
 
Vi kjører tutekopp. Hun tar ikke flaske men nå ser jeg heller ikke poenget siden hun gjerne drikker av kopp
 
TIPS! Vi har wow kopp! Hun elsker den og det drikkes på tilnærmet lik måte som va vanlig kopp. Helsesøster sa til meg at de lukker ganen med tungen når de drikker av klassiske tutekopper, noe som kan ha negativ innvirkning på språkutviklingen senere :)
 
Her har vi brukt både flasker og tutekopp :) fikk mm på flaske når jeg skulle noe og får vann på tutekopp :)
 
Her hadde han heller aldri drukket av flakse eller lignende, så har vært et mareritt å finne en måte å få i han væske på utenom pupp.
Har prøvd alt av flasker, turkopper osv.. Nå har v endelig funnet noe som funker- og det ble mamflaskene med vann og bittelitt eplejuice oppi.
 
Back
Topp