Flaske eller amming?

Veldig kjedelig når det er sånn, men da har du jo muligheter til å planlegge for flasking i det minste. :) det er jo en fordel.
Ja, tenkte eg skulle sjekke opp kva vi har igjen fra 2019. Også evt kjøpe inn det vi treng.

Jeg ammer fortsatt min fra juni 23, MEN det er helst at han bruker puppen som smokk/kos, fordi jeg aldri har hatt særlig melk. Prøvde noe så inni granskauen å få til ammingen, og jeg pumpet, og ammet og pumpet og ammet, men han gikk jo ikke opp i vekt, og når jeg pumpet fikk jeg ut typ 20 ml. Holdt på i MÅNEDSVIS, men ingenting hjalp. Så var veldig tydelig jeg ikke hadde nok melk. Prøvde ALT. Det var fælt, fordi jeg hadde gledet meg så til ammingen. Så det ble delamming på oss. For et styr. De hersens flaskene som må vaskes, det må være nok varmt vann i termosen, bla bla bla. Hvis du kan amme, seriøst, gjør det. Det er uten tvil det beste for babyen, og så er det så uendelig mye enklere. Ut med puppen, ferdig.

Nå med neste skal jeg ta med pumpe på føden og pumpe som en gal for å få i gang produksjonen og forhåpentligvis klare å få inn noe melk. Fikk aldri melkespreng sist, tenkte jeg var heldig, men nå vet jeg bedre! Ja takk til melkespreng! Håper så inderlig jeg slipper den flaske-driten en gang til. Det mest komiske er at junior fortsatt gidder å amme, han jobber hardt for de 3 dråpene som han får. Kan ligge i evigheter, men må alltid ha med en bil først. Så han kjører bilen på skulderen min, mens han ammer. Skikkelig raring.

Jeg ammer fortsatt min fra juni 23, MEN det er helst at han bruker puppen som smokk/kos, fordi jeg aldri har hatt særlig melk. Prøvde noe så inni granskauen å få til ammingen, og jeg pumpet, og ammet og pumpet og ammet, men han gikk jo ikke opp i vekt, og når jeg pumpet fikk jeg ut typ 20 ml. Holdt på i MÅNEDSVIS, men ingenting hjalp. Så var veldig tydelig jeg ikke hadde nok melk. Prøvde ALT. Det var fælt, fordi jeg hadde gledet meg så til ammingen. Så det ble delamming på oss. For et styr. De hersens flaskene som må vaskes, det må være nok varmt vann i termosen, bla bla bla. Hvis du kan amme, seriøst, gjør det. Det er uten tvil det beste for babyen, og så er det så uendelig mye enklere. Ut med puppen, ferdig.

Nå med neste skal jeg ta med pumpe på føden og pumpe som en gal for å få i gang produksjonen og forhåpentligvis klare å få inn noe melk. Fikk aldri melkespreng sist, tenkte jeg var heldig, men nå vet jeg bedre! Ja takk til melkespreng! Håper så inderlig jeg slipper den flaske-driten en gang til. Det mest komiske er at junior fortsatt gidder å amme, han jobber hardt for de 3 dråpene som han får. Kan ligge i evigheter, men må alltid ha med en bil først. Så han kjører bilen på skulderen min, mens han ammer. Skikkelig raring.
Håper du kan fullamme denne gangen :Heartred Jeg har fullammet 2 ganger, men hadde mye mer melk andre gangen. Prøvde du Naturebond forrige gang? Jeg slet med sår på venstre nippel så for å slippe å amme på den siden så brukte jeg naturebond på den mens jeg ammet på høyre fra jeg kom hjem fra sykehuset. Problemet mitt var at det var så mye melk at jeg fikk aldri gitt det jeg hadde pumpet ut fordi jeg helst ville amme vekk spreng. Det førte til en heftig overproduksjon. Men for å få opp melkeproduksjonen så kan det kanskje fungere? Bare ikke gjør som meg å pump ut mange liter uten å gi det til babyen :wacky:

Hei :)

Er det noen som vet allerede nå at det blir flaskebaby, av diverse grunner?
Her blir det nok det og har tusen spørsmål rundt det praktiske! :dontknow

Hvordan tar dere med maten på tur?
Hvordan gjør man det på natten?
Hva slags utstyr er kjekt å ha?
osv…

Del gjerne din tidligere erfaring eller din fremtidige plan, uansett om det ble kun flaske eller eventuelt del-amming :)
Amming gikk rett vest første uken med snuppa her, så vi har gitt flaske hver eneste dag i 13 mnd. Kan fortelle hvordan vi ordnet det.

Mme som er raskt kjølt ned er holdbar i 24 timer i kjøleskap, så jeg lagde flasker en gang i døgnet.
Jeg vasket dem for hånd med flaskekost, ig steriliserte dem i en slik i mikroen:

Da hadde jeg flaskene i kjøleskapet (kjølte de ned raskt i kaldt vann først). Det går så kjapt å varme en flaske i mikroen på natten at det gikk kjempefint.

På tur gjorde vi en av to ting avhengig av hva vi ville ha tilgang på. Kjøpte en egen Termos på 5 dl som kun var til kokt vann. Enten tok vi med en ferdig blandet flaske som ble varmet opp i vannbad der vi var. Alternativt tok vi med en tom flaske, pulver i en plastboks, kokt vann på termos og kjølte ned i kaldt vann.

Anbefaler selvsagt en flaskekost, nok flasker til å holde et døgn (du blir så lei av å vaske), en slik sterilisator - alternativt en slik elektronisk selvsagt og en termos.

Fungerte så fint her, og jeg koste meg med flaskemating også, bare jeg kom meg over sorgen at det ikke ble amming :)

Back
Topp