Flaske anbefalinger?

Mereo87

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Er det noen som bruker flasker og har anbefalinger på flasker de er veldig fornøyd med?
Og gjerne noen hvor flaska hvertfall går i oppvaskmaskinen.

Bruker per nå MAM sine, men det er litt mange deler.
 
Mam har flasker uten sånn deling også. Men de kan du ikke sterilisere i mikro da.
Jeg liker egentlig Avent sine bedre dog. For, den viser ML ned til 20, og er bare i to (tre, med silikontuten) deler.. også synes jeg det ser ut som om A liker dem bedre også..
Tror det står på alle flaskene her at de går i oppvaskmaskinen, bare at tuten KAN bli misfarget av det.

... Bruker kun flasker av og til her da.
 
Mam har flasker uten sånn deling også. Men de kan du ikke sterilisere i mikro da.
Jeg liker egentlig Avent sine bedre dog. For, den viser ML ned til 20, og er bare i to (tre, med silikontuten) deler.. også synes jeg det ser ut som om A liker dem bedre også..
Tror det står på alle flaskene her at de går i oppvaskmaskinen, bare at tuten KAN bli misfarget av det.

... Bruker kun flasker av og til her da.

Tror jeg fint kan leve med misfarget tut, for mam flaskene blir jo misfarget de også av oppvaskmaskin.
Akkurat steriliseringen skal jeg klare å ta som koking om nødvendig.

Mam til mikrosterilisering kommer jo i ørtiførti deler.
 
Tror jeg fint kan leve med misfarget tut, for mam flaskene blir jo misfarget de også av oppvaskmaskin.
Akkurat steriliseringen skal jeg klare å ta som koking om nødvendig.

Mam til mikrosterilisering kommer jo i ørtiførti deler.

Jepp, i know. Jeg kan lese på Avent flasken, for jeg har en uåpnet (stor flaske), men mener den og går i oppvaskmaskinen altså. Kan ikke forstå at den ikke skal kunne det :p
 
Jepp, i know. Jeg kan lese på Avent flasken, for jeg har en uåpnet (stor flaske), men mener den og går i oppvaskmaskinen altså. Kan ikke forstå at den ikke skal kunne det :p
Kikka på dr.browns og der går ikke flaskene i oppvaskmaskinen, men smokken går. Så man veit aldri.
 
Vi bruker Dr Browns og gjorde det med storesøster også. Litt mange deler, men eneste hvor vi ikke opplever vakum selv om flasker som Avent og Mam påstår de har samme funksjon. Det er ikke noe problem å vaske i oppvaskmaskin, vi bruker bare en flaskekurv til delene. Steriliserer i Twistshake sterilisator etterpå :)

Smådelene og flaskesmokkene puttes i denne i oppvaskmaskinen, selve flaskene står fritt https://www.amazon.co.uk/Prince-Lio...80718&sprefix=dishwasher+bottl,aps,179&sr=8-7
 
Last edited:
Bestilte dr. Browns og avent. Så får vi se hvem som vinner i husstanden til slutt.
 
Kikka på dr.browns og der går ikke flaskene i oppvaskmaskinen, men smokken går. Så man veit aldri.

Står dishwasher safe :)

Dr. Browns sine liker jeg ikke.. hadde det med nr1. Fikk de liksom ikke helt til å funke.
 
Dr. Brown glassflasker! Mange deler da og aner ikke om de går i oppvaskmaskinen.
 
Sniker.
Brukte dr.brown med begge jentene fra dei var 3mnd, aldri hatt problemer med luft eller noko, syns det var SÅ verdt det med alle delene ❤ har egentlig plan om å ikkje amme på nettene, og pumpe ekstra på dagtid for å gi, for å få syklusen tilbake kjappere (pluss mannen skal ha permisjon og eg jobba, så då passe det fint at han kan mata på nettene), og hadde tenkt å leite etter glassflasker denne gang, så veldig kjekt å lesa at dr.brown har glassflasker.

Har alltid hatt flaskene og utstyret i oppvaskemaskin, men og alltid skylt dei og rensa med den lille børsten før vask. Og så sterilisert.
 
Kikka på dr.browns og der går ikke flaskene i oppvaskmaskinen, men smokken går. Så man veit aldri.

Dr. Browns her går i oppvaskmaskinen.. "all parts including vent, is dishwasher safe".
Jeg kjøpte en dr. Browns manuell "pumpe", med flaske til (i plast - og silikon pumpe), nemlig, til reisepumpe.. :p
 
Dr. Browns er de beste (synes jeg:)), fikk nå i oktober mitt 3 flaskebarn så har fått prøvd noen flasker:p
 
Dr. Browns når de er nyfødte til 6 mnd ish. Etter det avent flaskene
 
Etter å ha fått prøvd dr. Browns siden fredag så merker vi mindre av kveldsuroen, mer fornøyd baby. Så godt mulig vi hadde en begynnende kolikk-fase, magen ser nemligen ut til å være mer velfungerende også.
 
Etter å ha fått prøvd dr. Browns siden fredag så merker vi mindre av kveldsuroen, mer fornøyd baby. Så godt mulig vi hadde en begynnende kolikk-fase, magen ser nemligen ut til å være mer velfungerende også.

Tror vi må prøvde dem vi også mtp at vi har veldig kveldsuro her i hus - starter mellom kl.23/01 og har det gående til 04 om natta, nesten hver natt. Nesten så vi tror det er en form for kolikk fordi ingenting hjelper. Hun har blitt bittelitt bedre i rygg/nakke etter kiropraktor, men det virker som hovedproblemmet er magen...skader ikke å prøve vel :D
 
Tror vi må prøvde dem vi også mtp at vi har veldig kveldsuro her i hus - starter mellom kl.23/01 og har det gående til 04 om natta, nesten hver natt. Nesten så vi tror det er en form for kolikk fordi ingenting hjelper. Hun har blitt bittelitt bedre i rygg/nakke etter kiropraktor, men det virker som hovedproblemmet er magen...skader ikke å prøve vel :D
Koster lite om det funker. Her var det bare uro og lite tegn til å være vondt eller veldig plaget. Var ikke de typiske «tegnene» for kolikk.
 
Koster lite om det funker. Her var det bare uro og lite tegn til å være vondt eller veldig plaget. Var ikke de typiske «tegnene» for kolikk.

Det jeg også tenker. Har fått eliminert en del med å finne en MME som funker og som gir bæsjebleier samt kiropraktor etter delvis tøff fødsel for lillejenta. Det hjelper mye når vi får ut luft fra henne, så vil tro det kan hjelpe bra. Hun roer seg veldig da - bare synd det tar så lang tid å få ut nok av lufta. 250kr for 3 flasker er veldig liten pris dersom det hjelper! :D Villig til å prøve "alt"først og fremst for hennes skyld, men også for vår. Det er hardt å stå i det når det er nesten hver kveld over så lang tid :p
 
Back
Topp