Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min egen tråd! Så stas
Operasjonen til Elise har vært vellykket.Vi var på sykehuset i en knapp uke etterpå, og det var igrunn en forferderlig tid
Hun sov minimalt og ville ikke drikke noe som helst. I tillegg bodde vi på dobbeltrom, noe som ikke er så kult når du har en unge som griner konstant
Sa da gikk vi frem og tilbake i sykehuskorridorene med vogna om natta! Hun måtte jo lære seg en ny pusteteknikk og svelgeteknikk, og det var ikke bare greit. Hun nektet å drikke mme eller vann i mange dager, så fikk tilslutt væske intravenøst. Det var ikke noe hjelp å få av noen på sykehuset, så Elise måtte være med på både do og dusj, når jeg måtte det.. Men etter noen dager så drakk hun en flaske mme og trengte ikke lenger petidin som smertestillende, og da fikk vi dra hjem! HERLIG! Etter at vi kom hjem hadde vi noen skrikenetter, men nå sover hun nesten hele natten som før.. Selv uten smokk, for den får hun ikke bruke på 2 uker...Hun er nå helt tilbake til sitt gamle jeg, blid og fornøyd jente
![]()
Veldig deilig å være ferdig med operasjonen! Fremover nå blir det spennende å se om hun klarer å holde smokken i munnen og om hun klarer å drikke av vanlig flaske! : Takk for all omtanken og hilsene, jenter! Dere er goda, altså! (Jeg er mye inne å leser, men sjelden jeg har tid til å skrive så mye)
Så godt at det er overstått da!Min egen tråd! Så stas
Operasjonen til Elise har vært vellykket.Vi var på sykehuset i en knapp uke etterpå, og det var igrunn en forferderlig tid
Hun sov minimalt og ville ikke drikke noe som helst. I tillegg bodde vi på dobbeltrom, noe som ikke er så kult når du har en unge som griner konstant
Sa da gikk vi frem og tilbake i sykehuskorridorene med vogna om natta! Hun måtte jo lære seg en ny pusteteknikk og svelgeteknikk, og det var ikke bare greit. Hun nektet å drikke mme eller vann i mange dager, så fikk tilslutt væske intravenøst. Det var ikke noe hjelp å få av noen på sykehuset, så Elise måtte være med på både do og dusj, når jeg måtte det.. Men etter noen dager så drakk hun en flaske mme og trengte ikke lenger petidin som smertestillende, og da fikk vi dra hjem! HERLIG! Etter at vi kom hjem hadde vi noen skrikenetter, men nå sover hun nesten hele natten som før.. Selv uten smokk, for den får hun ikke bruke på 2 uker...Hun er nå helt tilbake til sitt gamle jeg, blid og fornøyd jente
![]()
Veldig deilig å være ferdig med operasjonen! Fremover nå blir det spennende å se om hun klarer å holde smokken i munnen og om hun klarer å drikke av vanlig flaske! : Takk for all omtanken og hilsene, jenter! Dere er goda, altså! (Jeg er mye inne å leser, men sjelden jeg har tid til å skrive så mye)
Satser på det!Så godt at det er over! Håper alt kommer seg etterhvert og at hun fortsetter å være i sitt gamle gode humør!![]()
Takk for oppdatering![]()
Ja, Elise har jammen meg vært kjempeflinkSå godt at det er overstått da!
Skjønner dere har hatt noen tøffe tak nå ja! Ikke lett med en sånn liten en, som man ikke kan forklare hva som vil skje. Stakkars lita! Bra det går bedre med henne nå!![]()
Kanke fatte og begripe at de legger familier med baby på dobbeltrom![]()
Er jo umulig å få slappa av på det viset!
Også SÅ rart at de ikke var behjelpelig med å ta vare på henne litt de som jobbet der da, de er jo tross alt sykePLEIERE!!!
![]()
Flinke Elise som har vært gjennom så mye allerede!!! Er helt imponert over henneBlir jo morro og se om hun klarer å drikke av vanlig tåteflaske da
![]()
Ja jeg ser den! Er jo slitsomt å holde på sånn i dagesvis, noen gang må man jo sove selv ogsåJa, Elise har jammen meg vært kjempeflink![]()
dobbeltrom er helt ubegripelig ja.. Men det skal jo spares penger alltid. ...og egentlig skjønner jeg at jeg ikke får barnevakt til henne når vi var der også, men det var så slitsomt at jeg skulle ønske det likevel! Om vi havner på sykehus igjen så skal vi passe på å bytte på mellom meg og sambo
Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
Sove kan vi gjøre når vi blir gamle!Ja jeg ser den! Er jo slitsomt å holde på sånn i dagesvis, noen gang må man jo sove selv også![]()
![]()
Trenger hun ikke flere operasjoner nå da?
Jøsses, SÅ bra da! Er bare å krysse fingrene for at hun er i 80 prosentilen da!Sove kan vi gjøre når vi blir gamle!
Nei, hun trenger i utgangspunktet ikke fler operasjoner.. MEN, 20 % må gjøre det om igjen likevel.. Håper vi er i de resterende 80 %hun blir følgt opp av logoped på bredtvedt kompetansesenter fra hun er 1 år, da hun kan få problemer med talen. Men ellers ingenting
Ja, er mange med spalte som snakker nasalt.. Elise får ekstra god oppfølging fordi hun er ned i et forskningsprosjekt. De skal finne ut om talen blir bedre om de opererer ved 6mnd eller ved 12mndJøsses, SÅ bra da! Er bare å krysse fingrene for at hun er i 80 prosentilen da!Greit å bare trenge å gå gjennom noe sånt en gang for en liten kropp!
Kjempeflott at hun får så god oppfølging mht til språk også!Er slettes ikke alle som får et så godt tilbud, kusina mi som ble født med både leppe og ganespalte er nå 13 år og prater fortsatt gjennom nesa
![]()
Så bra det gikk fint' og at hun er seg selv igjen nå, det må ha vært veldig tøft på sykehusetMin egen tråd! Så stas
![]()
Så bra dere får mye oppfølgingJa, er mange med spalte som snakker nasalt.. Elise får ekstra god oppfølging fordi hun er ned i et forskningsprosjekt. De skal finne ut om talen blir bedre om de opererer ved 6mnd eller ved 12mndinternasjonal studie, så det er ganske spennende syns jeg! synd at kusina du ikke har fått god nok oppfølging da.. noen ganger lønner det seg å bo på riktig sted, så man har tilgang på best mulig kompetanse..
Er fordeler med å være med i forskningsprosjekt da! Er veldig spennende å se hva de kommer fram til, og om prosedyrene blir noe endret!Ja, er mange med spalte som snakker nasalt.. Elise får ekstra god oppfølging fordi hun er ned i et forskningsprosjekt. De skal finne ut om talen blir bedre om de opererer ved 6mnd eller ved 12mndinternasjonal studie, så det er ganske spennende syns jeg! synd at kusina du ikke har fått god nok oppfølging da.. noen ganger lønner det seg å bo på riktig sted, så man har tilgang på best mulig kompetanse..
Min egen tråd! Så stas
![]()
Så flink hu er som sovner uten smokken
Blir en spennende tid framover